Generelt
Spørgsmål ift terminsprøven/eksamen og hjælpemidler
Ved ikke om der reelt er nogle der ved nogle om dette spørgsmål men here we go: Jeg skal til terminsprøve her imorgen og vi er blevet fortalt at vi kun må bruge de bøger på systime som vores lærere har whitelistet. Dvs vi kan ikke bare gå ind på hvilke som helst bøger og vi kan desuden heller ikke downloade dem ned på computeren. Hertil kommer min skepsis, da folk med adgang til Nota kan downloade så mange bøger ned de vil, og det ville så ikke blive set som snyd da de er downloaded på pdf på deres computer. Er det bare mig eller er det DYBT unfair? hvorfor skal de få endnu flere hjælpemidler end de allerede gør? måske har jeg misforstået noget er bare virkelig forviret. Altså må de virkelig godt det? eller misforstår jeg noget.
Svar #1
08. april 2025 af Iota
Nu ved jeg ikke, hvilket fag du skal til eksamen i, men det er muligt at downloade bøger fra systime ned på computeren. Det gør du vist gennem den enkelte bogs instillinger. Du skal være opmærksom på, at du skal bruge en adgangskode, når du skal åbne den downloadede PDF, som du kan finde under din profil. I forhold til at nogle af dine klassekammerater har adgang til mange bøger, så er det egentlig ligemeget. Du har adgang til det, som du skal bruge for at klare dig fint. For at bruge en bog ordentligt, kræver det at man har kendskab til dens indhold og formår at slå op eller søge i den. Ellers ender man med at bruge en masse tid under prøven på at læse op på ting, og det er der ikke tid til, hvis man også skal skrive. På den måde er det ikke nødvendigvis en fordel at have meget materiale med, for man når sandsynligvis ikke at bruge det.
Hvis det er terminsprøve i dansk, og du har adgang til "Håndbog til Dansk", så er mit bedste råd at bruge analysevejledningerne i de sidste kapitler.
Skriv et svar til: Spørgsmål ift terminsprøven/eksamen og hjælpemidler
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.