Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15861 til 15880 af 23683
  • Der er lige 2 spørsmål jeg ikke kan finde ud af til biologi rapporten...! ville være rigtig dejlig hvis du kunne hjælpe..?

    Forumindlæg
    Der er lige 2 spørsmål jeg ikke kan finde ud af til biologi rapporten...! ville være rigtig dejlig hvis du kunne hjælpe..? Hvorfor giver det forskellige længder af DNA fra person til person? Forklar hvorfor man kan benytte en sammenligning af DNA fra vævsprøve med DNA-analyser på blodprøver i e...
  • Fortolkning af Der er noget galt i Danmark

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at analysere og fortolke John Mogensens Der er noget galt i Danmark Det er jo tydeligt at han er utilfreds med Danmarks tilstand i det moderne samfund, men er der en dybere mening med sangen? På forhånd tak!
  • gelektoferese

    Forumindlæg
    Hvis man er igang med at lave DNA-analyse af sit eget blod, hvilken allelstige/DNA-ladder skal man bruge til gelelktoferese? Hvor mange bp(basepar) er menneske DNA? SKal jeg bruge 50bp, 100bp eller 1kb som allelstige eller gør det ikke nogen forskel?
  • Jesper Wung-Sung - I am here

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i dansk mundtlig eksamen analysere "I am here" af Jesper Wung-Sung. Er der nogen som har læst det, og kan komme med hjælp til motiv og noget med sproget? Derudover kunne det være dejligt, hvis nogen havde nogle gode analysemodeller? :) Tak på forhånd!
  • Tom Kristensens "Henrettelsen" dramatiske virkemidler

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere Tom Kristensens digt "Henrettelsen". Jeg skal vise hvordan han skaber den indre psykiske dramatik. Nogen som kan hjælpe mig på vej? Link til digtet: http://krabat.menneske.dk/_digte/poldigte/Kristensen.html
  • hvad er kildemateriale?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med større skriftlig opgave, og der står i min formulering: B: Undersøg med udgangspunkt i en analyse af relevant kildemateriale hvordan antisemitismen kom il udtryk i den nazistiske ideologi Vil det sige at jeg skal bruge kildetekster, og ikke bøger (litteratur)?
  • Forskelle og ligheder mellem fædrelandssange

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at lave analyse af "Danmark, mit fædreland" H.C Andersen. Jeg vil perspektivere til nationalsangen "Der er et yndigt land" Er der nogle som har forskelle og ligheder mellem de to sange?
  • Christina Hesselholdt

    Forumindlæg
    Er der en eller nogle som har læst Hesselholdts tekst; "Haven", der vil hjælpe mig med at definere hvilken type tekst "Haven er. Det vil hjælpe mig med at komme i gang med min analyse...1000 tak
  • Privatundervisning i epidemiologi og statistik

    Forumindlæg
    Jeg er studerende på den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, og skal til mundtlig reeksamen midt i maj. Jeg søger derfor en privatunderviser, til hjælp med analyse af forskellige forskningsartikler og afdækning af statistiske og epidemiologiske begreber. Mange hilsner Lotte
  • Jesper Wung-Sung "Kødet"

    Forumindlæg
    Hej Sidder og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Sidder lidt fast i perspektiveringen, hvor jeg gerne vil perspektivere til en af hans andre noveller. Ville derfor høre, om der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe. Mvh Lasse
  • Hjælp til figur

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil
  • Dansk kortfilm

    Forumindlæg
    Hej jeg har haft trukket kortfilm, men jeg har et problem jeg kan ikke finde en god kortfilm. Det vil være godt vis der var en kortfilm med nogle symboler og god analyse. Hvis i har nogle må i meget gerne skrive det. Har haft om Pin up, grisen, valgaften :)
  • Bestie Ballet HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder her med novellen "Bestie Ballet", som jeg skal analysere til min dansk eksamen næste måned. Jeg har meget svært ved at forstå den og jeg tænkte på om jeg kan få lidt hjælp? Hvad er budskabet i novellen??
  • Glansbilleder

    Forumindlæg
    hej .. jeg har lavet en analyse af novellen glansbilleder og er nu kommet til det punkt hvor jeg skal perspektivere til andre historier. har i lavet det før ser jeg gerne at i skriver til hvilken i har perspektiveret til og gerne giver eksempel?
  • Inaugural Address - hjælp

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen som har analyseret JFK's tale, den med Ask Not What Your Country Can Do For You osv..? Jeg sidder og skal skrive om den og har fået stillet en række spørgsmål, har skrevet en del men finder det en anelse uoverskueligt :(
  • Inaugural Address

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen som har analyseret JFK's tale, den med Ask Not What Your Country Can Do For You osv..? Jeg sidder og skal skrive om den og har fået stillet en række spørgsmål, har skrevet en del men finder det en anelse uoverskueligt :(
  • Beregning af prøvemængde til Kjeldahl

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere indholdet af nitrogen i flydende kunstgødning. Jeg ved at gødningen indeholder 4,2 % nitrogen. Der ønskes titreret med ca. 12 mL NaOH. Hvordan finder jeg ud af hvor meget prøve jeg skal bruge?
  • DHO

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skriver en dho, og er nået til min analyse del. Jeg har fået udleveret teksten "ved vejen" af herman bang, ku nolge af jer hjælpe? ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang
  • altid indledning?

    Forumindlæg
    Det ovale portræt Skriv en litterær artikel om Det ovale portræt (tekst 1). Artiklen skal indeholde en analyse og fortolkning af teksten samt en perspektivering som placerer den litteraturhistorisk. Sådan lyder opgaveformuleringen. Mit spørgsmål er, om der altid skal være en indledning til så...
  • Billedkunst - Betydningsanalyse model?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ivrigt brug for en betydningsanalyse model til et maleri. Er der nogen som har en model, der viser hvad der skal indgå i analysen? Det store net virker ikke så godt for mig, lige omkring det her... Håber der er nogen der lige hurtigt kunne sende nogen noter/modeller eller lign. der ...