Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 15341 til 15360 af 23677
-
Cecil Bødker vold i skolen
ForumindlægSkal op i Cecil Bødkers novelle 'Vold i skolen' til dansk mundtlig, ville spørge om der er nogen som har en analyse/referat af den, eller kan fortælle mig nogle vigtige ting vedrørende teksen :) Tak på forhånd. -
Dansk synopsis - artikel som litterær udtryksform - hjælp!!!
ForumindlægJeg skal aflevere min synopsis den 12. maj, og jeg er lidt stresset, fordi jeg ikke ved hvilke analysepunkter, der skal være, så jeg kan heller ikke starte på min analyse. Er der nogen der ved hvilke analysepunkter jeg skal have med? -
Kuglestød
ForumindlægHej Jeg skal lave en bevægelses analyse af en kuglestøder, som laver hinkestilen. Mit problem er så at jeg er lidt i tvivl om der sker noget statisk arbejde? Og hvordan finder man ud af hvilke muskler der arbejder? Ville meget gerne, hvis nogen har et link, som I kan sende :) Mvh Pern... -
genremæssige perspektivering
ForumindlægHej allesammen I en litterær artikkel jeg skriver, om tolkning og analyse af en novelle skal jeg give en genremæssig perspektivering. Er der en af jer der kan fortælle mig lidt om hvad det er. PS. novellen hedder ''Besøg i Fængslet''. -
Fordybelses tekst
ForumindlægHej Jeg skal snart op i dansk eksamen, og skal have valgt en tekst/et billede at analysere Det må være novelle (5-10 nm helst), sang, digt eller et billede Mit emne er identitet, er der nogen der kender et tekst eller et billede jeg måske kunne bruge? Mange tak :) -
Leif Panduro "Den bedste af alle verdener"
ForumindlægHej...!!Er igang med min 2. års rapport.. En analyse af "Den bedste af alle verdener" af Leif Panduro..Sidder lidt fast i spørgsmålet, om han drømmer at hans lillesøster er forsvundet, eller om det virkelig er sket..?Vil meget gerne høre, hvis der er nogen der har andet om novellen.. På... -
Syg og Munter
ForumindlægHej er der nogle som har lavet en analyse og fortolkning af denne bog?? Jeg har haft det skidt i 2 uger så jeg er godt bagud!!? nogle der vil gi mig en hånd hvis de har den liggende nogle steder?? min mail er [email protected] -
litteraturhistorisk perspektivering
Forumindlæghej alle. jeg skal aflevere en analyse af 2-3 noveller fra radiator (Jan Sonnergaard) på mandag, jeg har valgt William og Kimono mit hus. Og min lærer ønsker at der skal være en litteraturhistorisk perspektivering med. Men jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere dem til. håber i kan hjælpe mig :) -
Berettermodel og genre - "Som englene flyver"
ForumindlægJeg har lige læst en fantastisk novelle af Naja Marie Aidt - "Som englene flyver". Jeg har siddet og prøvet at analysere teksten. Men, jeg er lidt usikker på hvordan den passer ind i berettermodellen og om den har nogen bestemt novelle genre. Kan nogen hjælpe lidt? -
kongekabalen, point of no return
ForumindlægHeej, Er ved et lave en analyse af kongekabalen. Men kan ikke bestemme mig for hvor point of no return ligger. Er det pressemødet hvor Ulrik Torp stiller generende spørgsmål? Der hvor Ulrik møder Moll? Eller noget helt andet?? Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) -
Sjæleblanderne
ForumindlægJeg trak venskab som fordybelsesområde, og har valgt novellen "Sjæleblanderne" af Kåre Bluitgen som prøveoplæg. Er der nogen som har lavet en analyse af denne novelle, så jeg kan bruge det til inspiration, da jeg nemlig ikke kan komme videre? -
Novelle: Skrigeren
ForumindlægEr der nogen, der tidligere har skrevet analyse og fortolkning eller anden opgave om Skrigeren af Villy Sørensen? Jeg er kørt godt og grundigt fast i det, og jeg kan ikke rigtigt komme videre. Nogen, der kan hjælpe? -
Noen der har læst de 2 digte..
Forumindlæghej..jeg ville høre om der var nogen der havde læst de to digte "vor arv" af erik knudsen og "således har overmagten administreret det" af Marianne larsen..?jeg skal snart igang med at analysere det, men ved ikke helt, hvad de to digte egentlig handler om..tak -
Hjælp til at finde kildetekst til jødisk og kristen påske
ForumindlægHej jeg har tænkt mig at skrive min projektrappot i religion b om påsken hos jøder og kristne, vigtigheden i dem, forskelle og ligheder. Jeg har svært med at finde tekster som jeg kan analysere og belyse vigtigheden af dette. Er der nogen der kan hjælpe mig? -
hjælp til påsken( religions projekt)
ForumindlægHej jeg har tænkt mit at skrive mit eksamensprojekt om påsken hos både jøder og kristne. Ligheder og forskelle mellem dem, men jeg kan ikke finde nogen tekst til analyse og jeg er ik sikker på hvordan min redegørelse skal være. Er der nogen der kan hjælpe? -
hvordan misbrug opretholdes
Forumindlæg"der ønskes en analyse af, hvordan misbrug opstår og opretholdes" Sådan lyder en sætning i min problemformuleren til SRP. Jeg har svaret på hvordan misbrug opstår men er der nogle der har en idé til hvordan jeg skal svare på hvordan misbrug opretholdes? -
Slutningen på Nørreport af Katrine Marie Guldager
ForumindlægJeg har læst og skal analysere Nørreport. Men kan simpelthen ikke forstå slutningen? Jeg regner med han lyver. Men hvorfor? Er det fordi han føler, han kun får opmærksomhed, fordi han blev hentet af en ambulance? Vil han bare behandles som alle andre? -
Jan Sonnergaard: Radiator
ForumindlægHejsa.. Skal til at skrive SSO om Jan sonnergards Radiator, hvor jeg udvælger tre noveller, men jeg mangler en analyse og fortolkning af "William" og "Lotte" til at støtte mig op ad.. Nogen der har noget på hjerte? :)Takker.. -
A Country of Beggars
ForumindlægHej. Jeg sidder med en analyse af en HF-terminsprøve der hedder "A Country of Beggars" Jeg er meget i tvivl om hvordan slutningen skal tolkes ? Er der evt. nogen som har haft den og kan være til hjælp ? Mvh. Morten Nyegaard -
Folkeeventyr til eksame
ForumindlægJeg har trukket folkeeventyr til eksame og tænkte på om nogle af jer kendte nogle gode til eksamen? Jeg tænkte selv på Hans og Grete, da jeg i forvejen kender den og den virker som en tekst med meget at analysere.
