Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15581 til 15600 af 23724
  • Tysk eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe.
  • engelsk c. Philips Dick "human is"

    Forumindlæg
    Hej. er der nogen der har læst "Human is" af Philips Dick og som kan hjælpe mig med at par spørgsmål jeg har, eller hvis i ligger med en analyse af den ville det være en fantatsisk hjælp. sidder og er i nød her alt hjælp tages imod med en kyshånd
  • Inflation

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive SRP og er igang med en makroøkonomisk landanalyse af Syrien. Jeg er nu nået til at analysere på inflationen, men i følge trading economics har Syrien en nuværende inflation på hele 39 procent. Er der nogen der har et bud på hvordan og hvorfor den er så høj?
  • Peter plys

    Forumindlæg
    Hey..Jeg sidder her med et stort problem. skal analysere Peter plys af Klaus rifbjergMen aner ikke hvordan jeg skal komme i gang? nogen som evt har læst den , og vil hjælpe mig på vej? ved godt der ligger en opg her inde, men ja skal ikke bruge en opgave, mere hjælp til at komme i gang!
  • Realisme

    Forumindlæg
    hey ville lige høre om der er nogle der har læst en af følgende tekster, og skrevet en analyse af dem muligvis?1. M.A.Nexø : Las Cigarreras, 19032. J. Smærup Sørensen : Som de sidste hallucinationer, 19763. Jan Søndergaard: Den tredje, hver månede. 2000
  • Stofer og modstrofer i Medea

    Forumindlæg
    Hej vi sidder lige og skal analysere Medea i old. Vi er så blevet i tvivl om, hvordan stroferne og modstrofer er opbygget: To versioner: Er det første stroferne der er generelle og anden stroferne der er specifikke Eller: Er det stroferne der er generelle og modstroferne der er specifikke? På fo...
  • TÆNK NYT - NYKREDIT

    Forumindlæg
    Hejsa,Ville lige høre, om der er nogle af jer som har analyseret eller måske har nogle gode ideer til Nykredits nye reklamekampagne, "Tænk nyt". Den hvor Lars Brygmann er med, er jeg rigtig interesseret i. I må meget gerne komme med noget feedback på den. På forhånd tak.
  • Hjælp til problemformulering - Brevik

    Forumindlæg
    Sidder lidt fast i min problemformulering!!! Har valgt dansk(A) + psykologi(C) og har valgt Utøya som case I dansk vil jeg analysere Stoltenbergs tale, men jeg sidder lidt fast i hvordan jeg skal vinkle den i psykologi. Håber I har nogle gode ideer :-)
  • Acetylsalicylsyre

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal analysere acetylsaicylsyres kemiske egenskaber, fokus er opløseligheden og optagelsen i kroppen. Jeg kan desværre ikke finde så meget på nettet, hvor det står.. Er der en som vil hjælpe eller har noget liggende? Vil blive super glad.
  • Hjælp mig!!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle...
  • Essay af Dan Turèll

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;)
  • Engelsk eksamen torsdag

    Forumindlæg
    Er der nogen der evt. har lavet opgave, været til eksamen eller lign. om Burn Man Burn fra bogen ´´this is my england´´.. Er helt lost! Skal analyserer, fortolke og sætte den i perspektiv?? nogen der har noget??
  • SRP - Genetisk evolution

    Forumindlæg
    Hej, har fået et spørgsmål der hedder "på baggrund af ovenstående ønskes en analyse og diskussion af forudsætninger og antagelser af "det molekylære ur" til opstilling af fylogenetiske træer", hvordan skal man lige gribe sådan en fætter an?
  • Oversigt til de forskellige perioder

    Forumindlæg
    Hej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder.
  • Kliche eller metafor ?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi...
  • sang "romeo" af sebastian.

    Forumindlæg
    HJÆLP miig så meget. jeg er igang med at analysere sangen nu, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvornår den er skrevet og hvem fortælleren er, jeg håber så meget at der er nogen der vil hjælpe mig, &' jeg vil også prøve at hjælpe dig hvis du sidder i et problem! på forhåånd tak
  • Analysemodel til old-tekster :)

    Forumindlæg
    Til alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm
  • HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"

    Forumindlæg
    Hej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen!
  • romantisk digt

    Forumindlæg
    Hej allesammen. er der nogen som tilfældigvis har beskæftiget sig med romantikken i Tyskland. Jeg sidder og skal analysere et digt af Joseph von Eichendorff som hedder Mondnacht. er der nogen som har nogle noter, må i meget gerne lægge dem ud. Tak
  • Herodot - kampen mod perserne - hjælp??

    Forumindlæg
    Der er tydeligvis ingen andre der kan hjælpe! Så nu spørger jeg jer! Er det komplet umuligt at få noter til Kampen mod Perserne af Herodot? Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til analysen af den!Nogen der gemmer på noget? Eller bare har et godt foreslag?