Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 15441 til 15460 af 23677
-
Sproglig analysemodeller
ForumindlægHej alle Jeg skal til skr. dansk på STX om en uge, og vil lige høre om der er nogen der har nogle rigtig gode noter til sproglig analyse, eller nogle skemaer eller noget i den stil Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig Vh Simon -
Fallos- og vaginasymboler
ForumindlægDa jeg (muligvis) snart skal til skriftlig eksamen i dansk, ville jeg rigtig gerne finde en oversigt over fallos- og vaginasymboler, da det ofte inddrages i de tekster, der skal analyseres, så er der nogle, der ligger inde med sådan en oversigt? :) Mvh. Maria -
H.C. Andersen "Den Grimme Ælling"
ForumindlægJeg har valgt af skrive Dansk (H.C. Andersen med Den grimme Ælling) Jeg skal analysere og finde romantiske træk i eventryet, men syntes ikke rigtig der er nogen romantiske træk i den græmme ælling, så er der en der kan hjælpe mig, med hvad jeg evnetuelt skal kigge efter? -
Hjælp til Studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse :)
ForumindlægHej :) Jeg har været inde og set på studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse. (link: https://www.studieportalen.dk/Fagsider/Danish.aspx) - Desværre kan jeg ikke klikke mig ind på de forskellige emner (eks. eventyr analyse). Derfor ville jeg hører om det kun er mig, som har dette probl... -
Hjælp til virksomhedens ekterne strategier
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har brug for at vide hvilke modeller eller elementer jeg kan komme ind på, når jeg skal analysere en virksomheds eksterne strategier på baggrund af seneste årsrapporter og udvalgte nøgletal. Hjælp mig! :D -
Den grimme ælling, Romantikken
ForumindlægHej. Jeg har denne aflevering for hvor jeg skal skrive en romantisk analyse af "Den Grimme Ælling". Efter min mening har jeg fundet eksempler på Universamromantikken og Nationalromantikken: Monisme, sammensmeltning, panteisme, dyrkelse af naturen Men jeg kunne godt bruge nogen eksempl... -
Adjektivernes svage bøjning opgaver
ForumindlægHejsa, :) Jeg skal aflevere en tysk aflevering med adjektivernes svage bøjning. Sætningerne skal oversættes og analyseres. Dog er jeg usikker på, om jeg har brugt de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet. -
evt. forslag
ForumindlægHej alle ! Jeg vil gerne have lidt hjælp og inspiration til valg af emner til fagene naturgeografi & historie. Hvor i naturgeografi vil jeg belyse årsagerne til katastrofer (måske jordskælv ) og i historie vil jeg forklare konsekvenserne af det vha. kilde analyse.. Men mangler... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle. I morgen er der skriftlig dansk eksamen. Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig, hvornår man bruger de forskelige ting, som nykritisk realisme etc. i sin analyse? Hvordan kan man se at det hører under dette? -
Dansk stil
ForumindlægHejsa, skal til at skrive en stil. Vi har lige analyseret et digt, og så skulle vi overføre digtest tema og skrive en stil om det. Jeg skal skrive en stil om en dreng og en pige, og en af dem skal være den anden utro. Jeg har brug for nogle idéer. -
Vita Andersen Sendt væk
ForumindlægHejsa folkens. Jeg går på Nørregymnasie, jeg har enormt brug for hjælp til min analyse. Er der nogle af jer som har læst: sendt væk af vita Andersen? Har i måske skrevet nogle gode noter som jeg må låne? Håber i kan hjælpe mig:/ -
Eastons model
ForumindlægHej alle! Jeg går lige pt og leder efter alderen på Eastons model, men jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet (sådan lige umiddelbart). Er der nogen herinde der ved det? Det ville være super skønt, da jeg mangler det til en analyse jeg er i gang med! :-) God dag! -
Nattens Dronning Motiv og Tema
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skal analysere Nattens Dronning, men mangler et motiv og budskab. Jeg mener personligt selv at temaet er angst og kaos. Jeg mangler motiv, Kan i hjælpe? mvh -
NØDHJÆLP!
Forumindlægjeg ville gerne vide,om der er nogen, som har læst og analyseret Peter Seebergs Fugls Føde ELLER Cecil Bødkers Evas ekko, for jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave hurtigst muligt. på forhånd tak=) -
hjælp i dansk
ForumindlægHey jeg kan ikke helt finde ud af at tolke og analysere "Far och jag" som er skrevet af Pär Lagerkvist, kunne godt bruge noget hjælp og lign. det jeg bl.a. skal kigge på er nemlig de ekspressionistiske træk i novellen. -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
SRO, HURTIG HJÆLP! - Valg 2007
ForumindlægHej Studieportalen Ganske kort, hvad var de forskellige issues i valget 2007. Altså det diskussionerne primært handlede om. Dette skal bruges i min SRO til en matematisk analyse. Det er en længere forklaring. På Forhånd, tak for hjælpen MVH Marcus. -
Den Lille Havfrue
ForumindlægEr der nogen der kan relatere/perspektivere HCA "Den Lille Havfrue" til andre tekster mm.? \nHvis I har andre guldkorn om f.eks. tema, budskab eller andet til analyse er det meget velkomment :) -
Analysemodel
ForumindlægHej :) Jeg har forgæves ledt efter en oversigt over tekst analyse på engelsk. Altså med de forskellige termer oversat til engelsk. Jeg skal til skriftlig eksamen og ville gerne have sådan en med, håber der er nogle der kan hjælpe mig eller ved hvor man kan finde en henne. På forhånd tak:) -
Katten - Naja Marie Aidt
ForumindlægHejsa..\n\nEr der nogle der kan hjælpe med en analyse og perspektivering af Katten, som er skrevet af naja marie aidt. Håber i kan hjælpe.\n\n
