Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16021 til 16040 af 24088
-
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Har lavet en analyse af Henrik Pontoppidans novelle "Naadsesnbrød", og skal nu perspektivere til "arbejdernes forhold på landet"... Nogen gode forslag til hvad jeg skal skrive... Håber på nogen kan hjælpe :-) -
De Hvide Mænd
ForumindlægLaver en analyse af "De Hvide Mænd" af Kenneth Bøgh Andersen. Sidder og spekulerer over hvordan de egentligt kom til magten, ved godt de er der pga overbefolkning, men får man at vide hvordan de kom til magten og hvorfor overbefolkning er grunden til at de styrer? Mvh Camilla :) -
helsætningsanalyse
ForumindlægGiv en syntaktisk analyse (ledanalyse) af denne sætning: "Så byggede Nielsen en fabrik på Viktors ø" Forstår ikke hvad 'så' er i sætningen? Byggede: verballed Nielsen: subjekt en fabrik: genstandsled/direkte objekt 'på victors ø': hensynsled ? -
Kunsten at græde i kor af Erling Jepsen
ForumindlægHej Studieportalen Er igang med at skrive en analyse af romanen Kunsten at græde i kor af Erling Jepsen. Kan ikke helt finde ud af hvilken romangenre den ligger inden under. Står lidt imellem om det er en dannelsesroman eller en udviklingsroman, og hvorfor det er det? Håber der nogle der kan ... -
Dansk eksamen..
ForumindlægHej alle.Jeg skal til eksamen på onsdag, hvor jeg også blir student:D, og jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode hjemmesider, hvor man kunne læse lidt om diverse forfatterer, og få nogle gode værktøjer til analyse af en tekst.På forhånd tak. -
Terrorisme
ForumindlægFaget er International Teknologi og Kultur Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal analysere terrorisme ud fra trekassemodellen, teknologi, årsager og konsekvenser. Det er terrorisme generalt i hele verdenen, men jeg synes det er meget svært at formulere sig på. Håber på lidt hjælp - tak på fo... -
Samfundsfaglige metoder
ForumindlægJeg skriver i historie, som i dette tilfælde er samfundsfagligt. Er ikke sikker på, om hvordan jeg skal analysere min kilde, når historie er samfundsfagligt? SKAL der være samfundsfaglige teorier og modeller eller kan man nøjes med at snakke om, hvad denne kilde gør for samfundet e.l? -
Fakta og fiktionskoder
ForumindlægHej Alle Jeg sider lige og har et problem med at finde ud af hvad fakta- og fiktionskoder er for noget. Jeg er ved at analysere breve fra de danske udvandrere til Amerika, men jeg kan kun finde noget om de koder i forhold til dokumentarer og film. Håber nogen kan hjælpe -
Eventyr
ForumindlægJeg har et lille problem her. Jeg skal analysere et eventyr og som det første skal man jo først beskrive om det er kunsteventyr eller et folkeeventyr, men jeg kan ikke huske hvad der betegner det ene og det andet. eventyret er desuden nattergalen som jo formentlig er et folkeeventyr -
Darwin - Talepapir
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med AT-tale papir til Darwin i religion og bilogi? - så må de gerne oploade det! Det tror jeg vi er mange der ville sætte pris på :) analyse, fortolkning og perspektivering af 1. skabelsesberetning, hvad er vigtigt at have med? -
læse og så respons
Forumindlægnogen der vil være så behjælpelige at læse den her lille analyse af eventyret tom tit tot. det er ikke meningen at i skal rette alle de fejl der er , self må man godt rette hvis jeg har lavet nogle helt basale eller dumme fejl. men ellers så giv bare respons. -
Kulturimperialisme
ForumindlægHej hej,Jeg ville høre om der var nogen der kunne give mig et input. JEg skal finde nogle videor/tv-indslag hvor jeg kan vise kulturimperialisme. Eller evt. noget helt andet. Bare noget der kan analyseres på.Vh. Rasmus -
HAVMANDEN
ForumindlægHej! Nu når jeg har jeres opmærksomhed. Jeg har snart prøve og en af de tekster der er blevet opgivet er: folkevisen "havmanden" Dette leder mig så ind på spørgsmålet...Er der nogen der ligger inde med nogle notater,analyser eller guldkorn??? På forhånd tak! -
HJÆLPE HASTER. Omkring mundtlig engelsk eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i morgen, så håber inderligt at der er nogen der kan hjælpe mig. Når jeg skal op vil jeg fortælle alt det om teksten som man skal; analyse, perspektivering osv. MEN! nu har jeg hørt at man skal kunne tale om samtid for den tekst man trækker? Er det rigtigt, og er der nogen... -
nogen der kan hjælpe med design?
Forumindlæghej. jeg skal til eksamen i design, på onsdag.. jeg skal analysere reolen der hedder Carlton, den er fra 1981. jeg skal også fortælle hvordan farver kan spille forskellige roller i design.. jeg ønsker gerne hjælp hurtigst muligt :) Hilsen Mette. -
Hjælp søges!
ForumindlægJeg har desværre været syg i længere tid, og har fundet ud af at jeg skal lave en analyse af Historien om en moder, skrevet af H.C Andersen. Den skal afleveres om 3 dage. Og jeg er på bar bund. Nogen derude som vil hjælpe mig??Hilsen Dije -
tekster
ForumindlægHej Jeg skal skrive om industrialiseringen i dansk-historie, og jeg skal finde nogle tekster til dansk, som jeg kan analysere. Er der nogen af jer, der kender nogle gode tekster/forfattere/ et eller andet litteratur fra den tid? Tak på forhånd - til dem der vil hjælpe;) -
Musik ..
ForumindlægHej folkens.. Jeg har brug for hjælp til at analysere mit musik stykke, men der skal siges, at det kun er "formen, og harmonik og tonalitet", jeg gerne vil have hjælp til .. Håber virkelig nogen af jer vil komme me denne hjælp .. ?? Kan i ? -
salto
Forumindlæghej .. Jeg har et spg som lyder : • Gør rede for hvilke muskelgrupper, der er involveret i hoftebevægelsen, når du analyserer de udvalgte billeder.. Og det handler om forlæns salto.. Nogen ideer om hvordan man kan begynde, og hvor man kan læse om det ? -
Maleri af P.S Krøyer
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her og er ved at analysere et maleri af P.S Krøyer - "De Italienske Landsbyhattemagere" Hvilken betydning har diagonaler, det gyldne snit osv. for billedet? Her er linket til billedet: http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/206/index.html På forhånd tak!
