Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16001 til 16020 af 48240
-
Hjælp til fysik rapport - haster!!
ForumindlægHej, hjælp til en fysik rapport her. Hvilke bestanddele består paraffin af? Hvad er brændværdien af træ? Ville det være muligt at fyre med paraffin i sted for brænde? Og hvad er flaskegas? Er det forskelligt fra naturgas. Håber virkelig I vil hjælpe og komme med gode og uddybende svar, men ikke ... -
hjælp puffer
Forumindlæghej venner.. jeg skal til at skrive en opgave om PUFFER... ER DER NOGLE AF JER DER KAN ANBEFALE NOGLE GODE BØGER/LINKS HVOR DER STÅR NOGET GODT OM EMNET.. mange tak på forhånd... -
Fysikopgaver
ForumindlægHej alle sammen:-) Jeg havde fået en fysik opgaver for længe siden, hvor jeg har lavet dem allesammen. Jeg ved ikke rigtig hvor jeg har tabt disse opgaver, og skal til prøve i det den efter efterårsferie. Er der så nogen af jer, der har tid til at hjælpe mig med at lave opgaverne, for har virkeli... -
Molekylerne i vandet
ForumindlægMolekylerne i vandet skriv lige hvad det er fatter det ikke !1 -
Osmotisk tryk
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe dem den vedhæftede opgave? på forhånd tak! -
Reaktionsskema?
ForumindlægC2H5OH + 3 O2 → 2 CO2 + 3 H2O a) Kontroller at reaktionsskemaet er afstemt - hVORDAN GØR JEG DET? -
Halogen navngivning
ForumindlægHvad mener der med at man ved navngivning af halogene skal finde længste kæde og nummereret enten tættest på alkylen eller halogenen ? Skal det ikke være tættest på halogenen ? Og hvad er alkylen ? forstår ikke helt, er det ikke bare nogle sidergrupper? -
Resonans
ForumindlægHej :) Da jeg er ved at skrive SRP har jeg brug for at vide hvad resonans og en resonans struktur er? På forhånd tak Vh Mette -
vand
ForumindlægEr følgende reaktion rigtig? Her mener jeg om stoffet er solid, gasart eller... 2H2 (g) + O2 (g) -> 2H2O (l) -
Lone par
ForumindlægHej Hvorfor har Nitrogen et lonepar? Tak på forhånd :D -
Det haster!!!omdannelse af nitrogenoxid til nitrogenoxid
Forumindlægvi betragter omdannelsen af nitrogenoxid til nitrogendioxid: 2NO + O2 => 2NO2 ?Em= -111,6 KJ/mol den anførte værdi for ?Em gælder ved 25?. Beregn ?Hm. har prøvet at regne ud, men kan ærligtalt ikke finde ud af at regne det ud, så nogen der kan evt. hjælpe? Tak -
HJÆLP !! aflevering om 20 minutter ..
Forumindlæghvad er forskellen på den ABSOLUTE temperatur (T) og temperatur (t) - udover at T måles i grader C og T måles i K ?? ! -
forsøg og facts til Fysikeksamen i folkeskolen, HASTER!
Forumindlæghej folkens hvis der en nogle der har facts eller nogle gode forsøg til de her emner: 1. syre, base, salte. 2.nautralisation. 3.fremstilling af base. 4. fremstilling af salte 5. ioner 6. konstant fart og acceleration. 7. det frie fald. 8. magnetisme 9 elektromagnetisme 10. elektronisk styring (AM... -
Noter
ForumindlægHej! er der nogen som har noter fra 9 klasse ?? -
fysik opgave:
ForumindlægEn kort beskrivelse af hvad fosfat er (det mest dødventige) :) -
Isotoper
ForumindlægI forbindelse med NMR har jeg undret mig over, hvordan det var muligt at observere peaks for alle C-atomer i et vilkårligt organisk molekyle, hvis det kun er C-13, der har spin (og dermed er observerbart), eftersom C-13 kun naturligt forekommer i 1.1% og C-12 i 98.9%. Dette, forklarede min forel... -
haster!
Forumindlægjeg har lige et par spørgsmål ang. noget fysik omkring kalk: 1. hvad er kalk? hvor stammer det fra? hvad bruges det til? 2. hvordan påvirkes kalk? 3. kalkindhold i andre materialer?.. på forhånd tak. -
Mangler hjælp!.
ForumindlægHej :D. Jeg ska skrive disposition om Fotosyntese, metal, syrer og baser, osv og jeg er helt lost... så skulle jeg lige spørge jer om i kan hjælpe mig eller sende det ting i har skrever :) mvh Neon -
Alkyl gruppe, hjælp
ForumindlægHej, hvorfor kalder man chlorocyclopentane for en alkyl? Jeg kan da ikke se nogen alkyl grupe på ringen? https://www.google.dk/search?hl=da&q=chlorocyclopentane&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45175338,d.d2k&biw=1494&bih=897&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&... -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak!
