Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15661 til 15680 af 23683
-
Berettermodel, tema og budskab til novellen "Sex" af Jan Sonnergaard
ForumindlægHej!:) Er i gang med at analyser novellen "Sex" af Jan Sonnergaard og mangler kun at skrive om -Berettermodel -Tema og budskab Så er der nogle der har læst novellen som kan give mig svar på de to pukter? :p -
Historie opgave om indusrialisering 18-1900 tallet
ForumindlægHej, jeq har brug for hjælp til min historieopgave 2.g ,, Min problemformulering ser sådan ud : 1) Redegør for industrialisering i Danmark i 1800-tallet 2) Analyser arbejdsforholdene under industrialisering 3) Diskuter de positive og negative sider ved industriarbejde, Mange tak på forhånd :) -
Rap-tekster
ForumindlægHeey allesammen! Jeg skal analysere nogle rap-tektster. Men ved ikke rigtig hvilke jeg skal vælge.. Det skal helst være noget af Eminem. Kunne I komme med nogle forslag? Knus Artemis :D -
Synopse - Reality
ForumindlægHej kan en eller anden hjælpe mig med en synopse - Den skal afleveres i morgen!!! Jeg har trukket Reality - Og valgt Paradise Reunion afsnit 9 - Jeg vil også gerne have hjælp til analyse, og genretræk for reality. Samt komposition :-D -
Afsender- eller modtagerrettet?
ForumindlægJeg er ved at analysere en reklame til dansk eksamen i næste uge. Jeg er dog meget i tvivl om, hvad forskellen på afsender- og modtagerettet er? Jeg har søgt på nettet men synes ikke rigtig det hjælper mig videre.. På forhånd tak :-) -
HJÆLP NOVELLE
ForumindlægHej jeg er igang med at analyser en novelle til min mundlig eksam. Kan man godt fortælle om miljøet (samfund) hvis personen for eksempel bliver påvirket af andre personer på en meget negativ måde og af medierne ? håber i vil hjælpe -
"Hos regnormene" af Bent Haler.
ForumindlægHej allesammen; Jeg skal snart til min 9. klasses eksamen, og har valgt teksten "Hos regnormene". Ville høre om nogle af jer, havde en analyse af teksten eller nogle ideer til, hvad jeg kunne komme ind på. Tak på forhånd :-) -
novellen perkerperker af David Meinke HASTER
ForumindlægHej, jeg spørger ang. min mundtlige afgangsprøve. Evt. en, som har en gammel analyse liggende? Alt kan bruges, til inspiration. Vil se, om jeg mangler noget til min egen. Mange tusinde tak, på forhånd. -
Religion - stamceller
ForumindlægI AT 2016, hvor hovedemnet er 'grænser', skriver jeg om stamceller og etik. Er der en derude som har en god idé til en religiøs tekst jeg kan analysere og bruge? Jeg fokusere primært på katolikker og protestanters syn på stamcelleforskning og behandling. Ville være til stor hjælp! -
DET HASTER Er mit fordybelsesområde = Tema
ForumindlægHEJ . Jeg er i gang med at analysere en novelle som er mit prøveoplæg, og kom til at tænke om mit fordybelsesområde er temaet i min novelle. Er det korrekt eller skal jeg selv til at finde temaet i novellen. Novellen og fordybelsesområdet hænger meget sammen og min lærer har godkendt den. -
Folkevisen Åge og Else :)
ForumindlægHej allesammen! Har lieg fået en folkevise smidt i hovedet som jeg skal analysere. Den hedder Åge og Else, og tænkte på om nogle af jer havde nogle 'guldkorn' eller blot noget information om selve indholdet. Alt kan bruges.. På forhånd tak :) -
HJÆLLP
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie -
HJÆLP
Forumindlægjeg står og har virkelig brug for en analyse model til romaner. Men af en eller anden grund kan jeg ikke downlodde det, selv om jeg indtaster både brugernavn og kodeord. Er der andre der har oplevet det samme, og hvis ja hvad gjorde i så ? :) -
Kvalitetsvideo?
ForumindlægHej Studieportalen, Er der nogen herinde der kan forklarer hvad en kvalitets video er når vi analysere en musikvideo? har søgt lidt rundt men det er alt sammen noget med opløsning, men kan huske at der også var noget der hed kvalitetsvideo. På forhånd tak, Mvh.Stephan. -
Musik eksamen C PLEASE HJÆLP
ForumindlægJeg har trukket "Don't be cruel" af Otis Blackwell/Elvis presley, og "Maybelline" af Berry/Fratto/Freed..... Kan nogle af jer hjælpe med at analysere dem???? jeg er helt lost... PLEASE HJÆLP! skal op om 24 timer -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen som har analyseret reklamen fra smirnoff - green apple twist. Den med adam, eva, slange og kundskabenstræ....? Kan jeg evt. høre hvad i har svaret under genre og argumentation? Håber i kan hjælpe -
Handlingsmættet, psykologisk tekst?
ForumindlægHej, jeg sidder og laver eksamensforberedelse, og i min analyse til novellen jeg har valgt, står der om der er en handlingsmættet, og pyskologisk tekst, men jeg ved ikke hvad det betyder, og kan ikke rigtig finde et direkte svar på det? Håber i kan hjælpe :) -
den deduktive metode
ForumindlægHej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq -
Genre kendetegn - nyere noveller!
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en analyse til en eksamen, om nyere noveller, til her på fredag. Jeg ville høre om der er nogen der kender til nogle specielle kendetegn for: Nyere noveller ca. 1990 - 2012 På forhånd tak! Caroline -
De evige tre, perspektivering
ForumindlægHej, jeg er på nuværende tidspunkt igang med at analysere/fortolke digtet- De evige tre- Jeg mangler dog en perspektivering, men jeg har ledt og ledt og er lidt i tvivl. Er der tilfælgivis nogle af jer der kender en anden tekst jeg kan perspektivere med?
