Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15921 til 15940 af 24088
-
dansk termins prøve
ForumindlægJeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak -
Fremgangsmåde til essay
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvilke elementer man bør have med i sin engelsk analyse i forbindelse med eksamensopgaven i engelsk på A niveau? Jeg mangler lidt gode råd og inspiration! :) Håber der hjælp at hente. -
Spørgsmål vedr. graphic novel!
ForumindlægHeeeej ! Jeg er i gang med en tegneserie-analyse og vil høre om der er nogle, der ved hvad der menes med "Antal : rammer" og "bølgede rammer" ? - og så et sidste spørgsmål : "Er der tale om en ond cirkel ?". Hvad menes der med " en ond cirkel" ? tak ... -
vedr "mobiltelefoner i Kina"
ForumindlægJeg har brug for vejlednings hjælp til at forstå opgaveformuleringen i min afsætningsopgave "mobiltelefoner i Kina" - Kan du hjælpe mig? PS. jeg har konkret brug for hvilke analyse modeller jeg skal bruge til at løse opgaven. På forhånd tusind tak. PM til [email protected] -
Why, Honey ?
ForumindlægHej :D Jeg er i gang med en analyse af "Why, Honey ?" af Raymond Carver men har svært ved at perspektivere den til andre tekster eller film....?! Er der nogen som har læst den og kan hjælpe med at perspektivere den...? :D -
Illa Christensen Kvinden.
ForumindlægNogen der har nogen noter eller andet form for analyse og eller fortolkning, til novellen Kvinden Af Illa Christensen? Hvis nogen har haft om hende har det nok været i forbindelse med dte moderne gennembrud, eller kvinders stilling. -
Dansk stil
ForumindlægHejsa, skal til at skrive en stil. Vi har lige analyseret et digt, og så skulle vi overføre digtest tema og skrive en stil om det. Jeg skal skrive en stil om en dreng og en pige, og en af dem skal være den anden utro. Jeg har brug for nogle idéer. -
Hjælp til virksomhedens ekterne strategier
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har brug for at vide hvilke modeller eller elementer jeg kan komme ind på, når jeg skal analysere en virksomheds eksterne strategier på baggrund af seneste årsrapporter og udvalgte nøgletal. Hjælp mig! :D -
NØDHJÆLP!
Forumindlægjeg ville gerne vide,om der er nogen, som har læst og analyseret Peter Seebergs Fugls Føde ELLER Cecil Bødkers Evas ekko, for jeg har virkelig brug for hjælp til en opgave hurtigst muligt. på forhånd tak=) -
hjælp i dansk
ForumindlægHey jeg kan ikke helt finde ud af at tolke og analysere "Far och jag" som er skrevet af Pär Lagerkvist, kunne godt bruge noget hjælp og lign. det jeg bl.a. skal kigge på er nemlig de ekspressionistiske træk i novellen. -
evt. forslag
ForumindlægHej alle ! Jeg vil gerne have lidt hjælp og inspiration til valg af emner til fagene naturgeografi & historie. Hvor i naturgeografi vil jeg belyse årsagerne til katastrofer (måske jordskælv ) og i historie vil jeg forklare konsekvenserne af det vha. kilde analyse.. Men mangler... -
Hjælp til rettelse af engelsk stil
ForumindlægHej. jeg har skrevet en engelsk analyse. Ville hører om der var nogle som kunne have lyst til at rette den for mig, da engelsk er mit dårligste fag, og jeg har rigtigt svært ved det ! Håber at hører fra jer -
Den Lille Havfrue
ForumindlægEr der nogen der kan relatere/perspektivere HCA "Den Lille Havfrue" til andre tekster mm.? \nHvis I har andre guldkorn om f.eks. tema, budskab eller andet til analyse er det meget velkomment :) -
Katten - Naja Marie Aidt
ForumindlægHejsa..\n\nEr der nogle der kan hjælpe med en analyse og perspektivering af Katten, som er skrevet af naja marie aidt. Håber i kan hjælpe.\n\n -
historisk sammenhæng
ForumindlægJeg er igang med at lave en kildekritisk analyse af en udtagelse af Jyllandsposten efter offentliggørelsen af Muhammed-tegningerne. Hvad kan den historiske sammenhæng siges at være?? Er det Muhammed-Krisen? Håber nogle kan hjælpe -
elementaranalyse- lille opgave
Forumindlæghejsa opgaven; Ved analyse af et stof finder man at de indeholder (masse%), C: 48,6% H: 8,2% O: 43,2% a) Hvad er masserne af henholdsvis C, H og O i 100g af stoffet; hvordan finder man det ? -
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
SRO, HURTIG HJÆLP! - Valg 2007
ForumindlægHej Studieportalen Ganske kort, hvad var de forskellige issues i valget 2007. Altså det diskussionerne primært handlede om. Dette skal bruges i min SRO til en matematisk analyse. Det er en længere forklaring. På Forhånd, tak for hjælpen MVH Marcus. -
haster
Forumindlæghel alle sammen ... er der nogen der kan hjælpe mig med noget dansk.. jeg skal fremlægge på mandag en novelle ved navn Bulen som er skrevet af Johan Borgen... jeg har læst den men kan ikk forstå hvad den handler om .... og jeg skal analysere den -
Makroøkonomi
ForumindlægMAKROØKONOMI - Opgave Hej portalen :) Mht. arbejdsmarkedsforhold og konjunkturer har jeg fået stillet spørgsmålet: - En analyse af konjunkturudviklingens betydning for den beskrevne udvikling på arbejdsmarkedet." Nogen som har nogle guldkorn til dette? Håber lidt på det
