Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15421 til 15440 af 23724
  • hjælp til påsken( religions projekt)

    Forumindlæg
    Hej jeg har tænkt mit at skrive mit eksamensprojekt om påsken hos både jøder og kristne. Ligheder og forskelle mellem dem, men jeg kan ikke finde nogen tekst til analyse og jeg er ik sikker på hvordan min redegørelse skal være. Er der nogen der kan hjælpe?
  • hvordan misbrug opretholdes

    Forumindlæg
    "der ønskes en analyse af, hvordan misbrug opstår og opretholdes" Sådan lyder en sætning i min problemformuleren til SRP. Jeg har svaret på hvordan misbrug opstår men er der nogle der har en idé til hvordan jeg skal svare på hvordan misbrug opretholdes?
  • Slutningen på Nørreport af Katrine Marie Guldager

    Forumindlæg
    Jeg har læst og skal analysere Nørreport. Men kan simpelthen ikke forstå slutningen? Jeg regner med han lyver. Men hvorfor? Er det fordi han føler, han kun får opmærksomhed, fordi han blev hentet af en ambulance? Vil han bare behandles som alle andre?
  • Jan Sonnergaard: Radiator

    Forumindlæg
    Hejsa.. Skal til at skrive SSO om Jan sonnergards Radiator, hvor jeg udvælger tre noveller, men jeg mangler en analyse og fortolkning af "William" og "Lotte" til at støtte mig op ad.. Nogen der har noget på hjerte? :)Takker..
  • A Country of Beggars

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en analyse af en HF-terminsprøve der hedder "A Country of Beggars" Jeg er meget i tvivl om hvordan slutningen skal tolkes ? Er der evt. nogen som har haft den og kan være til hjælp ? Mvh. Morten Nyegaard
  • Folkeeventyr til eksame

    Forumindlæg
    Jeg har trukket folkeeventyr til eksame og tænkte på om nogle af jer kendte nogle gode til eksamen? Jeg tænkte selv på Hans og Grete, da jeg i forvejen kender den og den virker som en tekst med meget at analysere.
  • Synopse hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg har trukket fordybelsesområdet billeder til vores dansk synopse. Er der nogen der kan komme med gode bud til billeder, der er gode at analysere? Nogle som man måske kunne relatere til de fleste af Erik Henningsens billeder (Barnemordet, en folketaler, osv) Tak!
  • SSO - Jammersminde

    Forumindlæg
    Hej!Jeg/min veninde behøver hjælp - meget hjælp - til en analyse af Leonora Christinas værk; Jammersminde. Jeg kan intet finde på nettet om værket til hende, og hun er på helt bar bund...så hvis der er nogle der sidder inde med oplysninger, vil det redde en studenterhue!På forhånd tak.Tina
  • Hjælp til tegning. HASTER!!

    Forumindlæg
    Hey people. =) Er der en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med at analyser resultaterne i figuren og forklar fordelingen af nitrat og ammonium i vandsøjlen. ? Figueren kan I finde i det nedenstående link. Og mange tak, på forhånd. http://peecee.dk/upload/view/153146
  • Er der nogen der kender nogle gode noveller om krig og mennesker ? Skal op i mundtlig dansk.

    Forumindlæg
    Skal op i dansk og mit fordybelssmråde krig og mennesker. Vil gerne analysere en novelle, men har problemer med at finde en der er god. Novellen må mindts være 5 sider og må maks være 10 sider. Den må meget gerne handle om det indre krig, fx. psykiske problemer.
  • Essay tekster

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket Sagprosa i mundtlif dansk, og har derfor valgt at analysere et Essay. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen steder, med essay tekster. Kender I nogle gode essay tekster, eller en side med nogle? På forhånd tak:)
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at analysere "kan du høre hende synge", af Nik og Jay. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nogle bud til? Tak på forhånd.
  • Camen

    Forumindlæg
    Hey go jul og godt nytår! Er der nogen som har læst Carmen og som ved lidt om den ? Jeg har fået til opgave at skrive en stil (Analyse/fortolkning) af den men aner ikke hvad jeg skal skrive! Nogen som kan hjælpe?
  • Salvador Dali - Drøm inspireret af en bis flyven om et granatæble et sekund før opvågnen

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en billede analyse af ovenstående billede. Er der nogen der kan hjælpe med noget om hvad de forskellige symboler betyder.? F.eks. tigre er tegn på mandighed osv.Alt andet om billedet modtage også med glæde, så jeg måske kan se andre vinkler og ikke bliver for snæversynet.
  • Obama

    Forumindlæg
    hej jeg vil bare spørger, om nogen har skrevet en analyse af kommunikationssituationen i forbindelse med Barak Obamas indsættelsetale d. 20. januar 2009 skal desuden også lave en kort redegørelse for, havd retorik er, og hvorfor det er væsentligt at beskæftige sig med retorik har brug for hjælp. ...
  • nogen der kan hjælpe? - ekstrem sport.

    Forumindlæg
    Har valgt fagene da/sa - emne: ekstrem sport. Nogle der kan anbefale en god artikel eller et kort værk til at bruge at analysere i (meget omkring følelsen af ekstermsport, fx bjergbestigning).
  • Hjælp til Tirsdag nat af Helle Helle

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg er igang med at skrive min afsluttende danskopgave. Jeg skal analysere teksten "tirsdag nat" af Helle Helle. Vil i være så venlige at skrive jeres forståelse af teksten? :)
  • Jeg-fortæller, både observerende, personal og alvidende? Danskopgaven

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med at analysere en roman ved navn "Belejring," og jeg er lidt i tvivl ang. fortællerteknikken. Kan jeg-fortælleren både være observerende, alvidende samt personalfortællende? Tak på forhånd. Mvh Matt
  • Det blomstrende slagsmål

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal skrive en opgave/analyse/fortolkning af Tom Kristensens Det blomstrende salgsmål, og kan simpelthen ikke lige gennemskue teksten! - er der nogen som i korte træk lige kan hjælpe mig med at beskrive digtets handling og morale?? B^^k
  • Hærværk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3