Generelt
Første skoledag på gym
Jeg skal starte på gym om ca. en uge og er rigtig i tvivl om hvad jeg skal tage med i min skoletaske første skoledag. Skal jeg have computer, penalhus og eller andet med? Får man bøger og sådan noget med hjem den første dag? Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Jeg håber at i kan hjælpe mig. Tak på forhånd.
Svar #1
04. august kl. 14:24 af Anders521
1) Det kan være en god ide at medbringe en computer for at se du kan komme på ind på skolens netværk og dernæst til skolens digitale platforme (f.eks. Lectio, Google, Systime, Frydenlund, Praxis, Abacus osv.). Dertil skal man nok bruge sit UniLogin og/eller MidID for at adgang. En del gymnasier bruger i-bøger fremfor fysiske bøger.
2) Et penalhus med skrivemateriale (f.eks. en blyant, viskelæder og/eller kuglepen) samt en notesblok (blank, ternet eller linjeret) er ligeledes en god ide. Hvis man ikke ønsker at bruge MS Word, Google docs, o.lign., så har man jo mulighed for at skrive i hånden.
3) Hvis der tale om lange dag vil en madpakke og noget at drikke være godt at medbringe. Ellers er skolens kantine en mulighed (husk kort, kontanter eller Mobilpay). Hvis skolen har arranget morgenmad og/eller frokost som velkomst på den første dag, er der ingen grund til de førstnævnte.
Skriv et svar til: Første skoledag på gym
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.