Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 16061 til 16080 af 27879
-
Inspiration - HASTER
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til at finde ud af hvad mit emne skal være til studieretningsprojekt, men er lidt tom for ideer. Mine fag er Mediefag/engelsk med mediefag som hovedfag. Håber der er nogen af jer der har nogen ideer eller forslag til hvad man kan skrive om, så jeg kan få lidt inspiration :) -
Idéer til SRP
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde i spansk og historie omkring den spanske borgerkrig. Vil bare høre om der er nogen derude der brænder inde med nogle gode indfaldsvinkler til emnet, da jeg har lidt svært ved at finde dem. Håber mange svarer, da jeg er lidt presset Lotte -
Susanne Bier HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt mediefag/engelsk - jeg vil gerne skrive om susanne bier. Så ville høre om der er nogen der har ideer til et emne eller vinkel der omfatter susanne bier med henblik på både mediefag og engelsk ? Håber meget :)!! -
Den grimme kælling
ForumindlægHej, jeg har valgt at snakke om "den grimme kælling" af Peter Fogtdal til eksamen, og mit emne er arv og miljø. Men jeg ved ikke rigtig hvor arv og miljø kommer ind i novellen? KAn nogen hjælpe? -
mundlig engelsk eksameprodukt
Forumindlægskal lave et udkast til min eksame i mundeligt engelsk vi har godt nok forskellige emner at vælge imellem men er alligevel helt blank. min første gang jeg skal op til eksame hvordan kom i igang -
Dansk skriftlig fremstilling
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil lige høre om hvilket emne i har valgt. Jeg valgte 6'eren, men jeg skrev kun navnet på modtageren. Skulle man også skrive dato, adresse osv ? -
Hvilken tekst, forfatter...?
ForumindlægEr i gang med min his/dans opg. emnet er om den økonomiske krise i 30'erne... Kan bare ikke finde en god tekst der skrevet og beskriver tiden i 30'erne... Håber at I kan anbefale en....! -
Problemformulering
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en AT synopsis der skal skrives, og kan ikke rigtig få formuleret en problemformulering. Mit emne er globalisering/glokalisering, hvis nogen skulle ligge inde med noget der kan hjælpe, ville jeg være glad. på forhånd tak. -
Krav i dansk at man perspektiverer til samtiden?
ForumindlægEr der nogle der ved om man SKAL perspektivere til samtiden, hvis man f.eks. skriver en stil i dansk fra det moderne gennembrud? Skal ens perspektiverings tekst så også være fra det moderne gennembrud, eller må det godt være fra nutidens litteratur? Hvis det blot omhandler samme emne? -
retfærdig krig. hjælp til AT - haster.
Forumindlægjeg er igang med at skrive AT opgave i emnet krig, fokus på de etisk problemer ifht. brugen af kemiske våben, specifikt i vietnamkrigen... er der nogen der ved hvor jeg kan finde geneve konventionerne? mere specifikt afsnittet om håndtering af civilbefolkningen? på forhånd tak -
HJÆLP TIL PROJEKT OM KINA
ForumindlægJeg har et projekt om Kina og vi har et emne om Kinas byggeboom. - Problemet er bare jeg har fået nogle spørgmål jeg ikke kan svare på, såsom: Hvad bygger de? Hvorfor bygger de? Hvad er formålet? Hvad er konsekvenserne ved det (økonomiske konsekvenser o. lign) -
Synopse - mangler tekst
ForumindlægHey, Jeg skal til at skrive en synopse med emnet Ære og Skam. Men det eneste problem er at, jeg skal have fundet en tekst som omhandler om Ære og Skam, som jeg skal analysere... Kan i hjælpe mig med at finde nogle gode tekster? Tak! -
Projekt opgave
Forumindlæghej alle sammen =) jeg har projekt uge næste, uge og jeg har emnet Hiv/Aids vil gerne høre, om der nogle der kunne komme med nogle arbejds sp om Hiv/aids og en problem formulering. helst 10 sp =) -
Ideer til produkt - 9. klasse projektopgave
ForumindlægHej alle:) Vi er en gruppe på 5 piger, som mangler ideer til et produkt til vores projektopgave. Vi har valgt emnet "Kvindeundetryrkkelse og ligestilling." Produktet skal gerne findes i dag eller imorgen. Alle ideer kan hjælpe, på forhånd tak. -
Hjælp til mundtlig eksamen (Samfundsfag)
ForumindlægHej :) Jeg har trukket Grundloven i mundtlig samfundsfag (eksame). Og som delemne har jeg valgt ytringsfrihed. Men jeg kan simpelthen ikke komme på nogen porblemstilling... Så ville høre om der var nogle af jer der har været ude for det samme emne eller bare har et godt spørgsmål/problemstillin... -
AT7 - Mat/Historie
ForumindlægDen klassiske problemformulering er selvfølgelig matematik i oldtidens Grækenland. Det er dog nemmere at forme en AT-problemformulering ud fra kilder, og der er jeg på bar bund. Har i nogle forslag til kilder? Kan være ethvert emne, bare det passer godt til Mat/historie fagkombinationen. V.h Silas -
FSA SKR FREMSTILLING 2008
ForumindlægJeg kommer nok op i den fsa afgangseksamen fra maj 2008 i skr, fremstilling imorgen. Er der nogle af jer som har skrevet den som eventuelt kunne fortælle mig hvilke emner det er som man kan vælge mellem. Det ville nemlig være rart at være lidt forberedt :D -
Mundtlig dansk eksamen - På grænsen
ForumindlægHejsa, jeg har trukket et fordybelsesområde, der lyder: På grænsen. Men jeg er fuldstændig på bar bund, netop fordi emnet er så bredt. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har overvejet at vælge en novelle eller et maleri.. Er der nogen derude som har en ide? -
Dansk prøveform-B
ForumindlægHey alle, jeg har kigget længe nu efter en novelle, men har svært ved at finde en. Jeg er en forholdsvis klygtig dreng så tror ikke der er noget der er for svært men jeg har trukket emnet: Mellem to identiteter Noveller efter 1870 Håber i vil hjælpe mig. tak på forhånd :-) -
Partikelstråling
ForumindlægHejsa, jeg er igang med at arbejde om emnet partikelbestråling. Der er et spørgsmål jeg sidder fast i, håber i kan hjælpe. Proton behandling er billigere end ion behandling – hvorfor?
