Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15741 til 15760 af 23877
-
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej Alle Jeg sider lige og har et problem med at finde ud af hvad fakta- og fiktionskoder er for noget. Jeg er ved at analysere breve fra de danske udvandrere til Amerika, men jeg kan kun finde noget om de koder i forhold til dokumentarer og film. Håber nogen kan hjælpe -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Har lavet en analyse af Henrik Pontoppidans novelle "Naadsesnbrød", og skal nu perspektivere til "arbejdernes forhold på landet"... Nogen gode forslag til hvad jeg skal skrive... Håber på nogen kan hjælpe :-) -
Opgave om Dansk politik
ForumindlægHej kunne være fedt vis nogen kunne komme med svar og synspunkt på disse tre spørgsmål - redegøre for danske unges politiske deltagelse. -analysere mulige sammenhænge imellem partivalg og indkomst,alder,job og køn. - vudere det danske demokratis styreke og svagheder. -
Eventyr
ForumindlægJeg har et lille problem her. Jeg skal analysere et eventyr og som det første skal man jo først beskrive om det er kunsteventyr eller et folkeeventyr, men jeg kan ikke huske hvad der betegner det ene og det andet. eventyret er desuden nattergalen som jo formentlig er et folkeeventyr -
Darwin - Talepapir
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med AT-tale papir til Darwin i religion og bilogi? - så må de gerne oploade det! Det tror jeg vi er mange der ville sætte pris på :) analyse, fortolkning og perspektivering af 1. skabelsesberetning, hvad er vigtigt at have med? -
SRP Festivalmarkedet analysemodeller
ForumindlægHej :-) Jeg har brug for lidt hjælp til min SRP. En del af minin problemformulering lyder således at jeg skal anvende afsætningsøkonomiske analyser til at fastlægge hvad der har inflydelse på valg af festival. Hvilke modeller kan jeg anvende? -
Short story
ForumindlægHej alle lektiehjælpere :-) Jeg sidder med en engelsk novelle, som jeg har skrevet en analyse af. Jeg vil spørge om, der er en venlig sjæl, der vil rette den igennem for eventuel fejl? :-) Vil blive rigtig glad! :-) Fortsat god dag! På forhånd tak! :-) -
læse og så respons
Forumindlægnogen der vil være så behjælpelige at læse den her lille analyse af eventyret tom tit tot. det er ikke meningen at i skal rette alle de fejl der er , self må man godt rette hvis jeg har lavet nogle helt basale eller dumme fejl. men ellers så giv bare respons. -
Hjælp til SRP
ForumindlægHejsa derude. Jeg skriver om identitetsdannelse i fagende Samfundsfag A og Dansk A. I forbindelse med dette skal jeg lave en analyse og fortolkning af romanen af Benn Q. Holms "Hafnia Punkt". Kunne godt bruge lidt hjælp til dette. -
Kulturimperialisme
ForumindlægHej hej,Jeg ville høre om der var nogen der kunne give mig et input. JEg skal finde nogle videor/tv-indslag hvor jeg kan vise kulturimperialisme. Eller evt. noget helt andet. Bare noget der kan analyseres på.Vh. Rasmus -
Kildekritik
ForumindlægJeg skal lave en kildekritisk analyse af Christian IV's reces fra 1643. Er nået til at skulle forklare om kilden er subjektiv eller objektiv og er lidt i tvivl, for reglerne er jo i hans egen interesse, men også i folkets interesse? -
HAVMANDEN
ForumindlægHej! Nu når jeg har jeres opmærksomhed. Jeg har snart prøve og en af de tekster der er blevet opgivet er: folkevisen "havmanden" Dette leder mig så ind på spørgsmålet...Er der nogen der ligger inde med nogle notater,analyser eller guldkorn??? På forhånd tak! -
Makroøkonomisk cyklus
ForumindlægHej. Er der nogle som ved, hvilken økonomisk cyklus som er den rette for Mexico? Landet har før været i recession. Men min vurdering er nu, at de er i balance. Men hjælp gerne! Jeg har analyseret de makroøkonomiske nøgletal, men uden at blive klogere. -
engelsk c. Philips Dick "human is"
ForumindlægHej. er der nogen der har læst "Human is" af Philips Dick og som kan hjælpe mig med at par spørgsmål jeg har, eller hvis i ligger med en analyse af den ville det være en fantatsisk hjælp. sidder og er i nød her alt hjælp tages imod med en kyshånd -
tekster
ForumindlægHej Jeg skal skrive om industrialiseringen i dansk-historie, og jeg skal finde nogle tekster til dansk, som jeg kan analysere. Er der nogen af jer, der kender nogle gode tekster/forfattere/ et eller andet litteratur fra den tid? Tak på forhånd - til dem der vil hjælpe;) -
salto
Forumindlæghej .. Jeg har et spg som lyder : • Gør rede for hvilke muskelgrupper, der er involveret i hoftebevægelsen, når du analyserer de udvalgte billeder.. Og det handler om forlæns salto.. Nogen ideer om hvordan man kan begynde, og hvor man kan læse om det ? -
Inflation
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP og er igang med en makroøkonomisk landanalyse af Syrien. Jeg er nu nået til at analysere på inflationen, men i følge trading economics har Syrien en nuværende inflation på hele 39 procent. Er der nogen der har et bud på hvordan og hvorfor den er så høj? -
Acetylsalicylsyre
ForumindlægHej! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal analysere acetylsaicylsyres kemiske egenskaber, fokus er opløseligheden og optagelsen i kroppen. Jeg kan desværre ikke finde så meget på nettet, hvor det står.. Er der en som vil hjælpe eller har noget liggende? Vil blive super glad. -
En flinker fyr
ForumindlægHej jeg sidder og analyser en flinker fyr. Et af mine spørgsmål hedder: Bestem ismen til novellen? Nogen der ved hvilken isme en flinker fyr tilhører og hvorfor? På forhånd tak forhjælpen. -
SRP - Genetisk evolution
ForumindlægHej, har fået et spørgsmål der hedder "på baggrund af ovenstående ønskes en analyse og diskussion af forudsætninger og antagelser af "det molekylære ur" til opstilling af fylogenetiske træer", hvordan skal man lige gribe sådan en fætter an?
