Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15381 til 15400 af 46442
  • Ekstemporaltekst

    Forumindlæg
    HejJeg skal op i tysk eksamen (2.g fortsætter), og jeg ville øve mig på at oversætte nogle ekstemporaltekster. Men hvor kan jeg finde nogen som allerede er blevet oversat? Håber I kan hjælpe mig.Tak på forhånd,Mr_Mo
  • Mundtlig Psykologi

    Forumindlæg
    Jeg skal op til mundtlig psykologi, og tænkte på hvordan eksamen egentlig foregår? Min lærer har aldrig rigtig gennemgået det ordenligt.. Vi har ikke gennemgået nogle cases siden starten af året.. Mvh
  • Har du et gammelt eksamenssæt?

    Forumindlæg
    Jeg sørger et gammelt eksamenssæt med tekster osv. som jeg kan øve mig på, før jeg skal op til den skriftlige engelsk eksamen på fredag, det er engelsk b stx, hvis du kunne havde sådan et sæt, er du simpelthen dagens helt :)
  • Spørgsmål om eksamensbevis i gymnasiet

    Forumindlæg
    Hej, eftersom man har idræt i alle 3 år af gymnasiet selvom det er på c-niveau, undrer jeg mig over fra hvilket år ens årskarakter kommer på eksamensbeviset? Og hvilket år kan man komme til eksamen i idræt?
  • Snyd?

    Forumindlæg
    Hvis jeg gemmer noge internetsider på min comouter, som jeg bruger til skriftlig eksamen, betragtes det så som snyd, hvis eksamensvagterne opdager det? Jeg er jo ikke på internettet, jeg har bare gemt nogle sider derfra.
  • RELIGIONS RÅD

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal til religions-eksamen her på mandag, og i forbindelse med det ville jeg spørge om I derude havde nogle gode fif, råd og tricks? Til at stige i karakter, og ja jeg ved selvfølgelig godt det basale: være inde i stoffet, perspektivere osv. Er der andet man kan gøre??
  • Særlige vilkår/fuldt pensum

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg går i 3.g, og er nervøs for at blive indstillet til at skulle op til eksamen i alle fag til sommer (altså så mine årskarakterer slet ikke tæller). Er der nogen, der har erfaringer med det, og vil fortælle hvor meget fysisk/skriftlig fravær i havde, for at det skete? :)
  • Eksaminationen ved AT

    Forumindlæg
    På Ug.dk står der, at eksaminationstiden ved AT-eksamen er sat til 30 minutter. Er der af disse 30 minutter sat tid af til spørgsmål og dialog mellem eksaminator og elev? Er det evt. klogt selv at gøre det?
  • En lille hjælp Tak:)

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender nogle gode hjemmesider til at få hjælp i de forskellige fag? eksamstof? altså lære grammatikken osv. eller er der nogle eksams prøver på nettet, bl.a Engelsk,Dansk, tysk, fysik, biologi, geografi, osv osv.. :D
  • Strålegang

    Forumindlæg
    Hej! Vi har fået en opgave for, som vi er gået lidt fast i :/ Så ville høre om i ikke kunne give nogle hints til hvordan man laver skidtet :) Det er opgave 6 strålegang i dette sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer07/2007-7-1.pdf Mvh. Klas
  • Haster!! Godt råd til mundtlig matematik.

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig matematik C på mandag og er ufattelig forvirret over hvordan jeg skal håndtere eksamen. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man skal starte med at gøre når man kommer derind osv, har virkelig brug for nogle gode råd!
  • synopse i dansk?

    Forumindlæg
    hej folkens, jeg skal snart op til mundtlig eksame og jeg har trukket tekst fra det moderne gennembrud. Kan i evt. komme emd nogle gode råd til forberedelse, præsentation og måske ligge nogle links.
  • Dansk og fysik i enkeltfag

    Forumindlæg
    Halløj, Jeg skal bruge de 2 overstående fag til min uddannelse efter sommerferien. Hvad sker der hvis jeg ikk består en af dem? Kan man tage eksamen igen lidt senere eller er det bare surt sjov og man skal vente til næste år med at prøve igen?
  • HF-flex

    Forumindlæg
    Er der nogle, der kender et andet sted end Århus, hvor man kan tage HF Flex i kemi på et halvt år? Dvs. med eksamen til december? Jeg har forsøgt forgæves at søge.
  • Vurderingssamtaler

    Forumindlæg
    Hej, Nogle der skal eller har været til vurderingssamtale istedet for eksamen pga corona? Jeg skal til vurderingssamtale på min skole, hvor lære og censor vil være til stede, hvilket ikke giver mening, i biologi. Nogle der ved, hvad der sker, hvis man ikke deltager i vurderingssamtalen?
  • base

    Forumindlæg
    hej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd. vi skal til kemi eksamen imorgen, og derfor ville jeg spørge om, hvad man kan lave under baser. gerne med lidt teori også. man kan neutralisere fremstille sin egen base og hvad mere?
  • Den svage barn

    Forumindlæg
    Hej jeg skal eksamen på mandag i dansk . har trukket Det svage Barn af Frank Jæger som jeg skal alnalyse og pepektvier til " det smukke ved Danmark ? har i nogen notater til Det svage Barn af Frank jæger ?? Taak på forhånden
  • Oplæsningsstykke kortfilmen "Eksamen"

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket emnet kortfilm til dansk mundtlig eksamen, og har valgt kortfilmen "Eksamen" af Eddie Thomas Petersen. Jeg skal have et oplæsningsstykke, men er totalt på bar bund ifht. hvad jeg skal vælge.
  • perspektivering af fyrtøjet

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg skal op i dansk mundlig eksamen imorgen. og jeg har om fyrtæjet men, jeg skal perspektivere Fyrtøjet til, en af H.C. Andersens eventyr, "fem fra en ærtebelg". nogen der kan hjælpe mig, hvad jeg skal skrive om det:)
  • Hue eller ej

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har min sidste eksamen i denne uge and forventer min hue. Min mor ønsker at være der, når jeg kommer ud af eksamener og prøver min hue på. Det er meget vigtig for hende. Ville ikke skolen lade mig vide, om jeg ikke vil få det før hånd?