Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 15621 til 15640 af 23677
  • argumentation

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke så god til argumentationsanalyse, så jeg håber, at der en venlig sjæl derude, der vil fortælle mig, om der er noget, jeg har gjort forkert i min analyse? Det er en meget kort tekst, og jeg takker mange gange på forhånd! Teksten er i vedhæftede word fil
  • Billedeanalyse til dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Står i lidt af et dilemma.. Jeg er ved at analysere et billede der hedder " Fra højbro plads" http://www.kunstnyt.dk/fischer1-5.jpg Jeg er i tvivl hvilken total det er. Så håber i kan hjælpe mig :-)
  • Skibsdrengens fortælling

    Forumindlæg
    Hey allesammen!! Er der én af Jer, som har lavet en analyse og tolkning af Skibsdrengens fortælling fra samlingen Vintereventyr af karen blixen? Har I evt. nogle gode links om fortællingen? PÅ forhånd tak Knus Artemis...
  • Dansk eksamen, emne TABUER

    Forumindlæg
    Hej venner, Jeg skal til prøve her om lidt og jeg har emnet: Tabuer. Jeg skal selvfølgelig finde et værk som jeg kan analysere, men jeg ved ikke rigtig hvad for et... Kom gerne med en masse ting om tabuer som jeg kan snakke om i det hele taget.
  • Komposition af cigaret reklame

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er igang med at analysere vedhæftede cigaret reklame, som jeg har redigeret. Jeg er meget i tvivl om dens komposition. Håber nogen skabe billedkunst folk, vil kunne hjælpe! :-) På forhånd tak!
  • Berettermodel, tema og budskab til novellen "Sex" af Jan Sonnergaard

    Forumindlæg
    Hej!:) Er i gang med at analyser novellen "Sex" af Jan Sonnergaard og mangler kun at skrive om -Berettermodel -Tema og budskab Så er der nogle der har læst novellen som kan give mig svar på de to pukter? :p
  • sagprosa

    Forumindlæg
    Jeg har fået trukket sagprosa til min dansk mundtlig eksamen! Jeg kan ikke finde en interessant artikel (med pdf layout) hvor artiklen handler om unge og stofmisbrug, som jeg kan analyser. Jeg vil blive meget glad, hvis du kunne hjælpe mig lidt på vej
  • HJÆLP NOVELLE

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at analyser en novelle til min mundlig eksam. Kan man godt fortælle om miljøet (samfund) hvis personen for eksempel bliver påvirket af andre personer på en meget negativ måde og af medierne ? håber i vil hjælpe
  • "Hos regnormene" af Bent Haler.

    Forumindlæg
    Hej allesammen; Jeg skal snart til min 9. klasses eksamen, og har valgt teksten "Hos regnormene". Ville høre om nogle af jer, havde en analyse af teksten eller nogle ideer til, hvad jeg kunne komme ind på. Tak på forhånd :-)
  • Religion - stamceller

    Forumindlæg
    I AT 2016, hvor hovedemnet er 'grænser', skriver jeg om stamceller og etik. Er der en derude som har en god idé til en religiøs tekst jeg kan analysere og bruge? Jeg fokusere primært på katolikker og protestanters syn på stamcelleforskning og behandling. Ville være til stor hjælp!
  • novellen perkerperker af David Meinke HASTER

    Forumindlæg
    Hej, jeg spørger ang. min mundtlige afgangsprøve. Evt. en, som har en gammel analyse liggende? Alt kan bruges, til inspiration. Vil se, om jeg mangler noget til min egen. Mange tusinde tak, på forhånd.
  • DET HASTER Er mit fordybelsesområde = Tema

    Forumindlæg
    HEJ . Jeg er i gang med at analysere en novelle som er mit prøveoplæg, og kom til at tænke om mit fordybelsesområde er temaet i min novelle. Er det korrekt eller skal jeg selv til at finde temaet i novellen. Novellen og fordybelsesområdet hænger meget sammen og min lærer har godkendt den.
  • aktivernesomsætningshastighed

    Forumindlæg
    har et lille problem aktivernesomsætningshastighed har jeg udreget til 1,24 i år 20x6 og til 1,35 i år 20x7 er det så en stortset uændret? eller ændret eller hvad? hehe skal analysere og vurdere virksomheden efter afkastningsgrad, overskudsgrad osv.
  • HJÆLLP

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie
  • Dansk eller engelsk?

    Forumindlæg
    Hejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak.
  • Hjælp til teori i AT

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-årsprøve, faktisk nu her på torsdag. Og jeg har ikke fundet en teori eller model der fortæller eller forklare selviscenesætelse - det er emnet. Jeg har om Lady Gagas selviscenesættelse, og kan ikke finde en teori som jeg gerne vil bruge i mit analyserende spørgsmål. No...
  • Hvad skal jeg opgive i dansk som oplæsning?

    Forumindlæg
    Hej alle :) skal aflevere min synopse til dansk mundtligt i morgen, men jeg har først nu fundet ud af, at jeg skal opgive et oplæsningstykke. Jeg har om reklamer og jeg har taget en trailer til analyse! Men hvad skal jeg opgive som tekst til mit emne? Nogle ideer? På forhånd tak :)
  • Handlingsmættet, psykologisk tekst?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og laver eksamensforberedelse, og i min analyse til novellen jeg har valgt, står der om der er en handlingsmættet, og pyskologisk tekst, men jeg ved ikke hvad det betyder, og kan ikke rigtig finde et direkte svar på det? Håber i kan hjælpe :)
  • HASTER

    Forumindlæg
    Redegørelse for afroamerikanernes stillingi i USA fra slavetiden og op til Martin Luther King. Analyse og vurdering af baggrund for mordet på Martin Luther King- herunder de begvenheder, som gik forud for mordet og de teorier, om CIA's involvering. HELP PLEEEAAASE!!!!!!
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen som har analyseret reklamen fra smirnoff - green apple twist. Den med adam, eva, slange og kundskabenstræ....? Kan jeg evt. høre hvad i har svaret under genre og argumentation? Håber i kan hjælpe