Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 15981 til 16000 af 23677
  • HJÆLP MED KRISTENDOM!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en analyse af Syndefaldsmyten ved hjælp af aktantmodellen; hvem gør hvad og hvorfor? Jeg har lige læst de to kapitler ( 2 & 3 i mosebogen), men ved ikke hvordan jeg skal bruge aktantmodellen! Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • Dynamit

    Forumindlæg
    Hey, jeg har valgt at skrive om dynamit i AT med kemi B og historie A. Ville lige høre om I havde nogle forslag til hvordan man kan lave analysen i kemi delen. For jeg kan jo ikke lave et eksperiment i dette tilfælde, da det er for farligt. Tak på forhånd.
  • ilts fysiologiske betydning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal på baggrund af denne figur (se link) forklare ilts fysiologiske betydning for mennesket; men synes den er lidt svær at analyserer. Så hvis der nogen der ville give nogle bud evt. bare på en start, ville det være dejligt. Tak! Signe
  • Synkron effektlyd

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere et klip fra filmen Kill Your Darlings, hvori effektlyde indegår under en hallucination hovedpersonen har. Kan disse effektlyde kaldes synkrone da de er en del af hovedpersonens forestilling? Hovedpersonen har ikke kraftige reaktioner på effektlydene.
  • årsprøve i Historie- hvordan??

    Forumindlæg
    Heej mennesker Nogle der kan svar mig på hvordan og hvorledes en historie prøve fungere efter den nye reform? altså skal op og trække og har 24 timers forberelse. skal man så selv lave problemformulering, problemstillinger. lave redegørelse, analysere,diskutere, evt. perpektivere eller ?
  • mangler kilder til begrænsning af våben

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere forskellige parters brug af usa's historie i nutidig debatter omkring begrænsning af våben. Jeg kan ikke finde ud af, hvilke kilder jeg kan bruge.. Er der nogen der evt. kan hjælpe?
  • Tysk eksamen: Wiedersehen mit Vater von Isolde Heyne

    Forumindlæg
    HEj jeg skal analysere og fortolke Wiedersehen mit Vater von Isolde Heyne fordi jeg skal op i tysk eksamen. Jeg ville hører om nogle evt. havde nogle noter til denne. Hvis i har så bare send dem til denne mail: [email protected] På forhånd mange tak
  • Artikel

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal skrive en artikel, men i artiklen skal jeg forholde mig analyserende til et uddrag, og det har jeg svært ved at forstå? Undervejs når jeg skriver skal jeg så henvise mig til uddraget eller tager jeg helt fejl?
  • Engelsk roman/novelle

    Forumindlæg
    Jeg regner med at skrive SRP i engelsk og samfundsfag. Derfor vil jeg høre, om der er nogen, der kender en engelsk roman eller novelle, som kan analyseres, med fokus på hvorvidt det hjælper at straffe forbrydere eller om hvorfor man egentligt straffer dem.
  • Nøgletal hjææælp

    Forumindlæg
    Nogen herinde, som er god til nøgletal. Jeg har til opgave at lave en analyse ud fra nogle nøgletal, dog kan jeg ikke rigtig se sammenhængen? Nogen som vil forsøge at hjælpe? Billedet er vedhæftet.
  • Django Unchained - Hjælp

    Forumindlæg
    hej Jeg skal analysere Django unchained i en mediefaglig og engelsk SRO. Jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt del af filmen, men ved ikke hvilken. Er der nogen der kan give mig inspiration? Opgaveformuleringen er vedhæftet. tak på forhånd
  • Er det her korrekt?

    Forumindlæg
    Er det her ikke en korrekt analyse af partiernes ideologier? Enhedslisten: kommunisme/socialisme Socialistisk Folkeparti: socialisme Det Radikale Venstre: socialisme/liberalisme Socialdemokratiet, Ny Alliance og Venstre: liberalisme Det Konservative Folkeparti: konservatisme/liberali...
  • Tysk grammatik spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal analyse følgende sætning men er i tvivl om det sidste "Sie sind alle in guter Laune" - Står "guter Laune" i præpositionsforbindelse pga. "in" eller står det i subjektsprædikat pga. "sind" jo betyder at være?
  • synopsis - citater

    Forumindlæg
    Hvor mange citater er det man skal højst skrive? Et af besvarelserne på mit underspørgsmål bliver omkring 1 side, og det synes jeg er for meget. Det skyldes at jeg analysere og inddrager nogle citater. Har prøvet at forkorte det ned
  • Græsk teater - kyklopen

    Forumindlæg
    Hej! Vi har om græsk teater i oldtidskundskab, og arbejder med stykket kyklopen som er et satyrspil. Jeg skal anaylsere 1. korsang, så ville høre om der er nogen som har arbejdet med samme tekst? eller bare kan hjælpe med med at analysere 1. korsang? ville være en stor hjælp.
  • HJÆÆÆÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål i min aflevering der lyder: ved hjælp af den udvidede værdikæde analyseres LEGO's benyttelse af elementerne i værdikædens primære (hoved-) aktiviteter og støtteaktiviter - DEN SKAL AFLEVERES PÅ FREDAG OG DET ER OPGAVE 1 UD AF 10 HJÆÆLP!
  • Tema / budskab i "Johns ekstraarbejde"

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået til lektie at analysere og fortolke novellen "johns ekstraarbejde" 1962 af Christian Kampmann . nu er jeg så gået i stå i budskab og tema, er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Politisk emne?

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave om et meget medie omtalt politisk emne, og give en analyse af hvordan medierne har dækket det pågældende emne. Og jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal skrive om? eller hvordan jeg skal komme igang.. - Sascha
  • Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak
  • Historisk Materialisme.: )

    Forumindlæg
    Jeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø..