Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15001 til 15020 af 29671
-
Kollektive organisationer?
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med forberedelsen til min samfundsfaglige eksamen på HF og er kommet i tvivl om hvad en kollektiv organisation egentligt er? Jeg overtænker det nok egentligt bare, men en simpel forklaring med et par eksempler, vil blive taget imod med kyshånd! På forhånd tusind ma... -
Hjælp til sociologi
ForumindlægVi sidder og er igang med at skulle finde vores overordnet problemformulering til samfundsfags eksamen i morgen, og vi ville høre om vores problemformulering er for slap ? "Hvilke konsekvenser har individualisering i det senmoderne samfund" Håber i vil hjælpe :) -
AT - opgave (tværfagligopgave)
ForumindlægHvad forventes der i en at-opgave, det er trods alt første gang jeg nogensinde skal lave en AT. Disse fag er indenover opgaven: Samfundsfag, Matematik & Engelsk. Hvad er vigtigt, hvilken struktur og opbygning er bedst at benytte.. -
Spin- og skindemokrati?
ForumindlægHej Jeg sidder og forbereder mig til samfundsfags eksamen og læser nogle forskellige artikler. Er stødt på udtrykkene spin- og skindemokrati, og kan ikke komme frem til hvad der menes med det... Nogen der kan hjælpe?! På forhånd tak :-) -
Reklamer og kønsroller
ForumindlægHej, Min veninde og jeg skal op i samfundsfag imorgen, vi har om "reklamer og kønsroller" og vil derfor høre hvad jeres mening er :-) Hvordan vil i sige den ideelle kvinde/mand er? Altså udseende, opførsel osv. Mener i at kvinderne har fået mere magt? Hvis ja, hvorfor? -
Samf og spansk
ForumindlægHey derude. Har valgt at skrive om ETA den baskiske separatistbevægelse. Træder lidt i vandene med hvordan jeg skal gribe det an med samfundsfag - hvilke metoder og teorier. Nogle der kan give et bud? -
den danske model.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen, hvor jeg skal op i den danske model. Mit spørgsmål er så bare om i synes at den danske model blev overholdt under lockouten? Gerne med nogle argumenter. -
HJÆÆÆLP: AT bio+samf fedme problemformulering
ForumindlægHej Alle Vi har AT denne uge om fremtid - visioner og forudsigelser. Vi har valgt at arbejde med biologi og samfundsfag til emnet fedme. Vi kan ikke rigtig komme igang med en problemformulering, er der ikke nogen som kan hjælpe lidt, til inspiration eller forslag? Hilsen de desperate -
hjælp til metode ! :(
Forumindlæghej jeg skal op i AT i overmorgen og jeg har slet ikke styr på metoder :( jeg har brugt nogle sociologer i samfundsfag til at sige noget om fedme, hvad er det for en slags metode ?? jeg vil umiddelbart selv tro at det er den deduktive metode, eller er det helt galt ? please hjælp :/ -
Metoder i AT
ForumindlægHej, jeg skal op i AT i morgen, men er i tvivl om metoderne i dansk og samfundsfag. Til at svare på min problemformulering har jeg primært bare brugt bøger omkring emnet (ungdomshuset), og fundet svaret ved at læse mig frem til det. Hvilken metode hører det indenunder? -
Spørgeskema design?
ForumindlægJeg skal lave et spørgeskema design i samfundsfag, men synes det er svært at finde et emne i og med at alle formentlig tager rygning, alkohol vaner osv. og ville gerne finde et emne, som var lidt anderledes :-) Nogen som har lavet sådan en opgave før, og evt har idéer til et godt emne? :-) -
Kunst og industrialisering ? ? ?
ForumindlægHej, jeg sidder med et spørgsmål til i morgen til min AT synopsis. Jeg arbejder med dansk og samfundsfag og skal beskrive forskellen på kunstnernes holdning: "Hvad var den største forskel på kunstnernes holdning til industrialiseringen?" Nogle der kan hjælpe? -
Samf eller his til dødsstraf?
ForumindlægJeg står i den situation som så mange andre, at vi skal i gang med SRP. Jeg har valgt emnet dødsstraf i USA og har selvfølgelig valgt engelsk. Men nu kommer det svære, skal jeg kombinere det med historie eller samfundsfag b-niveau? -
Ved ikke hvad jeg vil !
ForumindlægHej folkens :) Jeg er nu 2.g'er , jeg ved helt seriøst ikke hvad jeg vil efter 3.g (min studieretning er: Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B) Har i nogle forslag til hvad jeg kan blive ?? -
Styreform i Spanien ?
ForumindlægHhej derude. Er igang med at lave en lille fremlæggelse om Spanien og EU i samfundsfag.. Er der en der ved hvilken styreform man har I Spanien ? :) har prøvet at kigge på det, på google, men kom frem til 2 forskellige svar.. -
SRP opgave - Industralisering
ForumindlægHej studie-glade mennesker. Jeg har valgt følgende fag til SRP, Samfundsfag og Historie. - dertil har jeg valgt emnet industralisering. Hvilke problemstillinger ville være gode at tage fat i ? (Økonomisk, politisk eller det sociale?) Hjælp tak. -
SRP- Emne????? Hjælp
ForumindlægJeg skal til at skrive srp, nogen som har gode ider? Jeg har : Matematik A, Historie A, Dansk A, Spansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Fysik B, Kemi B. Det skal være Matematik, også et andet fag. På forhånd tak. -
...
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der har lyst til at læse min SRP, som er skrevet i dansk og samfundsfag. Hvis du vil hjælpe kan du skrive i min indbakke om mere info mht. problemformulering osv... Med venlig hilsen Tascha -
hurtigt spørgsmål samf
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en af de personer som ikke er særlig god til samfundsfag. Så jeg vil gerne spørger om der er nogle som kan forklare mig hvad det vil sige at ''Medierne intensiverer'' på måde så jeg kan forstå det? -
AT Almen studieforberedelse
ForumindlægHej Jeg er, som mange andre, igang med at lave min AT synopsis. Jeg skal bruge samfundsfag. er der nogen der kan fortælle mig, eller give mig et link på hvad der "kendetegner" ditte fakultet. Det er selvfølgelig Humaniore og naturvidenskab....
