Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 15361 til 15380 af 23677
-
Synopse hjælp
ForumindlægHej, jeg har trukket fordybelsesområdet billeder til vores dansk synopse. Er der nogen der kan komme med gode bud til billeder, der er gode at analysere? Nogle som man måske kunne relatere til de fleste af Erik Henningsens billeder (Barnemordet, en folketaler, osv) Tak! -
SSO - Jammersminde
ForumindlægHej!Jeg/min veninde behøver hjælp - meget hjælp - til en analyse af Leonora Christinas værk; Jammersminde. Jeg kan intet finde på nettet om værket til hende, og hun er på helt bar bund...så hvis der er nogle der sidder inde med oplysninger, vil det redde en studenterhue!På forhånd tak.Tina -
Hjælp til tegning. HASTER!!
ForumindlægHey people. =) Er der en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med at analyser resultaterne i figuren og forklar fordelingen af nitrat og ammonium i vandsøjlen. ? Figueren kan I finde i det nedenstående link. Og mange tak, på forhånd. http://peecee.dk/upload/view/153146 -
Er der nogen der kender nogle gode noveller om krig og mennesker ? Skal op i mundtlig dansk.
ForumindlægSkal op i dansk og mit fordybelssmråde krig og mennesker. Vil gerne analysere en novelle, men har problemer med at finde en der er god. Novellen må mindts være 5 sider og må maks være 10 sider. Den må meget gerne handle om det indre krig, fx. psykiske problemer. -
Essay tekster
ForumindlægHej. Jeg har trukket Sagprosa i mundtlif dansk, og har derfor valgt at analysere et Essay. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen steder, med essay tekster. Kender I nogle gode essay tekster, eller en side med nogle? På forhånd tak:) -
perspektivering
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere "kan du høre hende synge", af Nik og Jay. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nogle bud til? Tak på forhånd. -
Camen
ForumindlægHey go jul og godt nytår! Er der nogen som har læst Carmen og som ved lidt om den ? Jeg har fået til opgave at skrive en stil (Analyse/fortolkning) af den men aner ikke hvad jeg skal skrive! Nogen som kan hjælpe? -
Salvador Dali - Drøm inspireret af en bis flyven om et granatæble et sekund før opvågnen
ForumindlægJeg skal lave en billede analyse af ovenstående billede. Er der nogen der kan hjælpe med noget om hvad de forskellige symboler betyder.? F.eks. tigre er tegn på mandighed osv.Alt andet om billedet modtage også med glæde, så jeg måske kan se andre vinkler og ikke bliver for snæversynet. -
Obama
Forumindlæghej jeg vil bare spørger, om nogen har skrevet en analyse af kommunikationssituationen i forbindelse med Barak Obamas indsættelsetale d. 20. januar 2009 skal desuden også lave en kort redegørelse for, havd retorik er, og hvorfor det er væsentligt at beskæftige sig med retorik har brug for hjælp. ... -
nogen der kan hjælpe? - ekstrem sport.
ForumindlægHar valgt fagene da/sa - emne: ekstrem sport. Nogle der kan anbefale en god artikel eller et kort værk til at bruge at analysere i (meget omkring følelsen af ekstermsport, fx bjergbestigning). -
Hjælp til Tirsdag nat af Helle Helle
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min afsluttende danskopgave. Jeg skal analysere teksten "tirsdag nat" af Helle Helle. Vil i være så venlige at skrive jeres forståelse af teksten? :) -
Jeg-fortæller, både observerende, personal og alvidende? Danskopgaven
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere en roman ved navn "Belejring," og jeg er lidt i tvivl ang. fortællerteknikken. Kan jeg-fortælleren både være observerende, alvidende samt personalfortællende? Tak på forhånd. Mvh Matt -
Det blomstrende slagsmål
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive en opgave/analyse/fortolkning af Tom Kristensens Det blomstrende salgsmål, og kan simpelthen ikke lige gennemskue teksten! - er der nogen som i korte træk lige kan hjælpe mig med at beskrive digtets handling og morale?? B^^k -
Hærværk
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3 -
Tema i Gåsepigen?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver dansk synopsis, men jeg gik i stå, da jeg kom til temaet i folkeeventyret ''Gåsepigen''. Er der nogle der ligger inde med en analyse, eller har nogle tanker, som i vil dele med mig? Tak på forhånd! -
problemformulering til emnet Intelligens
ForumindlægHej.. skal skrive opgave i psykologi og har valgt emnet "intelligens"... Har valgt at redegøre for Gardners terorier om intelligens.. og så er jeg derfra lidt på bar bund.. skal jeg analysere en case, og i det tilfælde hvilken..??.. håber i kan hjælpe! er 1.års studerende på seminariet -
Akut - AT Metoder Dansk/engelsk
ForumindlægSidder fast på dette spørgsmål: • Hvad fokuserer de humanistiske fag på? ved ikke helt hvad jeg skal fylde på da jeg er blevet lidt forvirret af andre spørgsmål altså dækker de humanistiske fag bare over at Fortolke og analysere eller er der mere? -
Den sidste aften af Herman Bang
ForumindlægJeg sidder med en DHO opgave og har valgt Den sidste aften, som en af mine noveller, at anylserer i forhold til Bangs brug af impressionisme og synspunkt på kvinderne i samtid... Er der nogen, der kan hjælpe? Der evt. har lavet en analyse af novellen? -
"Dukkehjem"
ForumindlægHej!Jeg skal læse dukkehjem sammen med min klasse... Det ville være fedt hvis jeg kunne score nogle ekstra points. Er der nogen der ligger inde med, eks. analyser, resumeer, fortolkninger e.lig? Det ville være kanon! -
Søger en dokumentar om Islam og pilgrimsfærd
ForumindlægHej Jeg er igang med AT og mangler en god dokumentarfilm om Pilgrimsfærd i Islam, som jeg kan bruge til at analysere og fortolke. Jeg skriver i fagene religion og historie - og filmen må gerne have nogle subjektive holdninger :) På forhånd tusind tak, MVH Benedicte
