Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15841 til 15860 af 23766
-
gitterformlen
Forumindlægi kender nok alle sammen det der forsøg, hvor man har noget laserlys og sætter et gitter foran, hvor der så kommer mange prikker på væggen. jeg har lavet næsten hele rapporten, men manglerl lige de sidste spg. a) Betyder det noget som gitteret ikke står parallel med vægen?b) Skal laseren stå vink... -
halveringstid....!!! hjælp!!!
Forumindlæghej alle sammen....jeg har en rapport om halveringtid, jeg skal finde halveringstiden for bly og aluminium.. men det er ikke mit problem mit problem er at jeg skal beregne usikkerheden og der står bare (delta)I = (delta)I1 + (delta)Ib, men hvordan finder jeg (delta)I1 og(delta)Ib??????På forhånd ... -
Elektronegativitet
ForumindlægJeg har lavet forsøg om opløseligheden af en række stoffer i vand, ethanol og heptan. Og i rapporten skal jeg også skrive hvad de forskellige reaktioner giver: I2+C7H16 I2+CH5OH CuCl2*2H2O+H20 CuCl2*2H2O+C2H5OH K2Cr2o7+H2O Jeg er ikke sikker på hvordan de skal laves og håber nogen vil hjælpe. Tak :) -
Kemi - Beilsteins prøve
ForumindlægSidder og skriver en rapport, som gik ud på at finde to ukendte organiske stoffer som vi har fået udleveret. Vi skal så vha. forskellige tests finde frem til stoffet, og vi skulle opskrive en reaktionsskema for kobber(II)chlorid i Beilsteinsprøve.. er der nogle der kan hjælpe mig her? :)tænker se... -
Isomer
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en kemi rapport om substitution i pentan og skal tegne stregformler for alle de mulige isomere der er for pentan og brom, men kan simpelthen ikke huske hvordan man tegner brom ind i pentan på stregformel. Nogen der ved et sted hvor jeg kan finde det eller nogen der kan for... -
Har virkelig brug for hjælp, en der kan/vil hjælpe?
ForumindlægJeg er lidt usikker omkring dette afsnit i min rapport, hvorfor jeg gerne vil have en til at se på det, det fylder kanp en side. Det er meget vigtigt, så vil helst gerne have en til at se det igennem: http://peecee.dk/upload/view/156260 Problemet er at jeg synes at jeg gentager mig selv og at ... -
Brugervenlig by - perspektivering
ForumindlægHej, jeg sidder med en stor rapport som handler om at få bygget en bro ved et bestem fogængerfelt, som hjælper med at få færre ulykker og at der ikke skal være trafikprop hele tiden. Men jeg ved dog ikke, hvad jeg skal skrive til min perspektivering, nogen gode ideer? :) på forhånd tak -
Den Aksiomatisk-deduktive metode
ForumindlægHej :) Jeg er igang med en rapport om "den aksiomatisk-deduktive metode". Jeg har lidt svært ved, at finde konkrete eksempler på aksiomer. Det er jo ligesom et punktsystem, og bruges som et begreb til, at en sammenhæng passer og dertil bruges deduktive. Men hvordan finder jeg konk... -
Den aksiomatisk-deduktive metode
ForumindlægHej :) Jeg er igang med en rapport om "den aksiomatisk-deduktive metode". Jeg har lidt svært ved, at finde konkrete eksempler på aksiomer. Det er jo ligesom et punktsystem, og bruges som et begreb til, at en sammenhæng passer og dertil bruges deduktive. Men hvordan finder jeg ko... -
Genotype ???
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Biologi spørgsmål, HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægEt spørgsmål i min biologi rapport lyder således. "Anfør de/den mulige genotype for din egen blodtype (fænotype)".. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det spørgsmål. Nogle der kan hjælpe mig med spørgsmålet??? Jeg har blodtype: A Rh+ (PS. jeg er en dreng.. ved ikke om det gør nogen for... -
Hjælp til kemi meget kort
ForumindlægHej jeg er i gang med en kemi rapport håber i kan hjælpe. Natriumchlorid(NaCl) blandes sammen med ethanol(C2H5O), hvori bliver Kaliumiodien(Kl) opløst i ethanol. Kl+C2H5O-- dette får jeg ved at blande stofferne sammen.. Hvilke reaktioner sker der her håber i kan hjælpe?? -
Koncentrationer og iodtal ???
ForumindlægJeg er i gang med at lave rapporten "Bestemmelse af iodtallet for et fedtstof". i teorien skal jeg forklare noget om koncentrationer, men ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare hvad det er? er der nogen der kan forklare mig om det, så kan det være det bliver lidt nemmer for mig at fo... -
Resistans
ForumindlægHej derude, jeg skal skrive en rapport om resistens, men forstår ikke helt hvad jeg skal her: "Afbild karakteristikken for modstanden og bestem resistansen ud fra tendenslinien. Kommentér karakteristikken og sammenlign de 2 resistansværdier med hinanden" Har en forskrift der s... -
Rettelse af opgave :)
ForumindlægHej, jeg står og ska ltil at aflever en Praktik rapport på 17 sider ( ikke ren tekst ) ! - og vil høre om der var en venlig sjæl der vil læse den igennem for mig ( komma , punktom , sætninger der ikke giver mening og self stave fejl) Jegvil være rigtig taknemlig, hvis der var en der gad :)! ... -
"Over gødning"
ForumindlægSidder lige og skriver rapport om næringssaltes betydning for algevækst.Det viser sig at nitrat kun fremmer planters vækst til en vis grænse. Men hvorfor egentligt det?Er det pga. af osmose =? eller noget helt andet?(jeg formoder at nitrat også kun fremmer væksten af alger til en vis grænse) -
Mutationer i DNA
ForumindlægJeg sidder her med en biologi rapport om DNA, og pludselig kommer spørgsmålet: "Redegør for de forskellige mutationer, samt vurder hvilke mutationer har størst effekt på mennesket." Så mit spørgsmål er, hvilke mutationer findes der i DNA? Og hvilken af dem har størst effekt på os? -
triglycerid
Forumindlæghej. jeg har i øjeblikket en rapport der handler om triglycerider, og jeg har derfor også været inde på internettet for at finde nogle informationer om fedtstoffet. men jeg har et spørgsmål som jeg ikke kan få bekræftet 100 % på internettet fordi der står noget forskelligt. - fræmmer triglycerid ... -
forskellige jordtyper i skoven
Forumindlæghej har rapport om skovekskursion om jord. her er min spørgesmål og svar, er det svaret rigtigt udfra muldbund, bøgemor og bøgemuld hvilken af de 3 jordtype havde den største aktivitet? prøv at forklar resultatet er det ikke muldbund pga. da dens jordpartikler er ler, den er hård, d... -
Hjælp til 2 spørgsmål!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en rapport om jernvitriol, men der er disse spørgsmål, som jeg ikke helt aner, hvad det er jeg skal svare? Nogle som evt. kunne hjælpe?(-: På forhånd, tak (-: Hvorfor er ethanol mindre polær end vand? Har det noget med elektronegativiteten at gøre? Hvorfor er va...
