Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15761 til 15780 af 25375
  • Den danske retspleje 1919

    Forumindlæg
    Jeg står lidt og mangler lidt hjælp i min historie opgave. Jeg skal komme med nogle eksempler på nogle af de vigtige områder, som blev markant ændret i retsplejeloven af 1919. Har læst dansk retshistorie, men der er ikke meget at komme efter :/. Håber på hjælp
  • Anbefal en sang

    Forumindlæg
    Heej :D Jeg skal vælge en sang på ENGELSK. Den sang skal jeg så fremlægge om. der skal være historie i sangen. den skal handle om noget man kan fortælle om, udtryk sin mening.. håber I har en idé.. venlig hilsen Sara
  • Den Danske Retspleje 1919

    Forumindlæg
    Jeg står lidt og mangler lidt hjælp i min historie opgave. Jeg skal komme med nogle eksempler på nogle af de vigtige områder, som blev markant ændret i retsplejeloven af 1919. Har læst dansk retshistorie, men der er ikke meget at komme efter :/. Håber på hjælp
  • Adam af Bremen kildekritik

    Forumindlæg
    Jeg skal i AT historie og religion B være kildekritisk overfor Adam af Bremen udsagn omkring at den tyske kejser Otto nærmest tvang kristendommen ned over danerne. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan pointere og være kildekritisk omkring præcist? :)
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie..
  • Hjælp til AT emne

    Forumindlæg
    Hej (: Min gruppe og jeg skal skrive AT i fagene historie og biologi. Overemnerne er: Utopier, forudsigelser og visioner Nogle der har nogen ideer til hvad emnet kunne være og måske nogle ideer til en mulig problemformulering?
  • inspriration !

    Forumindlæg
    HEJ :) JEG SKAL TIL AT FINDE EMNE TIL MIT STUDIERETNINGSPROJEKT. -MEN JEG MANGLER DESPERAT ET EMNE. DET ER MED BIOLOGI SOM HOVEDFAG OG DERTIL HISTORIE, DANSK, MATEMATIK ELLER KEMI. HÅBER DER ER NOGEN DER KAN INSPIRERE MIG ! HA' EN FORTSAT GOD DAG !
  • Hjælp til at besvare spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej alle er der nogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål i en samfundsfag og historie opgave emnet er velfærdsstatens udvikling. Spørgsmålet lyder: Hvilken forskel er der på de reformer, som blev lavet i 30'erne og velfærdssamfundet i dag?
  • Vandmærket genre?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg ville høre om der var nogen som havde læst ''Vandmærket'' af Naja Marie Aidt, og som kunne fortælle mig hvilket genre selve bogen er ? Jeg kan ikke rigtig finde en fælles. Det ville hjælpe mig rigtig meget, da det er til en dansk-historie opgave. :)
  • Forudsætningerne for Apartheid styrets fald

    Forumindlæg
    Hej allesammen Her kommer et nok lidt tricky spørgsmål (synes jeg!)- hvilke socio-økonomiske og mentale forudsætninger var der for apartheid styrets fald? Det skal lige siges at det er til et AT-projekt i 3g og det er historie på a-niveau. På forhånd tak! Stil endelig spørgsmål hvis det...
  • Den spanske borgerkrig

    Forumindlæg
    Jeg skal finde ud af hvilket emne jeg vil koncentrere mig om inden for den spanske borgerkrig. Jeg har fagene spansk og historie og har lidt svært ved at finde ud af hvordan man kobler de to fag sammen om et emne da det jo både skal indeholde noget tekstanalyse og historiske kilder..
  • Engelsk vinkel på studieretningsprojekt?

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg har besluttet, at jeg vil skrive om Nelson Mandela og Apartheid i min studieretningsopgave.. fagene bliver engelsk/historie.. Nogle som har idéer til en engelsk vinkel på opgaven?? Vh Mette
  • synopsis!!

    Forumindlæg
    jeg er gang med eksamensopgaven og er allerede gået i stå med problemformulering ? skal skrive i to fag:historie og samfundsfag udgangspunkt i kvindens rettigheder fra 1900 frem til idag . underspørgsmål om kvinder på arbejde : hvem kæmper, enkelsperson, fagbevægelse , kvindeorganisationer . og ...
  • haster !

    Forumindlæg
    jeg er gang med eksamensopgaven og er allerede gået i stå med problemformulering ? skal skrive i to fag:historie og samfundsfag udgangspunkt i kvindens rettigheder fra 1900 frem til idag . underspørgsmål om kvinder på arbejde : hvem kæmper, enkelsperson, fagbevægelse , kvindeorganisationer . og j...
  • Det feudale samfund

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive min dansk-historie opgave. Jeg har brugt begrebet 'det feudale samfund' i min opgave, og er nu ved at lave fodnoter, men jeg aner ikke hvordan jeg skal beskrive hvad det er. please hjælp, den skal afleveres i morgen :(
  • Idéer til SRP

    Forumindlæg
    Hej jeg har valgt at arbejde i spansk og historie omkring den spanske borgerkrig. Vil bare høre om der er nogen derude der brænder inde med nogle gode indfaldsvinkler til emnet, da jeg har lidt svært ved at finde dem. Håber mange svarer, da jeg er lidt presset Lotte
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Hej - jeg har brug for lidt starthjælp til at finde en god tekst til at perspektivere til en af disse kanon-historier: Ørneflugt af Pontoppidan og Den sidste balkjole af Herman Bang. Det skal være en tekst/film/bog fra en Kanon forfatter.
  • Konsekvenser af atomkraft?

    Forumindlæg
    Hej er igang med en teknologi historie eksamens aflevering, og har emnet atomkraft. Jeg har så til opgave at finde ud af hvilke positive og negative konsekvenser atomkraft har haft. både økonomisk, politisk og kulturelt. Håber der er nogen af jer som har nogle ideer?
  • rette lidt?

    Forumindlæg
    hey .. er lige i gang med min historie opgave, så er lige færdig med den første del, så ville lige høre om der nogle som vil kigge det igennem og sige om det er nok. Ved ikke lige om jeg mangler noget :) Skriver om det første korstog, og spørgsmålet er: hvad var baggrunden for det første korstog?
  • HJÆLP Diskussion

    Forumindlæg
    Hej.. jeg har brug for hjælp med min 2 g opgave i historie Min diskussion går ud på flg: Hvem meldte sig ind i DNSAP Hvordan har DNSAP påvirket nynazisterne. Ved ikke hvordan jeg skal starte.. Nogle kloge hoved, der har ideer?