Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15641 til 15660 af 23877
-
Eksamen tysk
ForumindlægHej Jeg har trukket temaet KRimi Og har teksten Pendelverkehr, er der nogen som har haft den i timen, og dermed ligger notater ud, eller bare et resume af teksten Skal op imorgen, og ved virklige ikke hvordan jeg skal analysere teksten, please hjælp mig -
Paolo og Francesca
ForumindlægHej jeg er igang med min muntlige dansk. Jeg har trukket forbudt kærlighed, og har valgt maleriet paolo og francesca. Da der ikke står noget på nettet om det, ville jeg høre om der er nogen der har analyseret det? Kunne godt bruge hjælp en en fortolkning nemlig :) -
Orla Lehmans ejdertale
ForumindlægHej. Jeg har om nationalidentitet og danskhed(nationalromantikken) og jeg skal analysere Orla Lehmans Ejdertale, og han siger noget i den som jeg ikke forstår. "Danmark er en perle der svømmer paa vove."? Hvad betyder det? -
Why, Honey ?
ForumindlægHej :D Jeg er i gang med en analyse af "Why, Honey ?" af Raymond Carver men har svært ved at perspektivere den til andre tekster eller film....?! Er der nogen som har læst den og kan hjælpe med at perspektivere den...? :D -
Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave om Henrik Pontoppodans novelle "Vandreren". Jeg skal analysere den, men mit spørgsmål er: Hvorfor lader Pontoppidan oprøret udspille sig netop en julenat? Håber i vil hjælpe mig, så jeg kan gå videre med opgaven :) -
Dansk billedefortolkning, budskab?
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen på Mandag. - Jeg er ved at analysere billedet "livets dans" af edvard munch, men er meget i tvivl med hvordan man fortolker billedet? Er fortolkning ikke lidt det samme som budskab, eller hvad??? På forhånd tak :-) -
Illa Christensen Kvinden.
ForumindlægNogen der har nogen noter eller andet form for analyse og eller fortolkning, til novellen Kvinden Af Illa Christensen? Hvis nogen har haft om hende har det nok været i forbindelse med dte moderne gennembrud, eller kvinders stilling. -
oplæsningsstykke ??
Forumindlæghey! jeg skal analysere og fortolke eventyret Den grimme ællling. Jeg er dog gået i stå, da jeg skal vælge et oplæsningstykke. - nogle ideer til et godt stykke på ca. 650 ?? og eventuelt en god forklaring på, hvorfor lige dette stykke. -
Det udvidede Tekstbegreb
ForumindlægHej, er der nogen, som kan fortælle mig noget om Det Udvidede tekstbegreb? Gerne i forhold til dansk faget. Efter hvad jeg har forstået, kan det handle om analyse af reklamer/kampagner f.eks. Hvor man ser på tekst og billedet. mvh. Trine -
Karen Blixen - Ex Afrika ?? Haster
ForumindlægHej Er der nogen der måske har læst teksten "Ex Afrika" af Karen Blixen og kunne hjælpe mig ?? Skal analyser digtet men synes at det er rigtig svær og kan slet ikke forstår hvad den går ud på :( Håber i kunne hjælpe På forhånd tak -
Hjælp til rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej. jeg har skrevet en engelsk analyse. Ville hører om der var nogle som kunne have lyst til at rette den for mig, da engelsk er mit dårligste fag, og jeg har rigtigt svært ved det ! Håber at hører fra jer -
Dansk stil
ForumindlægHejsa, skal til at skrive en stil. Vi har lige analyseret et digt, og så skulle vi overføre digtest tema og skrive en stil om det. Jeg skal skrive en stil om en dreng og en pige, og en af dem skal være den anden utro. Jeg har brug for nogle idéer. -
NØDHJÆLP!
Forumindlægjeg ville gerne vide,om der er nogen, som har læst og analyseret Peter Seebergs Fugls Føde ELLER Cecil Bødkers Evas ekko, for jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave hurtigst muligt. på forhånd tak=) -
Klipning
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at analyser hvilke klippe metoder der er brugt til hvornår i min eksamens film. HJÆÆÆP! FILMEN ER LINKET! https://www.youtube.com/watch?v=_q2JRcUwNbY&feature=youtu.be -
Spørgsmål vedr. graphic novel!
ForumindlægHeeeej ! Jeg er i gang med en tegneserie-analyse og vil høre om der er nogle, der ved hvad der menes med "Antal : rammer" og "bølgede rammer" ? - og så et sidste spørgsmål : "Er der tale om en ond cirkel ?". Hvad menes der med " en ond cirkel" ? tak ... -
elementaranalyse- lille opgave
Forumindlæghejsa opgaven; Ved analyse af et stof finder man at de indeholder (masse%), C: 48,6% H: 8,2% O: 43,2% a) Hvad er masserne af henholdsvis C, H og O i 100g af stoffet; hvordan finder man det ? -
hjælp i dansk
ForumindlægHey jeg kan ikke helt finde ud af at tolke og analysere "Far och jag" som er skrevet af Pär Lagerkvist, kunne godt bruge noget hjælp og lign. det jeg bl.a. skal kigge på er nemlig de ekspressionistiske træk i novellen. -
"Den evige jøde" temaer
ForumindlægHej! Jeg sidder og analyserer "Den enlige jøde" af Martin Andersen Nexø, og har svært ved at finde temaerne. Er der nogen der har læst den som ved dette? http://extranet.uv.khs.dk/materiale/DA_A_AUG_09/sch_media/Den_evige_joede.pdf På forhånd tak!! -
Hjælp til 24 timers eksame.
ForumindlægHej alle. Jeg har trukket til min 24 timers eksame, og har valgt mit analyserende spørgsmål skal være: Hvilke løsninger kan være med til at mindske den økonomiske krise i EU? Nogle der har nogle gode forslag, er ved at løbe tør for ideer? På forhånd tak! -
haster
Forumindlæghel alle sammen ... er der nogen der kan hjælpe mig med noget dansk.. jeg skal fremlægge på mandag en novelle ved navn Bulen som er skrevet af Johan Borgen... jeg har læst den men kan ikk forstå hvad den handler om .... og jeg skal analysere den
