Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15921 til 15940 af 23683
  • SYMMETRISKE OG FORSKUDTE LINJER??

    Forumindlæg
    Hej! Er i gang med at lave min dansk analyse af et digt, men er stødt på begreberne symmetriske og forskudte linjer, og jeg ved virkelig ikke, hvad de dækker over? Jeg håber, at I kan hjælpe
  • hvem er afsenderen?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal lave en lave en analyse i religion om syndefaldsmyten og er pludselig blevet i tvivl om afsenderen? Myten er jo fra første mosesbog, er det så ikke Moses der er afsenderen? Der står nemlig ikke noget andet.
  • Adam og Eva???

    Forumindlæg
    Hey folkens Jeg skal til at analyser teksten der hedder Adam og Eva Af Dario Fo, men det ser ud til at jeg ikke helt har forstået teksten derfor vil jeg høre om der evt. er nogen som har læst den eller skrevet om den..? det haster ...
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal lave en analyse af en konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. ...
  • 00 i eksamen, men 10 i årskarakter

    Forumindlæg
    Jeg fået karakteren 00 i skriftlig dansk (A niveau, HHX). Jeg er naturligvis meget utildfreds, og jeg vil derfor høre, om der er nogen, der vil prøve at læse den igennem. Der er tale om analyse af kronik. Håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe.
  • Jomfruen i fugleham!

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd.
  • Gået i stå :(

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere billedet : Venus' fødsel og er gået totalt i stå. Jeg kan ikke finde ud af hvad vestenvinden skal repræsentere eller hvad kvinden til højre skal :( Arg, nogen der har nogle gode input? Så i fantastiske.
  • Fortæller

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder midt i en analyse af 'Clara's Day' og harbrug for hjælp til en engelsk definition af en 3.personsfortæller, som ikke íkke er altvidende, men kun har indbli i én persons tanker, følelser, etc..
  • Klipning

    Forumindlæg
    Hej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8
  • hovedetemaet i Esben Askepuster

    Forumindlæg
    hjælp jeg sidder og skal lave en dansk opgave hvor jeg skal analyser og fortolke Esben Askepuster og sammenligne den med Kloda - Hans. er der nogen der hved hvad hovedetemaet i Esben Askepuster er? og jeg vil være super glad for et bud på en fortolkning =) vær sød at hjæl mig
  • Hjælp til mediefag

    Forumindlæg
    Hej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8
  • Månelandingen i forhold til Cubakrisen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • Klipning

    Forumindlæg
    Hej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8
  • Hjælp mig

    Forumindlæg
    Hej er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med at analysere hvilke klippemetoder, jeg har brugt i vores mediefagseksamensprojekt på c-niveau? Har selv prøvet, men vil gerne lige have en hjælpende hånd. SÅ HJÆÆÆÆÆLP! FILMEN ER LINKET :) https://www.youtube.com/watch?v=aR_F0pJsEx8
  • Film af Helle Helle - mangler tekst

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en analyse af Helle Helle: Film, og i min tekst mangler der nogle linier. Har linie 32, der slutter med: og den lyd, hun råbte. Så er det næste: i stolerygggen foran sig. En der kunne fortælle mig, hvad der skal stå der imellem?
  • Månelandingen 1969.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere månelandingen 1969's betydning i den kolde krig. - Jeg har fået at vide at jeg skal indrage Cubakrisen 1962 i dette, men kan umiddelbart ikke se hvordan jeg skal kæde disse to ting sammen. På forhånd tak :)
  • Fortællertype

    Forumindlæg
    Hej :) Skal til tyskeksamen i morgen, så jeg sidder og analysere en tekst om er stødt på følgende problem: Hvad hedder det (på tysk) når en fortæller er knyttet til en bestemt person i teksten? På dansk hedder det vel en personbunden fortæller, men kan ikke slå det op på tysk.
  • 2g opgave :(

    Forumindlæg
    Hej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??!
  • Hjælp til Coma af: Michael Strunge

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal analysere digtet "Coma" som er skrevet af Michael Strunge (findes i digtsamlingen "Vi folder drømmens faner ud"). Er der nogen der har nogle gode noter til den? På forhånd tak =D
  • Masseprocent af H2O

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg tænkte på om jeg kunne få hjælp til denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak.