Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16061 til 16080 af 24088
  • Kliche eller metafor ?

    Forumindlæg
    Hej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi...
  • Analysemodel til old-tekster :)

    Forumindlæg
    Til alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm
  • sang "romeo" af sebastian.

    Forumindlæg
    HJÆLP miig så meget. jeg er igang med at analysere sangen nu, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvornår den er skrevet og hvem fortælleren er, jeg håber så meget at der er nogen der vil hjælpe mig, &' jeg vil også prøve at hjælpe dig hvis du sidder i et problem! på forhåånd tak
  • HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"

    Forumindlæg
    Hej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen!
  • Stikprøver - Hjælp

    Forumindlæg
    Sidder med et eksamensspørgsmål omkring stikprøver.. Spørgsmålet hedder: du skal behandle statistik, herunder diskutere udtagelse af stikprøver i forhold til en analyse af et helt talmaterial.. Nogen der kan komme med nogle guldkorn til det? for i min bog står der ikke meget om det.. på forhold t...
  • H.C. Andersens land af Benny Andersen

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal op i H.C. Andersens land imorgen, men jeg mangler stadigvæk at analysere strofe 2, " Mangt og meget sker med overrumplende skift i dette sekels krampetrækninger". jeg kan virkelig ikke forstå den? Håber der er nogen der vil hjælpe
  • Mundtlig dansk

    Forumindlæg
    Hej studi Hvordan bliver man en "mester" til mundtlig dansk? Vil nemlig gerne have 10-12 til afgangseksamen i 3.G. Er der nogen der kan guide mig eller kan en guide, til hvordan man bliver RIGTIG god til at analyse en tekst under pres og komme med utallige guldkorn?
  • Dan Turell

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler virkeligt meget at få læst/vide noget om Dan Turells "Der er så dejligt ude på landet". Er der nogen, som har den derhjemme eller kan finde den nogen steder? Jeg har VIIIIIRRRRKElig brug for den. En analyse af den ville også være fin! Mvh. Kent Nielsen
  • Vurdering og indledning i historieopgaven

    Forumindlæg
    Jeg sidder med HF Historieopgave og jeg har om hekseforfølgelser i Danmark i 1600-tallet men jeg er meget i tvivl om hvordan en vurdering skal laves? Jeg har lavet analysen og har brugt to tekster som jeg arbejdede med, men jeg vil rigtig gerne have hjælp til vurderingen :)
  • Digt - tolkning

    Forumindlæg
    Kan man tolke et digt, som man nu forstår det, hvis bare bagrundelsen med analysen er god nok? Jeg skal skrive en novelle ud fra et digt og er bange for, at læreren vil sige, at jeg har tolket digtet forkert. Men kan man ikke tolke digte på mange måder?
  • Galler der dræber sig selv og sin hustru

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at analysere: "Galler der dræber sig selv og sin hustru", men jeg ved ikke hvilket livssyn værket repræsenterer, apollinsk el. dionysisk? men også hvilke holdninger til emnet kan tolkes ud af kunstværket? På forhånd tak :)
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har valgt at skrive 3.g's opgave i dansk. Men jeg har endnu ikke valgt hvilken bog jeg skal analysere. Er der nogen som har et par forslag til nogle gode bøger. Tak på forhånd
  • Bollywood Blues hjælp??

    Forumindlæg
    Hjælp. Skal lave en analyse af Per Vers "Bollywood Blues", men fatter ikke teksten... Nogen der kan hjælpe med handlingen? Se link for teksten. http://genius.com/Per-vers-bollywood-blues-lyrics
  • Hvilken betydning har Benny Andersen?

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg sidder og skal analysere et digt til i morgen. Digtet hedder "Mit liv som indvandrer" og er skrevet i 1993 af Benny Andersen - hvilken betydning har disse oplysninger for digtet? Håber nogen har lyst til at hjælpe Hilsen Christina
  • verdenslitteratur

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en aflevering, hvor jeg først har læst american psycho og skal skrive en analyse og fortolkning af værket. en del af opgaven går desuden ud på, at forklare, hvorfor værket er verdenslitteratur så mit spørgsmål er: hvad er verdenslitteratur? og hvorfor er american psycho...
  • Dansk mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg har trukket "Kvinders vilkår" og skal finde en novelle, kortfilm, maleri eller lignende, som jeg skal analysere. Er der nogle af jer, der kender nogle gode oplæg. Oplæggene skal selfølgelig vise/omhandle kvinders vilkår. På forhånd tak
  • afsætning/ konsumentenhed

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg sidder og skal forberede mig til erhvervscase, og jeg har om peter larsens kaffe a/s, og skal nu definere deres konsumentenhed som en del af en analyse til min udfordring. Jeg er da usikker på, om jeg kan sige at konsumentenheden for kaffe, er alle? altså fra 0- ......
  • kemi

    Forumindlæg
    Hej, ved ikke hvad jeg skal gøre, hjælp tak! Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2*2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse% Fe. c) Beregn masseprocenten af H2O i pulveret.
  • hjælp til Teksten: Sirenenvögel

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket teksten Sirenenvögel af Winfried Bruckner Er det nogen som har et eller andet til den tekst, talepapir, resume, analyse. altså hvad som helst, som de evt. kunne sende og rede/hjælpe min eksamen? Mvh.
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd