Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15561 til 15580 af 20689
-
Vindenergi
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en problemformulering i SRP, der er baseret på faget Historie A og Fysik A. Historien: "Du bedes redegøre for vindmøllernes historiske udvikling siden 1950 med en vurdering af vind og energiforsyningens fremtidige muligheder". har i nogle gode råd ti... -
Anbefalet document-class til SRP
ForumindlægHej alle Jeg skal til at skrive SRP i fysik og matematik fra i dag af, og jeg har tænkt mig at skrive det i LaTex. Jeg er en let-øvet bruger. Hvilken documentclass vil I anbefale mig at skrive i? Umiddelbart havde jeg tænkt mig at skrive i article, men jeg har hørt meget godt om memoir-kla... -
Vindenergi problemformulering
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået en problemformulering i SRP, der er baseret på faget Historie A og Fysik A. Historien: "Du bedes redegøre for vindmøllernes historiske udvikling siden 1950 med en vurdering af vind og energiforsyningens fremtidige muligheder". har i nogle gode råd ti... -
energiforbrug og nyttevirkning
ForumindlægHvordan beregner jeg, hvor meget energi det koster pr. dag & år? (én kWh -----> 200,61 øre) Jeg er så dum til fysik T_T Evand: 334400 nyttevirkning: 78,60 Etilført (J) 425445,2926 E(kwh) 0,118179248 Antal kg pr. dag 2 -
Brug grafik, hvor I kan.
ForumindlægJeg har sagt dette her så mange gange, at jeg føler trang til at lave et indlæg om det. Brug tegninger og grafik så meget I kan, det er næsten det halve af arbejdet, på samme måde som en håndværker bruger sit værktøj. Det gælder især i matematik og fysik, men ogå på en række andre områder. Fortæl... -
Line Integral.
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvad Line integral hedder på dansk. Det skal ses i sammenhæng med Amperes lov. Jeg har søgt på nettet, men jeg får flere svar: Planintegrale, fladeintegrale, kurveintegrale osv. Hvilken en kan jeg bruge ved en mundligt fysik eksamen på dansk. -
Hjælp til de taksonomiske niveauer om den kolde krig og rumkapløbet.
ForumindlægJeg mangler de tre taksonomiske niveauer (redegørelse, analyse og vurdering) for at færdiggøre min problemformulering. Det overordnede spørgsmål havde jeg forestillet mig skulle være: Hvilke intentioner lå bag at rejse ud i rummet under den kolde krig? I formuleringen skal fagene historie og fysi... -
Hjælp til henfald for U-235? Hvor lang tid går der?
ForumindlægJeg er ved at skrive AT-synopsis i engelsk og fysik og det går.. ikke så godt.. Jeg vil gerne undersøge hvor længe der er radioaktivitet i Hiroshima. Jeg har fundet halveringstiden for U-235, men den er jo kæmpe kæmpe stor, kan det virkelig passe? Kernerne henfalder jo også? Hvornår gør de det og... -
Radioaktiv stråling
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik eksamen her på torsdag. Jeg kan bl.a. risikere, at trække radioaktiv stråling og henfald, eller det periodiske system. Jeg ved godt hvad begge emner er, men skal man lave nogle forsøg til disse emner eller bare snakke om dem, da det er en mundtlig prøve? :) Mvh Thomas -
solsystemet
ForumindlægHej - Jeg forbereder mig til eksamen i fysik, men jeg har lige et spørgsmål. Er der nogen der kan lige forklare det kort? Hvad forstås ved solsystemets opbygning samt selvvalgte fænomer, vi kan opleve på baggrund af opbygningen? Hvordan vi ved, at Solsystemet ser ud, som det gør? På forh... -
AT 2009 - emne
ForumindlægVil gerne have hjælp til at finde et emne til årets AT opgave - Rejser. Skriver i fysik engelsk, men er lidt død mht. emne, har pt valgt luftballoner, og jorden rundt på 80 dage. Kan bare ikke få så meget info i det syntes jeg, så vil gerne have hjælp til et nyt emne. Plx! -
hjælp mig!!!!! radioaktivt henflad
Forumindlæghej vil du hjælpe mig, da jeg skal op i fysik/kemi i morgen og skal have styr på det sidste også kan jeg slet ikke huske hvordan man renger henflad ud (jeg har kigget nogle steder men forstår det ikke) jeg kan ikke huske på isotopkort om det er afla er 2 ned og 2 til højre beta er 1 ned ... -
atom og kernefysik (hjælp)
ForumindlægOpg 4. side 261(fra bogen SPEKTRUM FYSIK 2)Ved et eksperimenter i gymnasiet med gamma-radioaktivitet benytter man ofte ^137Cs som kilde. Dette nuklid henfalder ved et Beta^- henfald til en anslået (exciteret) tilstand i datterkernen.a) Opstil reaktionsskemaerne for de involverede henfald.HÅBER NO... -
Forsøg til Metaller 9 kl afgangprøve
ForumindlægHej alle :) Mig og min veninde skal op til fysik eksamen, og vi er i tvivl om hvilke forsøg vi skal lave, og om det er muligt at lave forsøg til følgene emner: Legering Rust Ellers er vi bare meget interesseret i at høre, hvilke forslag folk har til forsøg under metaller (behøver nødvændigvis... -
Afgangspøve
ForumindlægHej, jeg er meget meget nervøs for min fysik/kemi afgangsprøve. Jeg vil bare lige høre om, der er nogle der kan give en detaljeret beskrivelse af, hvordan det foregår? Når man laver det alene, men er op med 3 andre. Og det teoritiske kan man læse og øve på, men hvad hvis man er meget usikker ... -
Syrer og metaller - forsøg?
ForumindlægHej! Da jeg skal op i fysik på tirsdag og netop lige har fået at vide, at vi kan trække metaller, hvilket vi aldrig har haft om, er jeg i øjeblikket en smule frustreret og stresset, da jeg ikke kan finde nogle forsøg.. Er der evt. nogle, der har forsøg til emnet "syrer og metaller"? :... -
Notater
ForumindlægHej, jeg er bange for at jeg er kommet i bekneb med mine notater til den forestående prøve. Jeg vil høre om der er nogen der har nogle supplerende notater til fysik i 9 kl. Også gerne komplette sæt så jeg evt. kan sammenligne med mine egne. jeg har gennemgået det komplette pensum for 7., 8. og 9.... -
Terminsprøve 3.g
ForumindlægJeg står og skal til terminsprøve bl. a. i fysik her om et par uger. Jeg har hørt rygter om at terminsprøverne er gamle eksamenssæt. Derfor kan jeg øve mig på opgaverne fra de sidste tre år og med stor sandsynlighed komme op i opgaver jeg kender. Nogle der ved om det er rigtigt? For det ville vær... -
Problemer med 3-Faset Vekselspænding
ForumindlægJeg skal snart op til FSA i fysik/kemi, og jeg har lidt problemer med 3-faset vekselspænding. Jeg forstår ikke helt det med Fasespænding og Netspænding, så håber at der er nogle, som kan forklare det (Grundigt) :) Derudover vil jeg spørge, om hvilke ting som er vigtige at komme ind over ved 3-f... -
24 Timers eksamen
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har idag været oppe og trække emne til en 24 timers fysik eksamen, hvor jeg har været så heldig at trække termisk energi, med stikordende "Effekt, Varmefylde og nyttevirkning. Er der evt. nogen som har været oppe i det før? Eller nogen som gide læse hvad...
