Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15601 til 15620 af 46442
-
Opgave
ForumindlægEr der nogen der har lavet en opgave om "Whose life is it anyway"?Så skriv endeligKnus Milla -
SSO om Palæstina-problemet
ForumindlægHej jeg skal på tirsdag til at begynde på min større skriftlige opgave om palæstinaproblemet (tidsramme: WW2 til idag)problemformuleringen indebærer cirka: Sinai krigen, seksdagskrigen, Staten Israels opståen, plus perspektivering til hvorfor Sinai- og seksdagskrigwen opstod samt hvilke følger de... -
Muligheder indenfor "maglev tog" eller "teleportering"
ForumindlægJeg har to emner jeg går og overvejer. Men jeg kunne godt tænke mig at høre andres tanker om emnerne. 1) Teleportering: Dette kunne være yderst spænde at skrive om i fysik. Problemet er hvad man skal koble det sammen med? Samfundsfag kan vel ikke rigtig bruges, da vi taler om noget fremtidsmæssig... -
Emne Biologi - menneskets fysiologi eller genetik
ForumindlægHej. Er der nogen der har forslag til, hvordan man kan skrive i biologi i AT - uden at skulle skrive om Darwin e.l.. Jeg vil nemlig gerne skrive indenfor noget med mennesker - eks. fysiologi, sygdomme e.l., men har ikke rigtigt nogen idéer. Ligeledes gerne forslag til 2. fag. -
Kender i en bog som er godt for ordforrådet...
ForumindlægHej :) Kender i en bog som at der er godt for ordforrådet. En bog som at der udvider ordforrådet og får en til at virkelig skulle læse mellem og bag linjerne. Tak på forhånd -
Berlinmuren
ForumindlægHej vi har et emne i skole, og vi vil gerne vide hvorfor berlinmuren blev bygget og hvad formålet var..:) Håber at hører fra en med et godt svar mange hilsner os..:P -
Tsunami
ForumindlægHvad kan starte en tsunami? -
The Man Who Loved Flowers.
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at omskrive slutningen på "The Man Who Loved Flowers" fra han træder ind i "gyden". Er der nogen der har en god slutning jeg kunne skrive..? På forhånd tak for hjælpen -
Metasprog
ForumindlægJeg har min første lille samf.aflevering over hovedet, og i mine notater står der, at jeg til at skrive en indledning skal bruge metasprog. Jeg ved bare ikke lige, hvad metasprog er, og google giver ikke de mest nyttige svar på mit lille problem :) Så er der nogen derude, der lige kort og godt ka... -
Snedronningen
ForumindlægDer er vel ikke nogen der har skrevet en opgave om snedronningen, som jeg må låne.. Skal skrive årsopgave om den, men aner simpelthen ikke hvor jeg skal starte.. Har virkelig brug for inspiration.. Vil ikke skrive af eller noget, vil bare gerne have ideer.. Håber virkelig der en nogen der vil hjæ... -
Emne valg
ForumindlægHej, jeg går i 9 klasse og skal til at skrive en projektopgave. Vores overemne er "Tid - I stort og småt" Det er et ret bredt emne, men jeg kan ikke rigtigt komme på nogle idé til hvad jeg skal skrive om. Jeg vil helst gerne have at det har noget med Elektronik, e.lig. at gøre. Nogle... -
et godt råd
Forumindlæghej:-) jeg skal til min danskopgave analysere en tekst i form af roman, novelle, eventyr eller lign. jeg ville gerne analysere et af H.C. andersens eventyr, den grimme ælling for eksempel! men jeg kan ikke rigtig finde noget sekundær tekst, altså noget tekst hvor det er analyseret og hvor der bar... -
Historieopgave
ForumindlægHej!Jeg sidder og knokler med min historieopgave om Adolf Hitler, som skal afleveres mandag..Så var det jeg tænkte på, om der var en eller anden der har lyst til at læse noget af den igennem ("bare" de sider om, hvordan det kunne lade sig gøre at Hitler kom til magten - ca. 3 sider), og... -
Afgangsprøver
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til dansk læse- og skriftligprøver? -
Notater
ForumindlægNogen her der har nogle gode afsætnings notater til niv A på HH ? :) har sygt travlt med IØ, EØ, dansk og engelsk... er villige til en byttehandel :) har ca 50 siders notater til IØ. -
Kan man tage gsk, hvis man ikke har afsluttet faget på et gymnasialt niveau?
ForumindlægHej Kan man tage Gsk, hvis man har afsluttet en gymnasial uddannelse, men i beviset indgår fx ikke fysik. (på hf er fysik valgfag) Kan man så alligevel tage fysik som supleringskursus på gsk og søge videre, eller kan det ikke lade sig gøre? På forhånd tak. -
Stamtræ
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man evt. kan finde sit stamtræ?En side eller noget? -
Stil skal aflevers 24/3!
Forumindlæg#0 Hej. Jeg har fået fristil for, men er total blank. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive. Håber der er nogen der har nogle gode foreslag :) P.S. jeg går i 7. klasse TAK -
Forsklag til opgaver/emner der er værd at skrive om i SSO?
ForumindlægHej..Tiden nærmer sig jo til hvor vi ska til at vælge fag og emne til SSO her i 3. g., men jeg er virkelig så blank som man kunne være!! :( Nogle interessante emner for mig kunne være samfundsvidenskab, idræt og nogle mere provokerende emner som nazisme, krig eller kvindeundertrykkelse f.x. Men e... -
Haster!!!
ForumindlægHej alle sammen .. Jeg er i gang med at analysere "Køreplaner" af Helle Helle.. Hovedpersonen drikker vin en del gange, men jeg kan ikke finde ud af, hvad vinen skal symbolisere ? Tak på forhånd :)
