Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15441 til 15460 af 20599
-
Overhaler Indien Danmark .. ?
ForumindlægVi skal i vores samfundsfaglige 2. projekt belyse problematikken omkring, at Danmark bliver overhalet og muligvis udkonkureret af Indien, på højspecialiseret viden. Vi har dog MEGET svært ved at finde materiale omkring Indien efter 2008 (og allerhelst senere!). Har i nogle forslag til, hvor vi ... -
Haster !!! :/
ForumindlægHej folkens.. Sidder med en samfundfagsopgave og er stødt på en spørgsmål jeg ikke aner så meget om .. Men dog har jeg ikke lyst til at skrive det offentlig her, da det er en vigtig opgave, men skriver det i indbakke, hvis der nogen der vil være så venlig at byde på deres hjælp.. Jeg er sikke... -
HJÆLP!!!!! subkultur
ForumindlægHej, Jeg er 16 år gammel og jeg har ligenu om subkultur i engelsk/historie/samfundsfag. Jeg skal derfor lave en fremlæggelse om en selvvalgt subkultur. Er der nogen af jer, som kender til en meget spændene subkultur som er nem og gå til? jeg ville helst gerne have en subkultur som er "opp... -
Hvad betyder profit?
ForumindlægHej derude Jeg har et spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg ved nemlig ikke, hvad profit har at gøre med samfundet/samfundsfag, og er det noget med at fabrikker der ikke laver beslag offentlig/statslig produktion --> at man producere mere end man tjener? Forstår det ikke :( Ger... -
Enhedslisten - socialistisk
ForumindlægHej derude Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber i vil jeg hjælpe mig med, da jeg ikke er særlig god til samfundsfag. Mit spørgsmål er: 1 ) hvorfor er enhedslisten så socialistisk? :) 2) hvad er specielt ved deres skat og finans? Håber i kan hjælpe, og det er helt fint, hvis i kun kan ... -
Problemformulering
ForumindlægHey! Jeg sidder lige nu og udarbejder min første AT-synopse, og har problemer med at finde på en god problemformulering. Mine fag er samfundsfag og kemi og mit overemne er danskernes brug af lykkepiller/antidepressiver Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde en god og fængende problemform... -
Hjælp!
ForumindlægJeg har fået en række opgaver i samfundsfag, som jeg ikke helt kan læse mig frem til udfra mine papirer. 1. Redegør i korte træk for den funktionelle integration i EU. 2. Redegør i i korte træk for den institutionelle kapacitet i EU. Håber der er en der kan hjælpe mig! :) -
PARTIER OG DERES HOLDNING
ForumindlægHvad kan få partier til at ændre holdning til noget? - f.eks. bliver jeg bedt om at opstille på baggrund af samfundsfaglig teori hypoteser, der kan forklare ændringen i SF´s holdning til EF/EU? - så spørgsmålet er; hvad kan få et parti til at skifte holdning? Et spørgsmål jeg sidder fast ved... -
PRØVEOPLÆG
Forumindlæger der nogen derude, der har en hjemmeside, hvor man kan øve sig på historie, samfundsfag og kristendom, altså nogle PRØVOPLÆG, da jeg rigtig godt kunnet tænke mig at øve mig på det. jeg er specielt nervøs for hvordan det kommer til at gå, og hvordan man skal få det til at vare 15 min. SÅ PLEASE ... -
HJÆÆÆÆLP! Hypotese til ledighedsprocent :O
ForumindlægKære læser, Har meget brug for hjælp til en samfundsfaglig opgave, som går ud på at opstille to hypoteser ud fra finanskrisens konsekvenser for ledigheden. Opgavetitlen ser så ledes ud: Opstil to hypoteser om finanskrisens konsekvenser for ledigheden Håber der er en venlig sjæl der lige vi... -
Kulturfag eksamen.
ForumindlægHej jeg skal op til ks-eksmaen som består af ( historie, religion og samfundsfag) jeg skal fremlægge i 15 min, hvor efter man har en dialog med lærene i 30 min. Mit emne er Identitet før og nu Jeg ville hører om der ikke nogle kunne stille mig nogle spørgsmål angående dette, så jeg kan få en f... -
Arabisk universitet i Emiraterne
ForumindlægHej alle. Kender nogen af jer et universitet der udelukkende underviser på arabisk? Jeg søger et universitet der underviser på arabisk, samfundsfag og kommunikationsfag. Jeg har sel brugt en del tid på at lede, men alle universiteter jeg har fundet underviser på engelsk. Jeg håber i kan ... -
Krisen i 30'erne
Forumindlægjeg skal skrive en opgave om krisen i 30'erne i samfundsfag, jeg skal blandt andet beskrive konsekvenserne for *landet *byen *familier herunder børn og unge og konsekvenserne for folk i det hele taget, det er svært at finde noget jeg kan bruge, please hjælp mig!. -
6 a-fag
ForumindlægFagene er: SpanskBeg A, Engelsk A, Dansk A, Historie A, Matematik A og Samfundsfag A.Dette ville give mig 175 ekstra timer over hele gymnasietiden, hvilket jeg ikke anser som særligt meget, men har hørt at 6 afag er død og pine. Har nogle af jer erfaring med at have 6 a-fag? På forhånd tak -
Antal eksamener på HTX
ForumindlægHej alle sammen Jeg spekulerede på hvor mange fag jeg kan komme op i, samt om jeg skal op i et bestemt antal af A-, B- eller C-fag? Jeg har følgende fag: A-Fag Dansk Matematik Fysik Engelsk Teknikfag B-fag Kemi Idehistorie Teknologi C-fag Biologi Samfundsfag Kom/IT Programmering -
Hjælp. Stx samfundsvidenskabelige retning. Er det hårdt?
ForumindlægHej, jeg skal snart vælge en linje på stx og jeg overvejer at vælge matematik på b niveau, engelsk på a, og samfundsfag på a. Er der nogen der har haft den her linje? Er det hårdt? Jeg har hørt at det skulle være hårdt og man havde næsten ingen fritid fordi man skulle lave mange lektier. Jeg er m... -
Dårlige karakterer i 1.g?
ForumindlægHej jeg går i 1.g, og har lige fået læseferie. Men jeg har ikke fået gode årskarakterer. Jeg har dog fået gode karakterer i de 2 fag jeg aflsutter som er samfundsfag og billedkunst. Jeg er bare meget forvirret om, mine andre karakterer overhovedet tæller, når jeg ikke aflslutter dem, og om det er... -
Hjælp til AT søges!
ForumindlægHej. Er du universitets studerende eller lign. Og har lyst til at hjælpe mig med AT. Årets hovedemne er "mad og mennesker" Og jeg skriver i fagene dansk A og samfundsfag A. Skal bruge hjælp til at få styr på metoder og formulering af oneliner mv. Jeg er selvfølgelig villig til at b... -
AT14 - Hungersnød ved Afrikas horn
ForumindlægHej! Jeg skal skrive AT i Samfundsfag og Naturgeografi og vil gerne skrive om hungersnøden ved Afrikas Horn. Jeg tænker at jeg kan komme ind på klima- og vegetationsforholdene og La Nina fænomenet i NG men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvordan jeg skal inddrage Samf. så ville lige spørge... -
Katastrofer
ForumindlægHej alle jeg skal skrive en AT-synopsis omhandlende katastrofer. Jeg skal vælge et emne under katastrofer, som skal kunne belyses af 3 fag. Jeg har tænkt på fysik, religion samt samfundsfag. Jeg vil nu spørge, om der er nogen, der kan fortælle, hvad man kan komme ind på med hensyn til religio...
