Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 15701 til 15720 af 46442
-
fremlæggelse
ForumindlægHej. Skal lave en fremlæggelse på ca. 6-7 minutter og har et emne der hedder: Deutsche kultur. Hvad kan jeg snakke om? har ingen ideer, er også virkelig skrald til tysk. -
Berlins udvikling 1920
ForumindlægStarten af weimar republikken; hvordan var berlin der? Med teater, kunst og film? Klasseforskel? Hvordan blomstrede byen op? skal fremlægge imorgen og kan intet finde og starten af det hele? -
Politisk spin
ForumindlægHej. Kan det virkelig passe at der er intet om politisk spin verørende valget i 2001? Hvis der er nogen som har nogen forslag til gode kilder eller lignende, please share :) -
Hjælp/Haster - Arbejderbevægelse
ForumindlægHej. Jeg har et SRP, der skal handle om dansk arbejderbevægelse. I min problemformulering står der bl.a.: Der ønskes en redegørelse for de sociale og økonomiske vilkår, der var gældende for de første generationer af industriarbejdere i DK. Jeg er i tvivl om, hvornår de første generationer er. J... -
Hjælp Til SRP
ForumindlægHEJ.. jeg er i gang med at skrive SRP i Mat og His. Skriver om Ægypten. Er der en som har lyst/tid til at læse i min studieretningopgave og evt rette i den.? -
Den lille pige med svovlstikkerne: Perspektiveringer
ForumindlægHej! Jeg sidder og er i gang med at forberede mig til mundtlig dansk i 10. klasse. Jeg har skrevet på min synopse at jeg vil perspektivere "skyggen" af HC. andersen til "den lille pige med svovlstikkerne". Var det dumt? For jeg kan ikke rigtig se hvordan de to kan perspektive... -
rette?
ForumindlægHej. Er der nogen som har tid og gerne vil læse min korte redegørelse af det ægyptiske samfunds indretning? Den er kun på 1 side. Bare rette el. kommentere det? -
Resume eller Referat
ForumindlægHej jeg er lidt usikker på om jeg skal bruge referat eller resume til min afgangsprøve Novellen hedder - Så nær ved solen -
Analyse og kildekritik af taler
ForumindlægHej Er der nogen der har en ide om hvordan man analysere og anvender kildekritik vedrørende taler? -
AKUt HJÆLP !!!!!! kunsteventyr
Forumindlæghvordan får jeg beskrevet miljøet i et kunstvenetyr. hvilke ting skal jeg have med ? -
Hvordan analyserer jeg i min opgave?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder nu med min SRP som så mange andre 3.g'ere. Jeg er nået til den analyserende del af opgaven. Men jeg aner ikke hvordan jeg analyser? Mit emne er Den Spanske Borgerkrig og jeg skal analyserer krigens forløb. Men hvordan pokker griber jeg det an? ... -
Enevælden
ForumindlægHvilke faktorer kan forklare enevældens indførelse i 1660 På forhånd tak -
HJÆLP, det haster !!
ForumindlægSkal skrive en årsrepport om Genforeningen med Slesvig i 1920. Og så skal jeg også lave en problemformulering.. -Hvordan laver man en problemformulering ? -Nogen der har nogen gode råd til link, eller hvordan man bedst muligt laver en repport. På forhånd tak(: -
Analyse af den grimme ælling.
Forumindlæghej jeg har fået dette spørgsmål som jeg skal besvare i dansk på flex. jeg forstår ikke helt hvad man skal? Du skal nu fokusere på tre punkter som skal udgøre midten af din opgave. Det er den del, man også kalder analysen . At analysere vil sige at tage en helhed og dele den op i mindre dele, ... -
Projektuge emne
ForumindlægHej Vi er 2 elever fra en 9. klasse. Vi er i gang med at forberede projektuge, men der er jo intet projekt uden et emne!! Overemnet er "tid" og vi har derfor tænkt på emner som fx fremtiden (kommer der en 3. verdenskrig) eller at have om en bestemt tidsperiode. Vi synes nogl... -
min stil 1 side.
Forumindlæghejsa .. er der nogen der vil rette ca 1 sides stil. jeg er ikke færdig men kan du evt. komme med nogle idér til at jeg kan kommer vidre og gøre den mere livlig?:D skriv og jeg sender den til dig -
indholdsfortegnelse
Forumindlægja spørgsmålet giver sig selv hvordan skriver man en inholdsfortegnelse -
SRO, opstilling
ForumindlægHej.. Jeg sidder her og skal skriv min Studie Retnings Opgave om Geometrisk optik og matrixalgebra.. Men.. Hvordan skal sådan en opgave stilles op.. Skal den stilles op som en rapport? eller skal den stilles op som en dansk stil blot med punkt form.? nogen der lige kan fortælle mig hvordan de ha... -
Roman
ForumindlægHejsa, er der nogen der har læst det grønne øje af katrine marie guldager? Jeg har nemlig nogle arbejdspørgsmål, jeg skal have besvaret, det kunne være dejligt med lidt hjælp. :) På forhånd tak -
Stedord
ForumindlægHvorfor kan en forfatter fx have valgt at skrive med få stedord?
