Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15661 til 15680 af 48240
-
Salte
ForumindlægSkal til eksame på onsdag og har brug for lidt hjælp. har brug for noget info/viden/noter omkring Egenskaber og Opbygning af salte - Gerne i ikke ''kemi-sprog'' men alligevel lidt. Tak på forhånd -
ioniserende stråler ?
ForumindlægHej allesammen (; Er der nogle der kan fortælle kort om hvad ioniserende stråler er på " børnesprog" til mig ;D? Jeg skal op i (Fsa) fysik/kemi eksamen her om et par dage.. Jeg søgt på nettet, men uden held. Håber en eller anden vil hjælpe ? Tak på forhånd ;) -
Fremstil et salt
ForumindlægHey Jeg skal op til fysik/kemi eksamen - FSA Jeg vil gerne lave et forsøg hvor jeg fremstiller et salt, kan bare ikk finde noget fosøg. Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det? -
Brug dog søgefunktionen
ForumindlægHvorfor bruger I ikke søgefunktionen øverst på siden? De fleste af de spørgsmål der for tiden stilles om fysik/kemi og eksamen i 9, klasse er besvaret tidligere. I behøver ikke se listen over emner igennem, der er en udmærket søgefunktion øverst på siden. Brug den dog. -
Afstemning af reaktion
ForumindlægHej, Jeg sidder med denne reaktion i min oplæsning til min kommene kemi-eksamen, og jeg sidder virkelig fast: FeSCN2+ + AgNO3 ---> Fe(NO3)3 + AgSCN Al hjælp er værdsat. Jeg kan ikke finde ud af at afstemme den :( -
Overskud af H3O
ForumindlægHej jeg er ved at forberede mig til en mulig Kemi B eksammen, jeg kan se at flere steder står der at en syre, har et overskud H3O+ ioner. Hvad vil det sige? når jeg tænker på H3O+ ioner, tænker jeg på H2O som reagerer med sig selv. -
Hvad er vands autohydrolyse mm.
ForumindlægHej jeg er igang med at forbedre mig til min mundtlige kemi eksammen, til det har jeg to spørgsmål 1) - Hvad er vands autohydrolyse? 2) - Hvordan beregnes pH i en opløsning af en stærk, monoprot syre? Tak på forhånd! Mvh. Martin -
Co2-indikator skifter farve - hvorfor?
ForumindlægJeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det? -
Carbonsyres påvirkning! Haster!
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen (B) imorgen, og jeg er i gang med øvelsen om titrerkurve af fosforsyre. Der er et sidste spørgsmål, som jeg er meget i tvivl om: Hvordan vil en rest af carbonsyre påvirke titreringen og bestemmelsen af phosphorsyreindholdet? Har virkelig brug for hjælp til dett... -
Oxidation af ethanol
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen torsdag og vil gerne have lidt hjælp til hvordan alkohol oxideres. Jeg kan godt finde ud af redoxreaktioner, men kan ikke rigtigt gennemskue den med alkohol, da ethanol oxideres i flere trin, men det er noget med ethanol --ox--> ethansyre ikke? CH3CH2OH+ MnO4- &r... -
Byg en generator
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal bygge en generator måske til fysik kemi eksamen men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det er man gør? Generatoren skal få pæren til at lys. Er der nogen som har en ilustration af hvordan man gør eller kan hjælpe med det, det ville være til stor hjælp tak. -
Ligevægtsloven og reaktionsbrøken
ForumindlægHej SP, jeg skal imorgen op til kemi B mundtlig eksamen, og jeg har problemer med et af spørgsmålene. Det handler om ligevægtsloven, og opskrivning af reaktionsbrøken. De opskrives jo på samme måde(produkter i tælleren, reaktanter i nævneren), men hvad er forskellen mellem de to? på forhånd tak... -
Fysik - energi
ForumindlægHej - sidder og frobereder mig til fysi / kemi eksamen og har fået følgende spørgsmål, som jeg ikke kan finde ud af. 1) Opvarming af vand. Størrelser, der betyder noget for den energi, der er nødvendig ved opvarming af vand. -
Hvad er en oxidant?
ForumindlægHej Jeg læser op til kemi eksamen, og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal forstå det når det siges at brintoverilte/hydrogenperoxid er en kraftig oxidant. Hvad medfører det? har den så nogle bestemte egenskaber? Hvordan ville man definere en oxidant? På forhånd tak for hjælpen :) -
Substitutionsproces og lys
ForumindlægHej, jeg skal op til kemi eksamen imorgen, og jeg har et spørgsmål angående substitutionsprocesser. Jeg håber, at der er nogen der vil hjælpe. Hvorfor skal lys være til stede under en substitutionsproces? Hvad gør lyset? Osv. tak på forhånd -
HASTER Mangler resultater i en øvelse (havvand)
ForumindlægHej jeg håber noget kan hjælp mig. Jeg gør klar til eksamen i kemi, men jeg mangler en øvelse om havsalt. Håber der er noget som har den med reslutater. Øvelsen er vedhæftet Inddampning af havvand - kvantitativ analyse mange tak -
Hjælp -
ForumindlægSkal til eksamen ; og har stadig ikke fået lavet min synopsis: jeg har valgt emnet energi og det nok det eneste jeg har gjort ; kunne i hjælpe mig med nogle problem stillinger. jeg skal indrage både geografi og kemi sooo help plz :.. -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Magnetisme og elektromagnetisme
ForumindlægHej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive? -
HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i kemi og har trukket neutralisation.. Hvad kan man komme ind på undet det? jeg har allerede skrevet om syre, baser, pH og hvordan man neutralisere.. Kan man have titrering med? Hvis man kan.. hvordan hænger de så sammen? :) Har virkelig brug for hjælp! på forhånd...
