Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15401 til 15420 af 23683
  • Symbolerforklaring

    Forumindlæg
    Hey dogs.Hvis nogen af jer skulle være så priviligeret at besidde af en symbolbog, ville det være helt perfekt, hvis i kortfattet gad fortælle, hvad følgende ord symboliserer:CaféBarnForhold (et fast forhold)TurismeYderligere, i den historie jeg analyserer, snakkes der er en "nøgle til perso...
  • hvordan misbrug opretholdes

    Forumindlæg
    "der ønskes en analyse af, hvordan misbrug opstår og opretholdes" Sådan lyder en sætning i min problemformuleren til SRP. Jeg har svaret på hvordan misbrug opstår men er der nogle der har en idé til hvordan jeg skal svare på hvordan misbrug opretholdes?
  • EU

    Forumindlæg
    hejsaJeg sidder med en opgave hvor jeg har fået til opgave at: analyser og diskuter eu's demokratiske problemer og udfordringer.til dette magler jeg hjælp med at finde nogen demokratiske problemer og demokratiske udfordringer....
  • H. C. Andersen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i en stil analysere og fortolke et af H. C. Andersens eventyr, Rosenalfen og da dansk ikke er min stærke side ville jeg lige hører om der ikke er nogen derude der kunne give mig et godt råd om hvordan jeg bedst løser denne opg. mange knuzzer og takker fra chrizzer
  • Hvor er min kone

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere Leif Panduro's Hvor er min kone.Jeg har lidt svært ved at se hvorfor han lige netop starter med at lede efter sin kone i huset.Håber nogle kan hjælpe mig.
  • Er der nogen der kender nogle gode noveller om krig og mennesker ? Skal op i mundtlig dansk.

    Forumindlæg
    Skal op i dansk og mit fordybelssmråde krig og mennesker. Vil gerne analysere en novelle, men har problemer med at finde en der er god. Novellen må mindts være 5 sider og må maks være 10 sider. Den må meget gerne handle om det indre krig, fx. psykiske problemer.
  • Problemformulering Spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen så super dårlig til at lave problemformuleringer, så håber I kan hjælpe. Har om slavernes rejse fra Afrika til Amerika og skal bruge et analyserende spørgsmål til at lave en problemformulering ud fra? Håber virkelig én eller anden kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå.
  • Essay tekster

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket Sagprosa i mundtlif dansk, og har derfor valgt at analysere et Essay. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen steder, med essay tekster. Kender I nogle gode essay tekster, eller en side med nogle? På forhånd tak:)
  • Analyseskema

    Forumindlæg
    Hey Jeg er ved at skrive synopsis og jeg skal analyser en tale og et interwiev af Barack Obama. Er der nogen der har et analyseskema eller andet der kan hjælpe mig vidre? (Jeg har engelsk A på stx) På forhånd mange tak!
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at analysere "kan du høre hende synge", af Nik og Jay. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nogle bud til? Tak på forhånd.
  • AT9 - citater og referencer?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer
  • Nu nærmer eksamen sig.. Hvad ligger markedsrenten på?

    Forumindlæg
    Ja.. Da der snart er skriftlig eksamen, sidder jeg her og forbereder mig lidt...I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at få en lille up-date om hvad markedsrenten ligger på i disse dage, hvis man nu sku få sig en opgave med lidt analyse i...
  • Latin hjælp søges!

    Forumindlæg
    Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Latin? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] snart op til eksamen, og har ikke helt orden på analysen og hvordan man finder ud af hvilken...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak
  • hooligan

    Forumindlæg
    Jeg skriver opgave om Green Street Hooligans. Hvis nogen har en analyse eller en personkarakteristik ville jeg være meget interesseret. Kan sagtens sende noget tilbage hvis nogen har brug for noget andet. håber meget i kan hjælpe!
  • FN som arena og aktør

    Forumindlæg
    Hej med jer. Jeg er i gang med en analyse af FN som aktør og arena - selve baggrundsviden osv. har jeg overhovedet ikke problemer med. (Men se dokument) - for er pludselig kommet i tvivl. Er arena = idealisme? Og aktør = realisme?
  • Årsprøve i Dansk

    Forumindlæg
    Hej ville høre om nogle sidder inde med informationer om hvordan man analyserer en fædrelandssang???evt. nogle råd til selve eksiminationen?vi kommer op i romantik, fædrelandssange og massekommunikation. nogle gode råd til hvordan man får en god karakter, hvad kræves det?
  • notat til en tysk tekst! [Haster]

    Forumindlæg
    Er her nogen, der har analyse/resume af teksten "Das Brot" af Wolfgang Borchert!eller bare kan gi en kort resume, hvis i kender den..skal nemlig op til tysk eksame imorgen, og det er eneste tekst jeg ikke lige fatter! Det ville være fedt, hvis nogen ku sende mig det...
  • Toppen af Bolden...

    Forumindlæg
    Hey...Er der nogle der har en analyse og fortolkning af Toppen Af Bolden skrevet af H.C.Andersen, hvis i har vil jeg meget gerne lade mig inspirer af jeres opgave, i kan evt sende den til min mail:Email: [email protected]
  • Korstogene?

    Forumindlæg
    Jeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp