Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15541 til 15560 af 23683
  • Kildekritik

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en kildekritisk analyse af Christian IV's reces fra 1643. Er nået til at skulle forklare om kilden er subjektiv eller objektiv og er lidt i tvivl, for reglerne er jo i hans egen interesse, men også i folkets interesse?
  • Dansk eksamen..

    Forumindlæg
    Hej alle.Jeg skal til eksamen på onsdag, hvor jeg også blir student:D, og jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode hjemmesider, hvor man kunne læse lidt om diverse forfatterer, og få nogle gode værktøjer til analyse af en tekst.På forhånd tak.
  • Makroøkonomisk cyklus

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogle som ved, hvilken økonomisk cyklus som er den rette for Mexico? Landet har før været i recession. Men min vurdering er nu, at de er i balance. Men hjælp gerne! Jeg har analyseret de makroøkonomiske nøgletal, men uden at blive klogere.
  • engelsk c. Philips Dick "human is"

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der har læst "Human is" af Philips Dick og som kan hjælpe mig med at par spørgsmål jeg har, eller hvis i ligger med en analyse af den ville det være en fantatsisk hjælp. sidder og er i nød her alt hjælp tages imod med en kyshånd
  • Darwin - Talepapir

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med AT-tale papir til Darwin i religion og bilogi? - så må de gerne oploade det! Det tror jeg vi er mange der ville sætte pris på :) analyse, fortolkning og perspektivering af 1. skabelsesberetning, hvad er vigtigt at have med?
  • Inflation

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive SRP og er igang med en makroøkonomisk landanalyse af Syrien. Jeg er nu nået til at analysere på inflationen, men i følge trading economics har Syrien en nuværende inflation på hele 39 procent. Er der nogen der har et bud på hvordan og hvorfor den er så høj?
  • Eventyr

    Forumindlæg
    Jeg har et lille problem her. Jeg skal analysere et eventyr og som det første skal man jo først beskrive om det er kunsteventyr eller et folkeeventyr, men jeg kan ikke huske hvad der betegner det ene og det andet. eventyret er desuden nattergalen som jo formentlig er et folkeeventyr
  • Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal analysere acetylsaicylsyres kemiske egenskaber, fokus er opløseligheden og optagelsen i kroppen. Jeg kan desværre ikke finde så meget på nettet, hvor det står.. Er der en som vil hjælpe eller har noget liggende? Vil blive super glad.
  • SRP - Genetisk evolution

    Forumindlæg
    Hej, har fået et spørgsmål der hedder "på baggrund af ovenstående ønskes en analyse og diskussion af forudsætninger og antagelser af "det molekylære ur" til opstilling af fylogenetiske træer", hvordan skal man lige gribe sådan en fætter an?
  • Synopseopbygnig

    Forumindlæg
    Hej. Vi skal lave en synopse, for at prøve det inden afgangseksamen her til sommer, og jeg kan ikke huske hvad man skal have med i fremlæggelsen.. Ved at der skal være præsentation, disposition, analyse og oplæsning. Skal der være mere i? Mvh. Mie-Louise (:
  • Forskel på blå toner i en dur og mol.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med skrive SRP i musik. Her skal jeg analysere en bluessang, som bliver spillet i Em og det undrede mig, om de blå toner i en mol, adskiller sig fra dur, eller det stadig det sænkede 3. og 7. trin?
  • læse og så respons

    Forumindlæg
    nogen der vil være så behjælpelige at læse den her lille analyse af eventyret tom tit tot. det er ikke meningen at i skal rette alle de fejl der er , self må man godt rette hvis jeg har lavet nogle helt basale eller dumme fejl. men ellers så giv bare respons.
  • Hjælp til SS=

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med min sso opgave om social arv Og kunne godt bruge lidt hjæp til at forklare begrebet social arv og i analysen undersøg hvilken andre faktor, der kan have betydning for unges uddannelse i det semoderne samfund...
  • De Hvide Mænd

    Forumindlæg
    Laver en analyse af "De Hvide Mænd" af Kenneth Bøgh Andersen. Sidder og spekulerer over hvordan de egentligt kom til magten, ved godt de er der pga overbefolkning, men får man at vide hvordan de kom til magten og hvorfor overbefolkning er grunden til at de styrer? Mvh Camilla :)
  • Kulturimperialisme

    Forumindlæg
    Hej hej,Jeg ville høre om der var nogen der kunne give mig et input. JEg skal finde nogle videor/tv-indslag hvor jeg kan vise kulturimperialisme. Eller evt. noget helt andet. Bare noget der kan analyseres på.Vh. Rasmus
  • HAVMANDEN

    Forumindlæg
    Hej! Nu når jeg har jeres opmærksomhed. Jeg har snart prøve og en af de tekster der er blevet opgivet er: folkevisen "havmanden" Dette leder mig så ind på spørgsmålet...Er der nogen der ligger inde med nogle notater,analyser eller guldkorn??? På forhånd tak!
  • HJÆLPE HASTER. Omkring mundtlig engelsk eksamen.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal op i morgen, så håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig. Når jeg skal op vil jeg fortælle alt det om teksten som man skal; analyse, perspektivering osv. MEN! nu har jeg hørt at man skal kunne tale om samtid for den tekst man trækker? Er det rigtigt, og er der nogen...
  • Det moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej. Har lavet en analyse af Henrik Pontoppidans novelle "Naadsesnbrød", og skal nu perspektivere til "arbejdernes forhold på landet"... Nogen gode forslag til hvad jeg skal skrive... Håber på nogen kan hjælpe :-)
  • Kunsten at græde i kor af Erling Jepsen

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Er igang med at skrive en analyse af romanen Kunsten at græde i kor af Erling Jepsen. Kan ikke helt finde ud af hvilken romangenre den ligger inden under. Står lidt imellem om det er en dannelsesroman eller en udviklingsroman, og hvorfor det er det? Håber der nogle der kan ...
  • Terrorisme

    Forumindlæg
    Faget er International Teknologi og Kultur Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal analysere terrorisme ud fra trekassemodellen, teknologi, årsager og konsekvenser. Det er terrorisme generalt i hele verdenen, men jeg synes det er meget svært at formulere sig på. Håber på lidt hjælp - tak på fo...