Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15461 til 15480 af 27496
-
nedarvning haster!!!!!
Forumindlæghey jeg har en biologi spørgsmål, men forstår det ikke. det er opgave 1 og sidste omgave i opgave 2. da jeg ikke kan få skrevet spørgsmåles ind, har jeg lagt et dokument ind med det, please hjælp -
Respirationens delprocesser
ForumindlægHej! Sidder med min 24 timers biologi eksamen. Er der nogen der kan forklare glykolysen, citronsyrecyklus og elektrontransportkæden? http://www.biokemibogen.dk/pdf/5-138.pdf Her er figuren vedlagt som fil -
Processer i et økosystem. hjææælp.
ForumindlægHej, skal til eksamen i biologi, men jeg har lige et spørgsmål til noget økosystem. Hvilken betydning har fotosyntesen, respiration, (bruttoproduktion og nettoproduktion) for den enkelte organisme og i et økosystem. Jeg har virkelig brug for hjælp, mange tak. :) -
Haster!
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen imorgen i Biologi - b. Har stærkt brug for hjælp. Disse figurer siger mig ingen ting! Figurene er vedhæftet i den vedlagte fil. Håber i kan hjælpe mig. Tusind tak. -
HASTER!! Mundtlig biologieksamen A
ForumindlægHej folkens Jeg skal til mundtlig biologi eksamen i morgen. Jeg skal analysere og vurdere 2 artiklers indhold, her kommer mit spørgsmål, hvordan skal de analyseres ??? Tak for forhånd -
Disposition!!!
ForumindlægHej jeg er en meget desperat pige, som gerne ville have hjælp til hvordan man opstiller en disposition i biologi! Feks. omkring celler, med pro -og eukaryote celler? det ville være crazy hvis i gad og hjælpe, jeg er lost! -
hej .
Forumindlægjeg skal op til biologi eksamen imorgen og jeg har virkelig brug for hjælp , min spørgsmål lyder sån. - Beskriv Hvilken indvirkning hormonforstyrrende stoffer kan have på kønsudviklingen af et drengfoster . Tak på forhånden -
Økosystemet og planetr
ForumindlægHej folkens, jeg skal til biologi eksamen i morgen og hat lidt problemer med økosystemet og håber på i kan hjælpe Spørgsmålet er: Hvordan er planters opbygning og deres funktion og betydning for økosystemet? -
Økosystemet
ForumindlægHej folkens, jeg skal til biologi eksamen i morgen og hat lidt problemer med økosystemet og håber på i kan hjælpe Spørgsmålet er: Hvordan er planters opbygning og deres funktion og betydning for økosystemet? -
Proteinsyntese til medicinske formål
ForumindlægHej :) Jeg har biologi på B niveau og skal til eksamen i morgen. Jeg er blevet spurgt om, hvad mulighederne for at benytte sin viden om proteinsyntesen til medicinske formål er. Er der nogle der kan hjælpe? -
Proteinsyntese & .. Det Centrale Dogme?
ForumindlægHej alle :) jeg skal op til eksamen meget meget snart såå har hårdt brug for hjælp. Er proteinsyntesen og det centrale dogme DET SAMME? Eller ej .. ? Hvis ikke hvad er forskellen? Tak på forhånd :)) Ps. har biologi på c niveau -
Kost og helbred - eksamen
ForumindlægHey alle - forklare hvordan kosten bør være sammensat, og hvordan er det i forhold til hvordan den typiske dansker spsier - diskuter motions betydning for helbredstilstanden Tak på Forhånd (biologi på c-niveau) -
Viden om blodtypesystemerne
ForumindlægJeg er næsten ved at være klar til biologi ekamen, men jeg mangler svar på et enkelt spørgsmål. Jeg har virkelig brug for hjælp :) Hvad kan viden om blodtypesystemerne bruges til i praksis? -
HELP!
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe med et osmose forsøg jeg er i gang med til biologi, skal til nv-eksamen. Er der måske nogen som sidder med noter om osmose forsøg med kartofler -
Løvskovens oprindelse?
ForumindlægHej Allesammen Jeg har en biologi opg som jeg skal have lavet til på Torsdag, men jeg kan ikke finde noget med Løvskovens Oprindelse? Nogle der ved noget om det=? Tak på for hånd Oliver -
Evolution
ForumindlægHej allesammen:-D Jeg sidder og skal skrive en biologi rapport om evolution. kan i hjælpe mig med at svare på følgene spørgsmål ? " Hvad skal der til for at evolution foregår ?" på forhånd tak! -
Nitratkoncentration over et år
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak. -
SSO
ForumindlægHej. Er der nogle herinde, som har skrevet en SSO opgave i biologi B omkring "down syndrom"? Jeg står nemlig her og mangler nogle gode materialer til emnet. Tak på forhånd :-) -
DNA & KVÆLSTOFKREDSLØB
ForumindlægHej :-) Står og skal skrive en rapport i Biologi Er der nogle som kan besvare mig på: Hvad er dna? Hvad gør det? Opbyggelsen? Hvad er det? Hvad bruges det til? Hvorfor er DNA vigtigt? Og opbygningen af kvælstofkredsløbet? Hvad er det? Håber I kan hjælpe -
Kokain - virkning
ForumindlægNår man får et spørgsmål i sin aflevering om at redegøre for kokains virkning, når man skriver i biologi med et psukoligsk syn også, hvilke punkter vil man så nerve? Skal det forståes som, hvordan kokain påvirker hjernen?
