Søgning på: engelsk skriftlig eksamen hf. Resultater: 15301 til 15320 af 60879
-
Bio c eksamen
Forumindlæggår det ud på koble tingende sammen da jeg tænker at hvis man f.eks. trak celler så kunne fortælle om eurkayoy og proka, derefter gå til arvemasse---> protein syntese---> mRNA ----> HIV ... eller skal man holde til sit ermne -
Solsystemet - Fysik eksamen imorgen!!
ForumindlægHej. Jeg har det problem, at jeg i morgen skal op til fysikeksamen på c-niveau, og jeg har trukket enmet solsystemet. Herunder skal jeg blandt andet gøre rede for et forsøg vi tidligere på året har lavet med et asteroidenedslag i en sandkasse. Mit problem er, at jeg overhovedet ikke forstår forsø... -
AT-eksamens teori?
ForumindlægHej derude! Jeg er i gang med at danne overblik over min AT-fremlæggelse med emnet "Årsager til stofmisbrug" og fagene Samfundsfag A og Psykologi C. I min synopsis har jeg redegjort for Bourdieus teori om social ulighed i samfundsfag og i psykologi behaveourism og personlighedspsyko... -
DNA og RNA - eksamen
ForumindlægJeg har vikelig brug for hjælp: Proteinsyntesen 1. Hvilke forskelle og ligheder er der mellem DNA og RNA. 2. Hvordan danner cellen et ønsket protein? 3. Diskuter, med baggrund i filmen, det røde guld, hvad vores kendskab til og mekanismen bag proteinsyntesen kan bruges til. Jeg ved det... -
plx hjælp! -eksamen på fredag!
Forumindlæghej alle, er der nogle der kan hjælpe med dette: "Diskuter hvordan planter og dyr optager, fordeler, bruger og afgiver vand."? -
HJÆLP TIL DIO EKSAMEN - HVORDAN ER STRUKTUREN OG HVAD SKAL MAN HAVE MED I FREMLÆGGENSEN ?
ForumindlægJEG ER MEGET I TVIVL OM DEN "NYE" DIO FORM. ER DER NOGEN DER HAR FÅET EN ORDENTLIG VEJLEDNING I HVOR MEGET OG I HVOR LANG TID MAN SKAL FREMLÆGGE ?? -
HJÆLP - fysik c eksamen.
ForumindlægHej, Jeg skal svare på: Elektrisk energi er så centralt i det moderne samfund og der findes mange forskellige kilder. Hvordan er disse kilder forskellige og hvordan er de ens? Hvad menes der helt præcis, jo kan selvfølgelig komme med eksempler som fossile brændstoffer men hvilke kilder er der e... -
Gode fif. Dansk eksamen :-)
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk her på torsdag. Min klasse er oppe i B-prøven, som vil sige, at du har trukket på forhånd og har de 3 uger op til at forberede dig. A-prøven, hvor du trækker, når du kommer op og har 40 minutter forberedelse. Jeg har trukket ''Kærlighed og den svære kærli... -
Tysk eksamen - to tekster
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet lidt i tvivl, om hvad jeg gøre til min fremlæggelse. Jeg har åbenbart trukket to forskellige tekster. Den ene tekst er ny, mens den anden har vi læst og er opgivet på vores undervisningvejledning. Det jeg er i tvivl om, er hvorvidt, jeg skal analysere begge tekster, el... -
Økologi. Biologi eksamen hjælp.
ForumindlægHej jeg har nogle spørgsmål omkring økologi jeg håber i kan hjælpe mig med. Hvad er sammenhængen mellem Bruttoproduktionen, Nettoproduktionen og Respiration? Gennem Hvilke processer skaffer en plante sig energi? -
PSYKOLOGI EKSAMEN 2011
ForumindlægHeysa Jeg skal op i Psykologi i morgen, har fået 24 timers forberedelses tid. Jeg har trukket Ekstreme bevægelser nogle der har nogle gode problemformuleringer/hypoteser til min synopsis? :) -
Digte fra romantikken( EKSAMEN - HASTER!)
ForumindlægHej alle! Jeg trak digte fra romantikken i dansk mundtlig prøve og jeg har brug for nogle ideer til nogle gode digte. Jeg synes godt at digte fra romantikken kan være lidt gammeldags og svær at tyde/ analysere, så hvis i kendte nogle der var gode og ikke for gammeldags i sproget og nogle hvor ma... -
DANSK MUNDTLIG EKSAMEN
ForumindlægHej allesammen! :) Jeg har trukket fordybelsesområde "Identitet lyrik" og jeg er virkelig forvirret for jeg ved ikke hvad jeg skal vælge og snakke om.. Ville virkelige sætte pris på det hvis nogen kom med forslag Tusind tak på forhånd !! -
Musik, fransk mundtlig eksamen
ForumindlægNogle der har nogle underemner til fransk musik? -
Energi: Smeltning og fordampning - Eksamen, haster!
ForumindlægHejsa, det er mig igen. Jeg forstår ikke spørgsmål 3 i det eksamensspørgsmål jeg har trukket: 3. Giv et konkret beregningseksempel hvor faseskift indgår. Er der et klogt hoved der lige kan give mig nogle eksempler? På forhånd tak. -
Kemi HJÆLP EKSAME SPØRGSMÅL
ForumindlægHvorfor skal man bruge nitrit og nitrat standard opløsningerne til standardkurve samme dag som man fremstiller den? -
Nv eksamen spørgsmål
ForumindlægHvordan indblander man fysik i drivhuseffekten -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket emnet: ''At træffe et valg'' og har ingen ide om, hvilken tekst jeg skal bruge. I vores pensum kan jeg perspektivere til “Placebo”, kortfilm “Alt er tilladt”, novelle “Drengen på knallerten”, podcast “To veje&r... -
Velfærdsstaten samfundsfags eksamen
ForumindlægJeg har om statens rolle i er forskellige velfærdsmodeller og jeg skal finde kilder der viser dette. Jeg har prøvet flere forskellige ting men kan ikke finde nogen eksempler -
Eligisk lyrik, hjælp til eksamen
ForumindlægHej, jeg er gang med at forberede mig til min afsluttende prøve i mundtlig dansk, jeg har trukket emnet eligisk lyrik, er der nogen der kan hjælpe mig med genre trækkende for hvad eligisk lyrik? :) På forhånd tak.
