Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15961 til 15980 af 24088
-
Stofmængden
ForumindlægHej,PROBLEMATISK opgave igen :DVed analyse af en kemisk forbindelse af kobber og oxygen finder man, at 4,84 g af stoffet indeholder 3,98g kobber og 0,50g oxygen.a) Beregn stofmængderne af Cu og O.b) Hvad er den kemiske formel for det analyseredestof?Bjarke -
Perspektivering til perioden hjæælp!
ForumindlægHej. Jeg er igang med en analyse af en folkevise og tilsidst skal jeg perspektiverer til perioden. Altså 1200-1400 tallet. Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg kan komme ind på?? Håber nogen kan hjælpe -
Hvad betyder "selection of material"?
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere en tekst i engelsk, hvor et af punkterne er "selection of material". Punktet står under "how is the text written". Nogen, der kan hjælpe med hvad det betyder? :) -
En historie fra skumringen - miljø
ForumindlægHej, Er igang med at analysere "En historie fra skumringen" af Herman Bang. Er der en derude som kan hjælpe mig med et analysepunkt; miljøet. Tænker måske at sige noget om det sociale miljø... noget med den tid den blev skrevet? -
Bent Vinn Nielsen (en love story)
ForumindlægHey har nogen her inde læst denne novelle, som hedder Herman og Sylvia en love story... Jeg kunne smadre godt bruge noget hjælp til den... da jeg skal aflevere en analyse og fortolkning imorgen håber ngn kan hjælpe mig.. -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til ( eng)terminsprøve imorgen. har nogen af jer fornyligt været til teminsprøve? hvad var emnerne? kunne i nå at skrive om alle tre dele i de 5 timer? skal alle gymnasier analyserer samme novelle i hele landet? MVH NA -
Sproglig analysemodeller
ForumindlægHej alle Jeg skal til skr. dansk på STX om en uge, og vil lige høre om der er nogen der har nogle rigtig gode noter til sproglig analyse, eller nogle skemaer eller noget i den stil Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig Vh Simon -
Franz Kafka - Landsbylæge
ForumindlægHejEr der nogen herinde der har fået stukket Landsbylæge af Franz Kafka i hånden til analyse? For jeg forstår ikke helt så meget af den. Er der nogen der kan give lidt fif? Symboler indtil videre er Rosa og Såret, samt ham hestepasseren. Men på hvad?Mvh. Dennis -
Fallos- og vaginasymboler
ForumindlægDa jeg (muligvis) snart skal til skriftlig eksamen i dansk, ville jeg rigtig gerne finde en oversigt over fallos- og vaginasymboler, da det ofte inddrages i de tekster, der skal analyseres, så er der nogle, der ligger inde med sådan en oversigt? :) Mvh. Maria -
Pia Juul - Mit forfærdelige ansigt
ForumindlægHey alle..er i gang med en analyse af Pia juuls "Mit forfærdelige ansigt".. hvis der er nogen der kan hjælpe eller har noget analysearbejde om novellen , vilel det være en stor hjælp.. Har dog selv skrevet et par sider om hvad der sker, men kunne godt bruge lidt inspiration..Håber du ka... -
Hjælp til Musik og Historie
ForumindlægHej, jeg skal skrive i min SRP om protest sange under vietnamkrigen... Tænkte på at analysere nogle bob dylan numre - så hvis nogen af jer har skrevet sådan en opgave, ville det hjælpe mig meget at se den. -
Hjælp til Studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse :)
ForumindlægHej :) Jeg har været inde og set på studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse. (link: https://www.studieportalen.dk/Fagsider/Danish.aspx) - Desværre kan jeg ikke klikke mig ind på de forskellige emner (eks. eventyr analyse). Derfor ville jeg hører om det kun er mig, som har dette probl... -
Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille
ForumindlægHeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak! -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle. I morgen er der skriftlig dansk eksamen. Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig, hvornår man bruger de forskelige ting, som nykritisk realisme etc. i sin analyse? Hvordan kan man se at det hører under dette? -
Genetik (rettelse)
ForumindlægHeyJeg er igang med en opgave om Mendels 2.lov. Det er en analyse krydsning...Vil nogen rette den, når den er færdig? Altså i aften.Jeg vil nemlig vide om mine "argumentationer" holder og om jeg har brugt fagudtrykkene rigtigt.På forhånd mange tak -
Proteinbestemmelse i øl
ForumindlægHej, er i gang med at brygge en øl i proces/levnedsmiddel HTX - i den forbindelse ville jeg gerne lave en proteinbestemmelse i min færdige øl, har imidlertid ikke kunne finde nogen analyse der kunne hjælpe mig - har i nogen ideer?? -
Hjælp, - gruppe, som har svært ved at komme igang med vores Geografirapport.
ForumindlægVi skal skrive en rapport om; Vulkan, dannelsen af Andesbjergene - og hvilken effekt det har på befolkningen. - Rapporten skal følge dét nedenfor: Indledning Hypotese Materiale Teori Analyse Diskussion Konklusion Litteraturliste Bilag - Tak på forhånd. -
Analysemodel
ForumindlægHej :) Jeg har forgæves ledt efter en oversigt over tekst analyse på engelsk. Altså med de forskellige termer oversat til engelsk. Jeg skal til skriftlig eksamen og ville gerne have sådan en med, håber der er nogle der kan hjælpe mig eller ved hvor man kan finde en henne. På forhånd tak:) -
Peter plys
ForumindlægHey..Jeg sidder her med et stort problem. skal analysere Peter plys af Klaus rifbjergMen aner ikke hvordan jeg skal komme i gang? nogen som evt har læst den , og vil hjælpe mig på vej? ved godt der ligger en opg her inde, men ja skal ikke bruge en opgave, mere hjælp til at komme i gang! -
Realisme
Forumindlæghey ville lige høre om der er nogle der har læst en af følgende tekster, og skrevet en analyse af dem muligvis?1. M.A.Nexø : Las Cigarreras, 19032. J. Smærup Sørensen : Som de sidste hallucinationer, 19763. Jan Søndergaard: Den tredje, hver månede. 2000
