Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 15521 til 15540 af 23785
-
Toppen af Bolden...
ForumindlægHey...Er der nogle der har en analyse og fortolkning af Toppen Af Bolden skrevet af H.C.Andersen, hvis i har vil jeg meget gerne lade mig inspirer af jeres opgave, i kan evt sende den til min mail:Email: [email protected] -
Årsprøve i Dansk
ForumindlægHej ville høre om nogle sidder inde med informationer om hvordan man analyserer en fædrelandssang???evt. nogle råd til selve eksiminationen?vi kommer op i romantik, fædrelandssange og massekommunikation. nogle gode råd til hvordan man får en god karakter, hvad kræves det? -
notat til en tysk tekst! [Haster]
ForumindlægEr her nogen, der har analyse/resume af teksten "Das Brot" af Wolfgang Borchert!eller bare kan gi en kort resume, hvis i kender den..skal nemlig op til tysk eksame imorgen, og det er eneste tekst jeg ikke lige fatter! Det ville være fedt, hvis nogen ku sende mig det... -
Karen Blixen - Ex Afrika ?? Haster
ForumindlægHej Er der nogen der måske har læst teksten "Ex Afrika" af Karen Blixen og kunne hjælpe mig ?? Skal analyser digtet men synes at det er rigtig svær og kan slet ikke forstår hvad den går ud på :( Håber i kunne hjælpe På forhånd tak -
Søger en dokumentar om Islam og pilgrimsfærd
ForumindlægHej Jeg er igang med AT og mangler en god dokumentarfilm om Pilgrimsfærd i Islam, som jeg kan bruge til at analysere og fortolke. Jeg skriver i fagene religion og historie - og filmen må gerne have nogle subjektive holdninger :) På forhånd tusind tak, MVH Benedicte -
Spørgsmål vedr. graphic novel!
ForumindlægHeeeej ! Jeg er i gang med en tegneserie-analyse og vil høre om der er nogle, der ved hvad der menes med "Antal : rammer" og "bølgede rammer" ? - og så et sidste spørgsmål : "Er der tale om en ond cirkel ?". Hvad menes der med " en ond cirkel" ? tak ... -
Problemformulering Spørgsmål
ForumindlægJeg er simpelthen så super dårlig til at lave problemformuleringer, så håber I kan hjælpe. Har om slavernes rejse fra Afrika til Amerika og skal bruge et analyserende spørgsmål til at lave en problemformulering ud fra? Håber virkelig én eller anden kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå. -
Analyseskema
ForumindlægHey Jeg er ved at skrive synopsis og jeg skal analyser en tale og et interwiev af Barack Obama. Er der nogen der har et analyseskema eller andet der kan hjælpe mig vidre? (Jeg har engelsk A på stx) På forhånd mange tak! -
AT9 - citater og referencer?
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer -
vedr "mobiltelefoner i Kina"
ForumindlægJeg har brug for vejlednings hjælp til at forstå opgaveformuleringen i min afsætningsopgave "mobiltelefoner i Kina" - Kan du hjælpe mig? PS. jeg har konkret brug for hvilke analyse modeller jeg skal bruge til at løse opgaven. På forhånd tusind tak. PM til [email protected] -
HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak -
Korstogene?
ForumindlægJeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp -
"Forfatter"
ForumindlægJeg igang med at analysere en novelle af MARINA CECILIE RONÉ men kan ikke finde noget om hende på nettet, altså hendes biografi.. er der nogen som ved hvor jeg kan læse om hende..?? -
Sommereksamen 2005
ForumindlægAng! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk!er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt.Dansk!f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke.Samfundsfag!Hvad opgave sættet drejede sig om. -
Sommereksamen 2005 i samfundsfag
ForumindlægAng! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk! er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt. Dansk! f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke. Samfundsfag! Hvad opgave sættet drejede sig om. -
Hjælp til virksomhedens ekterne strategier
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har brug for at vide hvilke modeller eller elementer jeg kan komme ind på, når jeg skal analysere en virksomheds eksterne strategier på baggrund af seneste årsrapporter og udvalgte nøgletal. Hjælp mig! :D -
evt. forslag
ForumindlægHej alle ! Jeg vil gerne have lidt hjælp og inspiration til valg af emner til fagene naturgeografi & historie. Hvor i naturgeografi vil jeg belyse årsagerne til katastrofer (måske jordskælv ) og i historie vil jeg forklare konsekvenserne af det vha. kilde analyse.. Men mangler... -
Shakespeare's sonnet 144 - HJÆLP!
ForumindlægHEJ,Jeg er ved at skrive opgave om dette sonnet. Har lidt problemer med analysen, så hvis der nogen der kan hjælpe med nogen links eller andet ville det være perfekt...især har jeg meget svært ved at få det perspektiverert, nogen ideer??hilsen,Randhi -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
1815
ForumindlægNogle der har analyseret maleriet: "broen over tryggevælde Å med udsigt til køge". -Jeg kan ikke helt se årstiden? Jeg vil gætte på forår eller efterår, men hvordan finder jeg ud af, hvilken årstid det er? (den er fra 1815 og det er en af J. Th. Lundbyes billeder)
