Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15981 til 16000 af 24890
-
Efterlyser gode noter.
ForumindlægJeg sidder og skriver dansk- historie opgave, og har valgt at skrive om romanen "Med venlig deltagelse" af Erling Jepsen. Er der nogen der ligger inde med et par gode notater eller andet om romanen ? -
"Der verlorene Koffer"?
ForumindlægNogen, der har læst bogen og evt. kan gengive historien? Det ville være mig en stor hjælp, da jeg skal lave en stil omkring den. Jeg har været syg og ikke haft mulighed for at få fat i bogen og få den læst.Det er i øvrigt en meget nem læsebog, der bruges i folkeskolen.Mvh.Tissi -
The New Girl - Narration
ForumindlægHej alle hjælpere, Jeg har svært ved at finde ud af, hvorvidt 1.persons fortælleren i historien er reliable (pålidelig, troværdig) eller unreliable (upålidelig, utroværdig). Jeg håber at nogen har læst teksten og kan hjælpe mig. -
disp. til stil om buddhisme:
Forumindlæghey.jeg er i færd med at lave en fristil i dansk om buddhismen, og tænkte om jeg kunne få noget feedback på min rækkefølge/disposition.her er den:• Introduktion til buddhismen• Fakta• Buddhismens historie• Buddha• Buddhismens ”rangorden”• De Tre Veje• Diamantvejsbuddhismen• Kilder -
Tysk stil om vejret
ForumindlægDa jeg er meget dårlig til tysk og skal skrive en tysk stil til i morgen, er jeg lidt på den.jeg skal skrive om vejret, og skal fortælle en historie hvor vejret spiller en rolle, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg kan skrive om ?og hvordan jeg skal starte den..nogen der kan hjælpe mig lidt? -
Haste-spørgsmål
ForumindlægHej. jeg har trukket i historie i dag, og trak Danmrk Efter 1945. Jeg skal lave en problemstilling, men skal det være et spørgsmål, eller flere? Kan en problemstilling være: - Hvilke faktorer gjorde, at Danmark oplevede en højkonjunktur i perioden 1958-1973? -
Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille
ForumindlægHeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak! -
erindring - første eller andenhånds?
ForumindlægHejsa, jeg har lige trukket til mundtlig årsprøve i historie og er nu igang med kildekritikken. Jeg har en erindring som er skrevet 50 år efter hændelsen. Den er udgivet i en avis. Er dette en første eller andenhåndskilde? Og er den primær eller sekundær? -
Midt i 24 timers forberedelse!
ForumindlægHej derude! Skal til eksamen i historie i morgen tidlig og er derfor midt i min 24 timers forberedelse. Har trukket emnet "Imperialismen" og ville høre om der var nogle som har nogle gode forslag til en problemstilling.? På forhånd tak! -
HJÆLP! Amerika i første verdenskrig!
ForumindlægHej :) Vi er to piger, som skal lave en historie opgave om Amerika i første verdenskrig. hvorfor gik Amerika ind i første verdenskrig? Hvad havde skibet lusitiana med det at gøre? er der andet i kan fortælle os om det? Vi håber RIGTIG MEGET at i vil hjælpe os ;) -
24-timers d.23 juni
ForumindlægHej! Jeg søger en proffesor/lærer/studerende-som-er-meget-dygtig-til-historie, som kan hjælpe mig d.23 juni med min 24timers eksamen enten i KBH-området/Nordsjælland eller bare over MSN. evt. med betaling. Nogen der er interesseret? VH -
fif ?
ForumindlægHey, Har lige fået at vide idag, at jeg skal op i Eø, historie, dansk og religion - andre der er i samme, eller delvist samme, situation ? Nogen der har fif, til tricky spørgsmål specielt i eø og rel ?hund -
Renæssance
Forumindlægjeg skal skrive en historie opgave og jeg vil gerne skrive om Columbus og hans rejste til Amerika. jeg vil også gerne skrive om Renæssance. hvordan hænger sammen Christoffer Columbus rejse med Renæssance????? er der nogen der kan hjælpe mig , please! TAK -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
NOTER!
ForumindlægEr der nogen der kan give notater til historie eksamen i 9. ? :) Det haster meget da jeg skal op på tirsdag! Så hjælp mig! Please! Kan ikke huske alle emner, men der er den kolde krig, anden verdenskrig og første self. Please hjælp! Tusind tak, Martinii -
Afrika
ForumindlægHej!Jeg er igang med at læse op til historie eksamen, og mangler lidt assistance.Jeg skal redegøre for nogle udviklingsmodeller i forbindelse med Afrika, mener at der er 3 forskellige. Er der nogen der kender nærmere til disse modeller, eller blot kender nogle nyttige links?På forhånd mange tak! -
efter 2 verdenskrig 3 supermagter kort spsm?
Forumindlæghey jeg er igang med at læse til historie eksamen...er der nogen herinde der kan hjælpe mig med hvad konferencen i jalta mellem USSr, USA og storbritaninen gik ud på? og hvad meningen var...?håber nogen kan hjælpe -
AT om pest
ForumindlægHej :) Er der ikke en der gider rette min synopsis???. Jeg har skrevet AT om pest i fagene biologi og historie. Jeg vil gerne vide om jeg har svaret på min problemformuering...Også med hensyn til grammatik, stavefejl vil jeg også gerne have hjælp... Håber at der er en, som gider hjælpe her.... -
Nationalisme? forklaring?
ForumindlægHej med jer! nogen der vil forklare mig hvad nationalisme helt præcist er i sammenhæng med 1. verdenskrig?og nogen som har notater til:Den 1. verdenskrig. Europas historie 1870-1930 og den er skrevet af Michael Kloseller:Verden i krig og krise af Else Priesholm? -
Unheimliche Begegnung?
ForumindlægHejsa... Er der nogle der har lædt historien "Unheimliche Begegnung"? er nemlig i tvivl om hvad budskabet er, og i det hele taget hvem er forfatteren til denne tekst? og evt noget om ham? Håber der er nogen der kan hjælpe mig:D
