Generelt
Billedkunst eller musik?
Jeg er i et stort dilemma. Da jeg skulle starte på STX, havde jeg valgt billedkunst på c-niveau inde på min ansøgning. Efter noget tid, var der rigtig mange, der havde sagt til mig, at musik c er det letteste man kan vælge. Så jeg ændrede det til musik. Det gik ikke ind i skolens system, så der stod at jeg stadigvæk skulle have billedkunst. Jeg skrev så en mail til skolen, fordi jeg var fast besluttet på, at jeg gerne ville vælge det letteste. Så de har nu ændret det til musik.
Efter, at jeg har læst alt det man skal på musik, er jeg slet ikke sikker på at jeg overhovedet vil have det. Jeg har aldrig haft noget med musik at gøre, og har haft billedkunst i folkeskolen. Jeg gik ud af folkeskolen med et 12-tal i billedkunst, så jeg er helt vildt usikker på om musik nu er det rigtige valg for mig.
Jeg tror muligvis jeg har lavet en fejl ved at få det ændret til musik, men jeg vil seriøst bare gerne vælge det letteste, dog har jeg slet ingen anelse om, hvad jeg skal gøre nu.
Og hvis jeg gerne vil have det ændret nu, er det en lille smule mærkeligt, hvis jeg skriver til skolen igen…
Hvad synes i? Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre :(
Svar #1
07. august 2025 af Moderatoren
Nej, hvis du hellere vil have billedkunst, så spørg da skolen, om du kan få det i stedet.
Svar #2
08. august 2025 af AngelOneOne
Husk også på, at hvad der er 'nemt' er individuelt. Du kan godt være en haj til matematik, og stave som en brækket arm, hvor en anden har super nemt ved dansk, men dårligt kan lægge 2 og 2 sammen - Hvis du forstår.
Som #1 skriver, spørg skolen om du kan få det ændret, hvis det er det du gerne vil.
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Svar #3
08. august 2025 af JegVedDetIkkee
Svar #4
13. august 2025 af JegVedDetIkkee
Først og fremmest, har det været verdens værste start på gymnasiet, og derudover vil skolen ikke ændre mit valgfag. Men ja, sådan er livet jo.
Jeg kan slet ikke se mig selv have musik.
Svar #5
14. august 2025 af Iota
Du endte altså med at få musik? På trods af den uheldige omstændighed at du nu skal trækkes med musik, så er det heldigvis bare et valgfag ud af mange
Svar #6
15. august 2025 af Moderatoren
"I gamle dage" havde vi alle musik. Det kunne jeg heller ikke se mig selv have, men det blev vi nødt til for at gå i gymnasiet. Vi overlevede :)
Jeg håber, at det kommer til at gå bedre med gym :)
Skriv et svar til: Billedkunst eller musik?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.