Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 15301 til 15320 af 99855
-
Rapporter = mundtlig...?
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og kommer i tvivl... Min kemilærer siger, at rapporter tæller som mundtlig - altså i karaktergivning. Men kan det passe...? For det er da et stykke SKRIFTLIGT arbejde! /martinrv -
Karakter
ForumindlægEr der nogen der ved hvad karakterkrav er til en optagelsesprøve på HTX. Jeg skal nemlig på optagelses prøve, og jeg vil gerne vide hvad den laveste karakter er for at komme ind på HTX :) -
Elektronspring
ForumindlægHvornår sker et elektronspring? Når der kommer energi til atomet? Et eksempel ønskes!... Også gerne en forklaring om hvornår der udsendes energi i form af fotoner fra atomet... På forhånd tak -
Dansk og samfundsfag begrænsninger
Forumindlægjeg skal snart op i AT, og jeg ville derfor høre om der er nogen der kan hjælpe mig med begrænsninger i forhold til dansk og samfindsfag. jeg skriver om terrorangrebet 9/11, om hvilken diskurs der er blevet skabt i det danske samfund i forhold til islam og indvandrere, og hvilke problemer de... -
Idræt på gym
ForumindlægHar man idræt alle tre år på idræt, selv om det er på c?? -
Mistet mine forsøgspapir - hjælp og evt. gode råd?
ForumindlægJeg skal op til eksamen i fysik&kemi i 9 klasse imorgen. Vi kan trække følgende: - Magnetisme - Syre & Baser - Salte - Alkohol - Partikler med fart på ( Alfa, Beta & Gamma) Men jeg mangler forsøg fra området Alkohol, Partikler med fart på og Magnetisme. Er der nogle af jer... -
Alkaner og alkener
ForumindlægHvad brænder bedst, alkaner eller alkener?? -
Anvendelse af vektorer
ForumindlægHej! Jeg har fået denne opgave for, og kan slet ikke finde ud af den. Er der nogle af jer, der vil hjælpe mig med at løse den? Eller måske bare løse nogle af dem? Afleveringen er vedhæftet som en pdf-fil. Håber virkelig I vil hjælpe mig Tak for hjælpen på forhånd Mvh. Nicoline -
Ellære niveau : 7-9 (supplering)
ForumindlægHej Jeg vil gerne at lære noget af det forsømte fra folkskolen eller genfriske det ;). Det jeg vil have genfrisket er ellære sådan noget om elektriske kredsløb. Nogen der kender nogen sider, hvor der står noget om det eller har nogen andre måder til jeg kan få den forsømte viden igen. kan man... -
srp - hjælp til emne
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive srp, og jeg har brug for lidt insperation til valg af emne. Jeg har havt en masse op og vende, og kan ikke tage en beslutning.. Er der nogen der ved om et rigtig spændende emne? Måske i samfundsfag, psykologi, biologi eller religion? :) Tak på forhånd :) -
Bogstaver i formler
ForumindlægHej. Hvorfor står der bogstaver i formler, når det som regel er tal, man er interesseret i at beregne:) -
1 side , hvor mange tegn?
ForumindlægHej. Jeg sidder netop og er ved at skrive en opgave. Jeg ha fået at vide at den max må fylde 3 sider. Men hvordan defineres en side? Hvor mange tegn indgår der på en standard side? ( uden mellemrum ) Håber på hurtigt svar :) -
angående forsøget elektrolyse af saltsyre
Forumindlæghar ikke helt forstået hvordan man laver forsøge elektrolyse af saltsyre(HCl) skal man bare putte vand i den der elektrokar, eller? hvor putter man saltsyre hen? -
Elektrolyse af vand
ForumindlægNår det står, hvorfor bliver den elektrode med H2 i fyldt op dobbelt så hurtigt som den i O2? Er det fordi der er 2 hydrogenatomer og 1 oxygenatom i et vandmolekyle? -
Manhattanprojektet
ForumindlægHej forum Jeg ville spørge om der var nogle, der havde særligt kendskab til matematikken bag Chicago Pile 1. Altså de matematiske udledninger, der fortæller, hvor mange neutroner, der bevæger sig rundt i pile'en, samt generationstal osv. Jeg tænker her på 'neutronmodellen for en pile'... -
Rydbergformlen
ForumindlægHvordan udleder man Rydbergformlen?? nogen der har en ìde? -
Minimumsloven
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål der lyder således: Hvordan kan man sikre planternes vækst ved brug af minimumloven? -
lyseksam
Forumindlæghej hvis jeg nu trækker lys til eksamen hvad kan man fortælle om : gammastråling infrarødt mikrobølger -
Til de sanglystne...
ForumindlægHer er en rigtig god sang til alle kemitilhængere... http://www.privatehand.com/flash/elements.html (den er på engelsk) Prøv om du kan følge med... -
Tid til at udfylde sin uddannelsesbog.
ForumindlægHej, nu er det så tid til at skrive til sin videregående uddannelse, jeg har nogle spørgsmål mht. til at udfylde sådan et skema, som skal guide mig igennem den. Jeg ved selvfølgelig godt hvad jeg skal skrive i den, men kan der være sådan en måde der fanger læseren der hellere vil have denne ansø...
