Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15801 til 15820 af 41162
-
Proper time i SR
ForumindlægNogen der ved hvad "proper time" hedder på dansk? Skal til AT eksamen og har arbejdet med relativitetsteori, men alt hvad jeg har læst har været på engelsk, og kan ikke finde ud af hvad proper time hedder på dansk. -
Hitlers tale fra 1930-1933
ForumindlægVi sidder i forbindelses med AT, og skal bruge en af Hitlers taler fra 1930-1933. Vi har om Hitlers vej til magten, og skulle gerne bruge en af talerne som udgangspunkt for at svare på et af underspørgspørgsmålene. Er der nogen der ved hvor man kan finde dem? Gerne på dansk, eller men dansk un... -
Tysk ordbog
ForumindlægJeg har, heldigvis, ikke tysk længere. Derfor sælger jeg følgende; Gyldendals Røde Ordbøger: Dansk - Tysk Tysk - Dansk I butikken koster én bog 230,- Mit tilbud: Begge bøger for 180,- -
ØMU gæld
ForumindlægHej jeg har den her tabel i samfundsfag.. Jeg skal udlede noget om dansk økonomi, men jeg er lidt i tvivl omkring hvad ØMU gæld egentlig er? Er der nogen der kan hjælpe med hvem man låner penge af, og hvorfor? Er det bare landene i EU eller hvordan? Og hvordan påvirker gælden den danske økonomi? -
AT - alternativer
ForumindlægHej Har I ideer til årets AT-emne? Helst med dansk A og religion B, men overvejer også samf A. Tænker noget med nyreligioner i det senmoderne samfund, men ved ikke, hvordan jeg får inddraget dansk her? -
IUPAC navn for HB2(OH)2F
ForumindlægHej, Er der en som kan hjælpe mig med det gængse navn på dansk eller IUPAC navnet for dette stof: HB2(OH)2F Jeg har fundet en reference på engelsk som kalder det (di)oxyfluoboric acid, men ingen dansk oversættelse. Også et CAS-nr. ville være helt perfekt... Hej L. -
Danskopgavens opsætning
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave, men har valgt kun at skrive i dansk. Jeg er dog i tvivl om helt præcist hvad den skal indeholde, er der nogen der har en overordnet model for opgaven? Tak på forhånd:) -
hjælp til at finde en god bog
ForumindlægJeg skal begynde og finde en bog. som jeg skal analysere den i dansk. jeg læser Hf. er der nogen der kender til en god bog en kærligheds bog- kendt dansk forfatter der skal ikke være for mange sider. få sider - da jeg har kun 2 uger til at læse i den.. på forhånd tak. -
Sandsynlighed på TI89
ForumindlægHver tredjre dansker har bil. Bestem sandsynligheden for, at der i en forsamling på 12 tilfældige danskere er 1. højst 4, der har bil 2.netop 4, der har bil 3. mindst 4, der har bil Hvordan tastes dette ind på en TI89 -
Sælges: Franskordbøger
ForumindlægHejsa Gyldendals franskordbøger sælges. De er købt sidste år, så de er fuldstændigt som nye. Der er tale om en dansk-fransk og en fransk-dansk. Skriv til mig her eller en via privatbesked, så kan vi aftale nærmere mht. pris. Mvh. -
Sælges: Gyldendals franskordbøger
ForumindlægHejsa Gyldendals franskordbøger sælges. De er købt sidste år, så de er fuldstændigt som nye. Der er tale om en dansk-fransk og en fransk-dansk. Skriv til mig her eller via en privatbesked, så finder vi ud af pris. Mvh. -
Sælges: Gyldendals tyskordbøger
ForumindlægHejsa Gyldendals tyskordbøger sælges. De er købt sidste år, så de er fuldstændigt som nye. Der er tale om en dansk-tysk og en tysk-dansk. Skriv til mig her eller via en privatbesked, så finder vi ud af pris. Mvh. -
Er man bestået?
ForumindlægHej jeg har lige været til optagelsesprøve (STX) Jeg skulle op i engelsk, dansk & matematik. Jeg bestod i engelsk og matematik men ikke i dansk. Så jeg vil spørge om man stadig kunne komme ind hvis man bestod i 2 af prøverne? -
Analyse af Klaus Rifbjergs "Et kys"
ForumindlægHejsa :-) Jeg sidder med en dansk aflevering og har lidt problemer. Er der tilfældigvis nogen, der har foretaget en analyse af Klaus Rifbjergs "Et kys" fra Dansk A HHX 2012, august? Jeg kunne godt bruge lidt inspiration! På forhånd tak, Simon -
Information om Benetton
ForumindlægHej, jeg vil gerneskrive srp om benetton i afs og dansk, er der nogle der har nogle gode hjemmesider om Benetton på dansk, gerne om deres markedsføring, segmentering osv. Men hvis nogen ligger inde med en opgave med Benetton må du meget gerne sende den til mig :) På forhånd tak! :) -
Udfordringer til velfærdsstaten
ForumindlægHej, jeg søger infomation til hvilke væsentlige udfordringer som den danske velfærdsstat står overfor siden oliekrisen, er der nogen, som har noget eller har en mening til dette? Desuden søger jeg løsninger til at sikre den danske velfærdssmodel. Mvh Martin -
Oversættelse - HJÆLP jeg er helt hjernedød ;)
ForumindlægHej jeg vil meget gerne have hjælp til at oversætte den vedhæftede fil fra dansk til tysk, jeg er lidt på den for den skal afleveres i aften. Der må også gerne ændres i den danske version, det kan sagtens tænkes at det er noget værre lort ;) hehe -
Noveller til mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har trukket noveller fra 90'erne of opefter i mundtlig dansk. Imorgen skal jeg aflevere mit prøveoplæg (en selvvalgt novelle) og jeg har stadig ikke fundet en. er der nogle der ved hvor jeg kan finde kendte danske noveller online? -
Skriftlig eksamen i dag
ForumindlægHej. Var til skriftlig dansk eksamen i dag, og har lidt blandede følelser nu. Har fået 02 skriftlig årskarakter og 4 mundtligt Trak kun dansk skriftlig og nu tror jeg lidt den bliver til et 00. Er jeg så dumpet?? Tæller man faget samlet eller enkeltvis?? Help please :( :( ... -
Ér det rigtigt
ForumindlægKurs på yen 4,6078 Hvor mange danske kroner koster 100 yen. 4,6078/100*100=4,6kr Kurs på bristiske pund 957,87 Hvor mange danske penge koster 40 pund? 957,87/100*40=383kr Er det rigtigt?
