Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 15141 til 15160 af 34803
-
Regulering for ekstra højniveau
ForumindlægSom mange ved er der nu fra 2006 kommet den regel med at hvis man har haft 3 højniveaufag ganges ens resultat med 1,03 på det uddannelsessted man søger ind. Jeg har hørt meget brok over det fordi nogle mener der kommes for let til de ekstra point, trods de flere afleveringer og lektier der skal l... -
evaluering af skriftlig stx
Forumindlæghejer der nogen der ved hvornår der kommer evaluering og kommentarer fra de skriftlige eksamener på nettet?der plejer at så hvilke opgaver de fleste elever har valgt og om opgavesættet var godt. Og hvor mange der fik 5 og 8 osv... -
Stofmængdekoncentration?
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave som jeg endnu ikke har forstået hvordan jeg løser: "17,8g calciumsulfat tilsættes vand til 1,0 L. Hvor mange mol calciumsulfat er der i opløsningen? (og) Hvad er stofmængdekoncentrationen c af calciumsulfat?" -
Ækvivalering
ForumindlægHejsa, jeg har fået en opgave der lyder således:Hvor meget 0,010 M natriumhydroxidopløsning ækvivalerer 100mL 0,020 M saltsyre?Jeg er lidt lost.. -
alfa-stråling
Forumindlægfør jeg spørger om noget, så vil jeg bare sige, at jeg har læst massere af hjemmeside, og dette er bare for at jeg sådan set har forstået det.Nu skriver jeg bare "løs" om hvad en alfa-stråling er.En alfa-stråling er den stråling, hvor en bestemt kerne slipper to protoner og to neutroner... -
Forskel?? Er helt blank!
ForumindlægHvad er forskellen på et atom og et molekyle? :S og hvad er forskellen og en kemisk forbindelse... hjælpppp... har prøvet google men uheldig var jeg :( i need help!!! -
Et stof i vandlig opløsning
ForumindlægHåber der er nogle, som kan hjælpe mig med dette: Gør rede for, hvilke af nedenstående påstande der er sande. Et stof i vandig opløsning: 1. kan fjernes ved filtrering 2. bundfældes ved henstand 3. kan ikke ses 4. er jævnt fordelt i vandet 5. kan opløses i større mængde, når stoff... -
Hjææææælp!!!!
ForumindlægHej.... Jeg er i gang med at lave en disposiotion til elektromagnetisme og er helt lost. Er der nogen som vil hjælpe mig og sende en disposition så jeg kan få lidt inspiration ??? -
alkohol
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål, reagerer phenoler og alkoholer ens? Er der nogen der kan forklarer lidt om det? -
Diffraktion af krystaller
ForumindlægJeg skal redegøre for diffratkion af krystaller i min SRO og jeg har absolut ingen idé om hvor jeg finder noget information om det, har søgt google tyndt... Så nu prøver jeg her :) -
sso-nutid/datid
ForumindlægJeg har lavet en syntese af antabus, når jeg laver min forsøgsbeskrivelse, bør den så være i nutid eller datid?? -
Hjælp!
ForumindlægHej, er der nogen, der vil hjælpe mig med den her opgave: Beregn sølv(I)bromids opløselighed i en 0,084 M natriumbromidopløsning ved 25 grader Jeg har svært ved at skrive reaktionsskemaet op og at finde opløselighedsproduktet for natriumbromid -
Rust?
ForumindlægHej :) Håber nogle kan hjælpe mig med denne opgave: Bunden af et skib skal beklædes med kobberplader. Skibsbyggeren sømmer pladerne fast med jernsøm. Begrund hvorfor det er en dårlig ide – Opskriv relevante reaktionsskemaer. Håber på respons. På forhånd tak! -
Absorbans og koncentration
ForumindlægJeg har en opgave, hvor man følger to reaktionsforløb spektrofotometrisk, idet man måler sammenhørende værdier af absorbans og tid ved en fastholdt bølgelængde. Så har jeg to grafer. En hvor 1/A er afbildet op af y-aksen og t ud af x-aksen. Den anden graf er ln(A) afbildet. Jeg skal så vise, at... -
Fysik noter
ForumindlægJeg skal til fysikeksamen her om ikke særlig lang tid. Så mit spørgsmål var bare om der var nogle som havde nogle gode fysik noter/ hjemmesider? Jeg søger noget om 1, syre, salte, baser, 2 magnetisme/elektromagnetisme (Når felter forandres sig, 3, Alfa, Beta, Gamma( Partikler med fart på) -
gennemsnit med ny skala
ForumindlægHejsa... Jeg ville høre om der er en, som kan hjælpe mig med at regne gennemsnit ud.. Jeg går i 2.g, og er derfor under den nye karakterskala. Har fået at vide hvordan man gør med årskarakterer, men er ikke helt sikker på hvordan jeg får eksamenskarakterer med ind i regnestykket... -
Frodo?
ForumindlægHej.! ved godt jeg nok ikke må skrive herinde. Men har du fået mit brev herinde, for det står der ikke. har du ikke fået det eller er intet svar = nej? på forhånd tak vh -
reaktionsligning når kobber irrer
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp til en reaktionsligning for når kobber irrer.... Jeg har noget Cu + CO2 + SO2 + H2O som bliver til ??? -
Ideer til forsøg - ALKOHOL-SYRER BASER-RADIOAKTIVITET
ForumindlægHej SP :) Er der nogle som har nogle gode ideer til de nævnte emner i overskriften? :) Tak på forhånd! -
Nanokemi
ForumindlægHvis man har et molekyle, hvordan kan det så laves mindre. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad nano er.
