Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15201 til 15220 af 20599
-
Mat. opgever?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en ung mand, der går i 3.g og jeg har et stort problem. Jeg mangler nemlig at aflevere 5 matematik afleveringer og jeg har simpelthen ikke overskud til at lave dem, da jeg også har noget samfundsfag og dansk. Så er der måske nogen, der kender en side hvor man kan købe ma... -
Årskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me... -
HJÆLP -UNGE OG POLITIK -handler om en opgave
Forumindlæghej har en aflevering i samfundsfag - en tidligere årsprøve eller eksamen tror jeg. Det handler om unge og politik og i bilagene er der om tre unge kvinders politiske identiteter. det sidste spørgsmål hedder: Diskuter, hvorvidt de politiske partier har udspillet deres rolle. nogen der har haft ... -
Hjælp til opgave.
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopsis om emnet "videnskab og ansvar" i almen studieforberedelse. Fagkombinationen skal være kemi eller fysik og dansk, historie, religion eller samfundsfag. Lige nu aner jeg ikke hvad jeg vil skrive om. Er der nogle som har en god ide? Jeg vil meget gerne ligge... -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen! I dag fik jeg så af vide, at jeg skulle op i Samfundsfag og Geografi til vores 9. klasses eksamen. Desværre har jeg sovet en del i mine geografi-timer og tænkte på om der findes en form for læsestof til 9. klasser i geografi herinde? -
Læge
ForumindlægHej mit navn er Daniel. Jeg har lige afsluttet 1.g og starter i 2.g den 14 august... jeg har et snit på 7.8 da jeg fik 7 i 3 aflustende fag (biologi, samfundsfag og medie) jeg kom dog til eksamen i medie og fik 10 (let). er der stadig håb for en ivrig studerene der drømmer om at hjælpe andre ig... -
Fordelingspolitik
ForumindlægHej jeg skal skrive en samfundsfag rapport og jeg er næsten også færdig, men mangler bare at skrive om fordelingspolitik. Skal skrive hvad Liberalismen, socialliberalismen, kommunismen og konservatismen mener om fordelingspolitik. håber der er en der kan hjælpe mig, den skal afleveres imorgen så ... -
USA og Kyoto
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og er ved at skrive projekt i samfundsfag om miljø. Jeg ved at USA er meget modvilligt mht. at gå ind i Kyoto-aftalen. Men hvorfor er det, at de kategorisk nægter at tilslutte sig? Er det pga. at miljøafgifter vil forringe deres konkurrenceevne? Er det pga. olieinteresser? -
Fattig 80'erne?
ForumindlægHeej (: Jeg er i gang med at lave en samfundsfags rapport hvor jeg har 3 hovedemner og en af dem er Fattig 80'erne. Og da jeg ikke ved så meget om det og ikke syntes at kunne finde noget om det på nettet, tænkte jeg at der måske var nogen der vidste noget om det? Tusinde tak på forhånd ! -
Sort hue?
ForumindlægHej alle sammen. Der har været en masse om, hvornår en elev kan bestille en sort hue. Jeg ved godt at man selv bestemmer, men jeg vil lige høre hvad traditionen er, og ikke hvad tradition var for 200 år siden, men nu Jeg har Dansk, Fransk, Historie, Samfundsfag og Engelsk på A-niveau, og jeg har... -
Hjælp til oplæg
ForumindlægHej. Jeg skal til Eksamen i Samfundsfag på B niveu(mundtlig) Men har aldrig set hvordan opgaven kunne se ud. Så er der ikke nogen der har et oplæg eller kender et sted, hvor man kan se et oplæg til en sådan mundlig eksamen? Vi har aldrig fået et af vores lærer nemlig så vi ved ikke hvad vi ... -
Eksamen
ForumindlægJeg ved, at nogle af jer har været oppe til samfundsfags eksamen før, derfor vil jeg gerne venligst bede jeg om, at hjælpe mig med hvilke spørgsmål i fik til eksaminationen fx Socialisering, Velfærdstaten, økonomi osv Skal nemlig op i morgen, og har øvet mig på pensum i uendlighed, men kunne go... -
Hvordan får jeg 11?
ForumindlægHey.. Jeg går i 3.g. og kører på den sidste gamle reform... Jeg har én sidste eksamen - og det er samfundsfag a-niveau. Jeg skal op til eksamen om 6 dage. Jeg har regnet ud, at mit gennemsnit kun kan blive 9,0 nu, hvis jeg får 11 eller 13 i sidste eksamen. Så hvordan scorer jeg HØJT? Nogle gode ... -
Kollegier i Århus nær Statskundskab
ForumindlægHey hey! Jeg ska muligvis til at starte på statskundskab i Århus her efter ferien, hvis jeg kommer ind altså! I den forbindelse ville jeg lige høre hvilke kollegier der er de fedeste / billigste / mest for pengene i området tæt på det samfundsfaglige fakultet og hvor der kunne tænkes at bo andr... -
Politik spørsmål/debat?
ForumindlægHej allesammen. Mig og min veninde har en opgave for i samfundsfag om politik. Vores opgave er at vi skal ud til et gymnasium og stille nogle spørsmål angående politik. Men vi ved ikke så meget om Politik, vi har søgt lidt frem og tilbage på nettet... Vi vil gerne have 2-3 spørsmål om astr... -
Amerikanske valgkamp 2012
ForumindlægHej alle! jeg har fået en opgave for i samfundsfag, hvor jeg skal lave en analyse af den amerikanske valgkamp 2012. Jeg skal skrive om hvem jeg tror der bliver USA's præsident. (Obama eller Romney) Og derefter skal jeg begrunde hvorfor jeg tror det er enten obama eller romney s... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport i samfundsfag. En af opgaverne lyder "angiv mindst 3 samfundsmæssige grunde til at straffe voldshandlinger hårdt." Men jeg kan kun komme på 2, og det er; For at opfylde den borgerlige retsfølelse, og for at gøre samfundet tryggere.. Hvad kunne... -
Mediestyringen i dansk politik
ForumindlægHej folkens, Nu har jeg netop færdiggjort min lille opgave om "mediestyringen i dansk politik". Derfor vil jeg rigtig gerne høre om der er nogen (samfundsfags eksperter :) ) der vil være så venlige at læse den igennem og evt. komme med nogle gode råd? På forhånd tak, og forstsat god... -
kritik af betalingsbalancen
Forumindlæghej igen:) jeg har lidt problemer med en samfundsfags opgave.. spørgsmålet : Hvilke konsekvenser har det for betalingsbalancen hvis lønningerne stiger med 5 %? resultatet er : (udfra en tabel og graf)arbejdsløsheden vil stige voldsomt og derefter falde til det samme som hvis ændringen med 5% i... -
hej er lidt blank med hensyn til et spørgsmål angående ideologierne
ForumindlægHej Jeg står og skal aflevere en samfundsfags opgave om et par dage. delvis af opgaven lyder sådan her : Diskutér ideologiernes betydning for vælgere og partier i det senmoderne samfund. Jeg har ikke haft mulighed for, at konsultere min lærer omkring det. Jeg håbede på, at det var nogen der kunne...
