Generelt
Studieretningsvalg (5 a fag)
Hej,
jeg går i 1G og jeg har valgt samfundsfag A engelsk A linjen, jeg kan virkelig mærke at jeg har det klart bedre og føler mig meget bedre når jeg har fysik og biologi, selvom det er på c niveau dog jeg er virkelig glad for engelsk men jeg er super vild med fysik på c niveau lige nu. Jeg overvejer bioteknologi A matematik A og fysik B men jeg ville også hæve engelsk til A, det eneste problem er at jeg er bange for sværheden af fagene, er der nogle der har haft 5 a fag med biotek? (mit gymnasie har ikke kunne oprette matematik A fysik B kemi B linjen derfor kan jeg ikke vælge den selvom det var mit 1. priotet.)
Svar #1
03. december 2025 af Fraqsizs
Hej. Jeg havde selv 5 A fag. Matematik A, Fysik A, Spansk A, dansk A og Historie A.
Jeg kan sige så meget at hvis du er god til matematik og naturfag generelt vil fag som fysik og matematik være ingen problemer for dig. engelsk havde jeg kun selv på B niveau og de venner jeg havde som havde faget på A niveau sagde det ikke var specielt hårdt. Hvis du spørg ind til det at have 5 A fag og om det er hårdt så NEJ.
Ja du har lidt flere lektier og afleveringer i 3.g og en ekstra eksamen men thats it. Mit råd er at du skal vælge de fag du er glad i og automatisk vil du også præstere bedre i disse fag.
Svar #2
03. december 2025 af Fraqsizs
Jeg har hørt at bioteknologi er en blanding af Kemi og biologi. Derfor skal man selvfølgelig kunne lide disse fag.
Svar #3
05. december 2025 af karlakjaer
hey! jeg går selv i 2g og har biotek A, mat A, fys B og vil gerne hæve engelsk til A :) jeg synes personligt selv at biotek er mega spændende, men til tider lidt svært fordi man som sagt kombinerer to fag (biologi og kemi), og der er meget man skal huske fra tid til anden. Min fysiklærer er mega god, så synes personligt selv, at det er rimelig overskueligt og emnerne er til at forstå.
Nu har jeg selvfølgelig ikke selv haft engelsk A endnu, men har snakket med min engelsk lærer om at have det, og han siger der ikke er den store forskel, udover at der bliver gået lidt mere i grammatikken og du vil få færre fokuspunkter i forhold til skriftlige afleveringer/prøve. Det skal dog også siges, at jeg går på vores talenthold i engelsk og har et cambridge engelsk certifikat (B2), så jeg er rimelig investeret i engelsk uden for undervisningen :)
Skriv et svar til: Studieretningsvalg (5 a fag)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.