Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15741 til 15760 af 23724
-
Rap-tekster
ForumindlægHeey allesammen! Jeg skal analysere nogle rap-tektster. Men ved ikke rigtig hvilke jeg skal vælge.. Det skal helst være noget af Eminem. Kunne I komme med nogle forslag? Knus Artemis :D -
Stiltræk af Pontoppidans
ForumindlægHej! Jeg har lige opdaget at i min dansk analyse skal jeg skrive omkring Pontoppidans' måde at skrive novellen "Ørneflugt", altså han stiltræk. Jeg er dog på bar bund. Måske kan I hjælpe? :) -Tak på forhånd -
Eksplicit eller implicit?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D -
Budskabet ved "En Æggesnaps"
ForumindlægHej! Jeg skal op til dansk eksamen i morgen, og har trukket Tove Ditlevsen. Jeg har valgt at analysere teksten "En æggesnaps", er der nogen der kan fortælle mig hvad budskabet med novellen er? PLEASE SVAR! -
Sproget i Ved Vejen
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse af et uddrag fra "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har bare lidt vaskeligheder mht. sproget. Jeg ved selvfølgelig, at romanen er impressionistisk, men hvad der helt præcist er karakteristisk ved sproget, ved jeg ikke. Nogen der kan hjælpe? -
Pleasee Hjææælp!!
ForumindlægHej alle derude :) Jeg skal til dansk eksamen i morgen. Jeg skal til at lave analysemodeller over alle genre. Men jeg kan slet ikke finde en analysemodel til sagn? - Hører det med til digt-analyse ?? Håber der kommer et svar hurtigst muligt! : ) - Afnan -
Budskabet i "En æggesnaps"
ForumindlægJeg er i gang med at analysere "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen, men mangler et budskab i historien! :-) En der eventuelt kan hjælpe? Skal helst have et svar senest fredag 22/6, da jeg skal nå at forberede mig til mandag 25/6, hvor jeg skal op mundtlig. :-) På forhånd tak! -
Budskabet i "En æggesnaps" - Haster
ForumindlægJeg er i gang med at analysere novellen "En æggesnaps" af Tove Ditlevsen. Jeg mangler bare et budskab i novellen, og også generelt! Har brug for svar hurtigst muligt, da jeg skal op mundtlig. På forhånd tak! :-) -
Hjælp til denotationer/konnotationer
ForumindlægHej ;) Jeg sidder og skal analysere teksten Frk. Escobar af L.O.C, jeg skal finde navneord, men der står de skal være denotationer og konnotationer, da jeg ikke ved hvad det betyder er det rigtig svært for mig at lave. Bare hjælp mig tak, lige meget hvordan ;) Fortsat god aften -
J.P. Jacobsen - Cendrée og lille
ForumindlægHey, kunne godt bruge noget hjælpe, hvis der er nogen som kender teksten " cendreé og lille" af I.P. Jacobsen. Skal lave en analyse og fortolkning, og jeg's syn på kvinde samt komposition.. Ville gerne have nogle "hovedpointer" som jeg så kunne følge? :) -
Folkevisen Åge og Else :)
ForumindlægHej allesammen! Har lieg fået en folkevise smidt i hovedet som jeg skal analysere. Den hedder Åge og Else, og tænkte på om nogle af jer havde nogle 'guldkorn' eller blot noget information om selve indholdet. Alt kan bruges.. På forhånd tak :) -
den deduktive metode
ForumindlægHej :) Som overskriften siger søger jeg hjælp til en opgave i matematik, der omhandler 'den deduktive metode'. Jeg ved godt, hvad dette går ud på, men jeg har svært ved at finde en måde at formulere mig på, når jeg skal analysere graferne. mvh idinnguaq -
Symbol på en støvet perron
ForumindlægSom overskriften siger; hvad er en støvet perron et symbol på ... ? Jeg analysere teksten "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt, som handler om en lille pige der står på en støvet perron med sin far .. nogle ideer?? -
Hjælp til afklaring af historie eksamen stx
ForumindlægHej jeg skal til eksamen imorgen i historie, og kom i tvivl om man skal lave en overordnet problemformulering? eller om det er ok, at jeg laver en redegørende, analyserende, diskuterende/vurdering problemstilling? Jeg har trukket emnet holocaust. Håber i kan hjælpe... -
HJÆLP!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til min samfundsfag eksamen..Jeg har trukket en tekst `Velfærdskæledyret er blevet til en uhyr` af Xukun Ji. Jeg kan ikke komme i gang med teksten. Kan i hjælpe mig med hvordan jeg skal analyser teksten.??? Det ville være et stort hjælp :) -Tak -
Budskabet i Den lille pige med svovlstikkerne
ForumindlægHej, jeg skal lave en skriftlig redegørelse/sproglig analyse af Den lille pige med svovlstikkerne. Er budskabet bare en samfundskritik? Mener han bare at de rige burde give mere til de fattige eller ligger der noget andet/mere bag?? -
Dansk Haster meget
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave. skal skrive en analyse af bogen Den lange sommer af Kirsten thorup, men mangler lidt om fortællerteknink og f.eks. opbygning. og forfatterens budskab. :) håber en kan hjælpe eller har en opgave til evt. insperation. :) -
Hjæælp .
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået en eksamens opgave i engelsk, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten "The Hurt Man" af Wendell Berry. Har nogen evt. haft den samme opgave og som kan hjælpe mig ? På forhånd tak :) -
Dolken
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med at analysere og fortolke denne novelle. Ville lige høre om nogen kunne hjælpe mig med at finde et tema.? Jeg har tænkt lidt over, at overskriften, Dolken, kunne symbolisere en smerte i farens sind, er i enige ? -
Kirsten Thorup !
Forumindlægjeg ville sætte stor pris på hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med følgende ! jeg skal lave en analyse og fortolkning af romanen lille jonna af Kirsten Thorup ! hvis der er nogen der ligger inde med noget lignende, eller har nogle gode links ? ..
