Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 15361 til 15380 af 27879
-
Dansk årsprøve
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig årsprøve i dansk på fredag. Emnet bliver det morderne gennembrud, nogle der ligger inde med nogle notater over denne periode?Desuden mener, jeg at have set et retteark herinde(lavet af Daniel Ruhmann(?)) til dansk, men kunne ikke lige finde det, så er der nogle der har ... -
Hitler
ForumindlægHejsa :)Jeg har et emne om Adolf Hitler, men jeg har engang hørt at han var en ottende del jøde.. mit spørgsmål er så.. var han det? eller er det bare et rygte..?Jeg synes jeg har gennem søgt internettet, og kan intet finde..kan du hjælp?Kram Pernille -
Oversigt til de forskellige perioder
ForumindlægHej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder. -
Hjælp til S01!!!
ForumindlægHvad kunne et overordnet spørgsmål/problemformulering til emnet: Politiske ideologier og grundlaget for dsisse samt ideologiernes rolle i dag? Det skal kunne dække over flere underordnede spørgsmål, så man til sidst kan besvare det "store" overodrnede spørgsmål På forhånd tak -
Fysikeksamen, A-niveau
ForumindlægHvorledes fungerer fysik-eksamen på A-niveau på STX? Jeg ved, at man trækker et emne samt en rapport, men hvor længe vare eksamen, og hvor lang tid har man til de forskellige ting? Synes ikke at kunne finde svar på dette på uvm.dk -
NOGLE, SOM ER GODE TIL HISTORIE§!!! PLZ!!
ForumindlægHej alle studerende, derude jeg har inderligt brug for lidt råd/vejledning til et emne; pesten. Er der nogle, friske sjæle, som kunne stå til evig taknemmelighed? Plz - skriv gerne her på tråden, hurtigst muligt mvh -
Livsglæde når livet er en lidelse (Buddhisme)
Forumindlæg-Hvad skyldes buddhisters ummiddelbart positive og imødekommende natur, når deres religion beskriver tilværelsen (som menneske) som en lidelse?-hvordan hænger familieliv sammen med at der ikke findes et jeg? hvad forelsker man sig i? sker der overhovedet osv...andre kommentare til trådens emne er... -
Globalisering i DANMARK
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at lave en power point mit emne er danmark i globalisering. Jeg vil gerne spørg om der er nogle derude der kan svare mig på hvad Danmarks rolle i den globaliseret verden enlig er. tak på forhånd :) -
nedbrydning af fedtstoffer
ForumindlægJeg skal til eksamen inden alt for længe, og der skal jeg forklare noget om nedbrynding af fedtstoffer. Jeg har svært ved at finde ud af, hvad jeg præcis skal komme ind på der? - Nogen der har nogle nøglebergeber indenfor dette emne? Mange tak -
KERNEENERGI
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik og jeg kan bl.a. komme op i kerneenergi... Jeg ved jeg skal lave forsøg til alle emnerne, men hvilke forsøg kan der laves om kerneenergi?? Håber i har nogen ideer:D -
ARG... Differentialregning..
ForumindlægJeg skal præsentér emnet omkring differentialregning, men jeg er helt på bar-bund til hvad jeg kan fortælle... Nogle som har en go' side jeg kan få fif af, eller selv har gode idéer.? Hjælp... tak. -
FSA noter i engelsk
ForumindlægHejJeg skal op i engelsk her tirsdag, og er lidt på barbund i hvad jeg skal snakke om, så ville høre om nogle af jer har nogle noter fra FSA i engelsk?De emner man kan komme op i er:CRIME/RACISMFAME/CELEBRITIESTEENAGERS AND LOVEHåber nogle vil hjælpe mig, eller bare komme med nogle (gerne på enge... -
Psykologi - kollusion i parforhold
ForumindlægJeg ville høre, om der er en der kan forklare begrebet projektiv identifikation for mig? Jeg synes nemlig umiddelbart, at det virker en smule uforståeligt, hvilket ikke er så heldigt, hvis jeg trækker emnet til eksamen! ;) -
Danske perioder?
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at høre om der var nogen der lige kort ville fortælle mig om de danske litterære perioder - altså de vigtigste emner man især skal kunne til en afgangsprøve:- 1970'erne.- romantikken- 1990'erneEr der andre? -
Forsøg man kan lave
ForumindlægNu skal jeg til biologi eksamen i morgen. Emnerne vi kan trække er ukendte, men er nok noget omkring kroppen, dyr, planter olign. Hvad vil i foreslå man kunne lave/vise til de ting ? mvh. Andreas -
Velfærdsmodeller udfordringer og løsninger
Forumindlægheey, Skal op til eksamen på fredag. Min lærer har givet mig en seddel på de emner vi skal læse om, og der står bla. noget om velfærdsmodellerne og dens udfordringer/løsninger. Jeg ved virkelig ikke hvad det er, eller hvad der menes med det. Håber i kan hjælpe -
monoprot/diprot/polyprot?
ForumindlægHej SP.Jeg skal til Kemi mdt. i morgen, og jeg mangler kun af få styr på et emne (tror jeg)Er der nogen der kan beskrive begreberne:monoprot syrediprot syrepolyorot syreDet behøves ikke være nogen størrer afhandling, bare lige lidt grundlæggende :)På forhånd tak.\\\\Mikziel -
24 timers Eksamen Fysik!
ForumindlægHej alle sammen Har lige trukket emnet lydbølger og skal lave en præsentation om det. Mit dilemma er så at jeg har brug for noget ekstraordinært information omkring lydbølger. Hjælp! Ps. jeg er første års på STX -
Kort omkring partierne
ForumindlægHej! - som emnet siger, vil jeg gerne vide noget kort om partierne. altså jeg kan virkelig ikke finde rundt i det, og det vil være en stoor hjælp hvis i ville skrive kort om; at hvis man er venstre; højreorienteret; Liberal(isme) konservativ; osv .. hååber i vil hjælpe mig!! -
Hvad kan jeg skrive om Randers Fjord
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet Randers fjord i dag til min 9. klasses eksamen, jeg har prøvet i lang tid og finde på noget og skrive men kan ikke. Hvad kunne være en nem og god ting og skrive om ? Ville det være forkert og skrive om vandets kredsløb ?Mvh. Anders
