Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 14941 til 14960 af 29671
-
strejkevarsel?
ForumindlægHej! Jeg står og skal op i samfundsfag, og skal komme ind på overenskomster. Og jeg har prøvet at finde ud af hvor lang tid i forvejen strejker og lockout skal varsles for at de ikke er overenskomststridige eller ulovlige, er der nogen der har svarte på det så ville det være super... på forhånd ... -
Gode råd til folkeskolens eksamen
ForumindlægHej alle flinke og hjælpsomme mennesker ;) Kan i ikke komme med nogle gode råd til samfundsfag. Da jeg skal op en gang i næste uge. Alt fra jeg skal se nyhederne til ting som er oppe i tiden og jeg skal have læst på . Hvis du har været oppe, hvad var du så oppe i ? og hvordan gik det? Mange tak -
2% vækst
ForumindlægJeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter. -
AT-synopsis - KØN OG LIGESTILLING !! :(
ForumindlægHej folkens! Er der nogen der har en AT-synopsis, som handler om køn og ligestilling? - jeg kunne nemlig godt bruge en til inspiration, da jeg har overvejet at skrive om det. Jeg skriver i dansk A og samfundsfag A. Mange tak på forhånd:) -
Selve eksamen?
ForumindlægJeg skal op i mundtlig samfundsfag (A-niveau) på tirsdag. Jeg har 24timers forberedelse. Jeg kunne godt tænke mig at vide, om der er nogle der ved hvordan eksamen foregår og hvad man skal have med i sin fremlæggelse? Er lidt på bar bund. -
Velfærd i DK
ForumindlægHej derude ;D Jeg skla til eksamen i noget der hedder KS ( Historie, samfundsfag og religion slået sammen ) Jeg vil høre hvad I synes er godt eller dårligt ved, at Danmark har en velfærdsstat, og hvorfor? Hilsen Nille -
Eksame i folkeskole
ForumindlægHeey, ville lige hører, hvordan eksamen i samfundsfag foregår. Nogle der kan fortælle hvordan det hele foregår?, bare så jeg er parat til det hele, jeg skal nemlig op imorgen. Og hvis i vil, kan i også skrive nogle gode tips og tricks til eksamen. :D på forhånd tak. -
Årskarakter og Eksamen!!!
ForumindlægLad os sige jeg får 10 i samfundsfag i års. og jeg ikke skal op i faget til eksamen. bliver mit 10 tal så overført til eksamens karakter, så der står 10/10 på eksamenspapir? :D Tak -
Dk's internationale position
ForumindlægHej, jeg har godt nok 24 timers eksamen i historie, men synes mit spørgsmål passede bedre under samfundsfag. Jeg vil høre, hvad du vil svare på spørgsmålet: Hvad er DK’s position i den internationale verden? Tak :) -
AT den amerikanske drøm
ForumindlægJeg skal lave en synopsis i Samfundsfag og Engelsk, hvor min problemformulering er følgende: "Har alle lige mulighed for at udleve den amerikanske drøm" til det skal jeg så have 3 underspørgsmål, og der tænkte jeg på om der var nogle som kunne hjælpe mig -
samfundfag og historie
ForumindlægHej studieportal Jeg har været så heldig at trække "miljø og klime" i en mundltig samfundsfags eksamnen og "danskhed" i historie, og jeg kan ikke rigtigt finde på nogen problemformulering, så jeg tænkte på om der var nogen som kunne hjælpe med det? Tak på forhånd -
Irlands velfærd
Forumindlæghej alle sidder og laver lidt forberedelse til min studietur til Irland. Vi skal derover med fagene engelsk og samfundsfag, men mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvilken velfærdsmodel Irland har det kunne virkelig være fedt hvis der var nogle der kunne hjælpe.. på forhånd tak C.T -
Læse synopsis igennem
ForumindlægEn der gider at læse min synopsis igennem? den handler om stålfremstilling (bessemer processen) i kemi A og samfundsfag C. Kan eventuelt godt bytte min synopsis med en andens, så vi kan give hinanden konstruktiv kritik :) -
AT emne
ForumindlægHej, Jeg skal skrive AT om videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 i Samfundsfag og Engelsk. Vi skal arbejde i grupper da jeg "kun" er 2.ger. Vi har ikke kunnet finde et emne som er spændene. Er der nogen der har nogle gode idéer ? -
at 2010: Coca Cola - Historie og Samf
ForumindlægHar valgt fagene Historie A og Samfundsfag B til min AT2010 synopsis Overvejer at skrive om enmet Coca Cola - Historien startede jo i 1886. Men er der nogen som kan hjælpe med en problemformulering / problemstillinger til emnet? Hvad kan jeg bruge de to fag til i dette emne? -
produkt til finanspolitik
Forumindlæghej allesammen. Vi har om finanspoltik til afgangsprøven i mundtlig samfundsfag, og i den forbindelse, skal vi lave et produkt. Udover det, har vi brug for en kilde, der kan vise, På hvilke måder, der er ført finanspolitik på gennem tide. Nogen idéer? Tusind tak på forhånd!!! -
AT-synopsis
ForumindlægJeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak! -
Samfundsfalige metode Jernbanen
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er ved at lægge den sidste hånd på mit AT projekt om Jernbanen (skod emne, i must say) Er der nogle der har nogle korte forklaringer på de samfundsfaglige metoder? (Andet end den kvantitative og kvalitative metode altså)? -
Osmannerriget, DET HASTER
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en samfundsfags/historie opgave om osmannerriget og tyrkiet i dag,.. Jeg skal skrive noget om hvorfor osmannerriget var en stormagt. Jeg har allerede skrevet om osmannerrigets historie men ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det med stormagten an. Tak på forhånd :) -
Telegrafen
ForumindlægHej Er der andre end mig der skriver om telegrafen i fagene historie og samfundsfag? I så fald er der nogen der har lys til at udveksle ideer? Jeg har besvaret alle mine problemstillinger, men det ville være interessant at høre hvad andre har valgt at fokusere på i deres problemstillinger. På for...
