Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15401 til 15420 af 20599
-
Konservativ og Socialistisk Folkeparti
ForumindlægJeg er i tviv om det Konservativ og Det Socialistisk Folkeparti skatte politik, hvor konservative går ind for sænkelse af topskatten mens venstre vil fastholde skattestoppet. Hvad er forskellen mellem topskatten og skattestop? Topskatten er 15% af al indkomst efter bruttoskat. Dvs. det Ko... -
Cost benefit analyse
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive om fosterdiagnostik i AT i fangene samfundsfag og biologi. Jeg skal lave en cost benefit analyse over fosterdiagnostik, om det kan betale sig at udføre det gratis. Endvidere skal jeg finde oplysninger om hvad det koster hele præcist for samfundet at udføre fosterdiagnostik... -
AT
ForumindlægJeg har tænkt på at skrive om et af følgende emner: Overvågning af londons gader eller: overvågning i USA efter 9/11 Men kan ikke rigtig finde noget materialle til det. Som. f.eks. engelske taler eller terrorloven? Er der nogen som evt. har noget liggende eller ved h... -
Indvandringen sæsonbestemt
ForumindlægHej søde mennesker på Studieportalen.dk ! I samfundsfag skal jeg svarer på nogle spørgsmål. Et af spørgsmålene lyder: Indvandringen i Danmark er sæsonbestemt. - Hvorfor? Jeg har simpelthen ledt alle vegne, men der er bare ingen steder jeg kan finde noget om det. Derfor håber jeg meget på, at nog... -
AT-EKSAMEN 2011 DOPING
ForumindlægHej alle sammen :-) som mange andre, er jeg også igang med at lave AT. Jeg er dog løbet ind på nogle problemer. jeg skriver om doping inden for cykelverdenen og hvordan doping har påvirket vores samfund. Er der nogle som har nogle ideer til hvordan jeg får koblet "moderne teknologi" ind... -
Overvågning vs. demokrati
ForumindlægHej alle jeg er godt i gang med mit AT og er nu kommet til min 3 problemstilling der lyder: Hvilke demokratiske problemer melder sig i forbindelse med overvågningssamfundet? Jeg har om George Orwells 1984 i Engelsk og Foucault i Samfundsfag, hvor jeg har valgt at sætte fokus på overvågningssamfun... -
Ekstremisme - EP (HF)
Forumindlæghej :) Jeg har valgt "ekstremisme" som mit emne til mit EP 2011. Jeg har samfundsfag B og psykologi B inden under, som mine to fag. jeg læste en del om ekstremisme, og om Hitz Ut Tahrir inden. men syns jeg er kørt lidt død? nogen som har nogle forslag til hvad man kunne skrive om, i... -
Det haster!!!!
ForumindlægHej derude, håber at der er nogen, der kan hjælpe mig med noget! Jeg skal opstille to hypoteser, der kan forklare mønstre i tabellen, hvor de så skal understøttes af en faglig begrundelse. Men jeg ved ikke hvilke hypoteser, jeg skal opstille med - evt. mænd og kvinder? Kom gerne med eksempler, ... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej Jeg skal i samfundsfag 0-B skrive en synopsis, der der lægger op til en diskussion og sammenligning af opvækstvilkår og socialisationen i h.h.v. Danmark og Afghanistan - og har i den forbindelse læst en masse omk. de danske og afghanske forhold, men jeg kan ikke få stillet problemformuleringe... -
Den danske kriminalitetslovgivning
ForumindlægHej jeg er i gang med vores samfundsfag projekt i kriminalitetslovgivning, og vi skal besvar nogle spørgsmål om det. Jeg er næsten færdig med den lille rapport, men har problemer med denne spørgsmål: Hvorledes forebygger den danske stat mod kriminalitet? Resocialisering skal inddrages. Håber på... -
AT eksamen - Metodeafsnit
ForumindlægHey. Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir, men jeg vil meget gerne have hjælp til metode overvejelserne. Altså hvilke svagheder har den kvalitative metode i samfundsfag. Jeg har skrevet af fordele ved den er at man kan se på personlige udtalelser. Men vil meget gerne uddybe det. Og hvilke forde... -
Tvivl om studentereksamen!?
ForumindlægHejsa! Jeg er lige nu i gang med at tage en studentereksamen på et gymnasium. Jeg har valgt en samfundsvidenskablig linje og har dansk, engelsk,samfundsfag og historie på A niveau. jeg har matematik på B, og syntes det er forfærdeligt. Får man sin studentereksamen hvis man dumper i et B niveau f... -
Metoder?
ForumindlægHej folkens De mundtlige eksamer er lige rundt om hjørnet, og i den forbindelse har jeg et kort spørgsmål omkring metoder i AT. Jeg har nemlige skrevet om klimaforandringer og international politik, hvor jeg har brugt fagene naturgeografi og samfundsfag. Og hvis jeg blandt andet har brugt fors... -
Redegørelse
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive sro i samfundsfag og engelsk. Men jeg er i tvivl om hvad man skal havemed når man redegøre. JEg skal redegøre for klassesamfundet i england med en teoretisk forklaring. Men hvad betyder det og hvordan gør man det? Jeg ved at jeg skal indrage Bourdieu, marx, Erik Olin Wri... -
Arbejdsfordeling
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport som skal afleveres imorgen. Jeg skriver om "Samfundskagen" og en del af min problemstilling lyder sådan her: Hvordan er arbejdsfordelingen, akademiker eller ikke akademiker? Med andre ord, hvor er der flest arbejdsløse? Je... -
HJÆLP
ForumindlægKan ikke finde ud af de her 4 opgaver... Søgeopgaver til samfundsfag 1) Find dybdegående artikel om skilsmisser på infomedia (dvs. ingen ekstrabladet, BT og lign.) 2) Find en powerpointpræsentation om politiske ideologier 3) Find en pdf om ny og gammel politik 4) Find ud af hvor ... -
Problemformulering til dansk økonomi
ForumindlægJeg er i gang med min 24-timers eksamen i samfundsfag og har om dansk økonomi (bilagene fokuserer især på underskud i den offentlige sektor, velfærd, reformer og pres på arbejdsmarkedet) Jeg har dog lidt problemer med at finde en overordnet problemformulering, og håber der er nogen derude, der k... -
Indbindingsstrategi ? og hård magt
ForumindlægJeg mangler nogle samfundsfaglige begreber- ved at vores udenrigspolitik har ændret sig fra isolations- til indbindingsstrategi, desværre kan jeg ikke finde nogle kilder på, hvad indbindingsstrategi er? Derudover mangler jeg kilder på, hvorvidt Danmark brugte hård magt i deres deltagelse i krige... -
B- niveau: Bedst mulige forberedelse?
ForumindlægHej studieportalen, Jeg skal op i en samfundsfag eksamen, hvor jeg har 24-timers forberedelse. Men jeg er i tvivl om, hvordan jeg forbereder mig bedst muligt til denne eksamen? Man kan jo nå meget på de 24 timer man har. Jeg tænker ifht. pensum, det er jo næsten dumt at læse op på det hele in... -
metode samf og bio
Forumindlæghej kan nogen hjælpe mig med metoder i biologi og samfundsfag? problemet er at jeg ikke ved hvilken metoder jeg har brugt. jeg kan sende min AT opgave, så kan en hjælpsom godhjertet person se og hjælpe mig :( jeg sidder med den grønne AT-bog, men den er virkelig bar så dårlig, at jeg ikke fatter ...
