Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 16081 til 16100 af 39570
-
Tårer af Tove Ditlevsen
Forumindlæghej jeg skal skrive en synopsis over novellen Tårer af Tove Ditlevsen, og jeg kom til at tænke på om hele historien ikke er et flachback, indtil der hvor hun skriver han var 25 år. på hans skrivebord stod et billede af et ungt... er ikke helt sikker men ville gerne høre jeres mening om det?! -
forside til synopsis ? :)
ForumindlægHey alle :) i dansk er jeg ved at lave synopsis, mangler nu kun forsiden. Min fordybelses område er fremmedhed og ensomhed.. er der en, som har gode ideer til, hvordam min forside skal se ud ? :) evt billeder m ? altså har tænkt mig at skrive fremmedhed og ensomhed, og at fremmedhed skal være i f... -
Hf
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål omkring jeres erfaringer. Jeg vil gerne starte på en to årig hf men mangler mundtlig matematik på 10 klasse niveau men har været oppe i dansk,og engelsk(mundtlig og skriflig) og matematik (skriftlig) Jeg har også taget nogle fag på gymnasielt niveau dog ikke matematilk. T... -
Kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk om en uge, hvor jeg har valgt Jyllands postens kommentar fra soulaima gourani, nemlig kedsomhed og ensomhed er lige så farligt som rygning og overvægt. Sagen er bare den, at jeg er gået i stå med min analyse, så det vil være dejligt hvis I kan sende jeres noter til ... -
Skriftlig Matematik
ForumindlægHej Alle Er der nogen af der ved, hvor man kan løse nogen opgaver på A, uden hjælpemidler ? altså sådan typiske ? - Jeg har prøvet og lave dem på uvm, men leder efter flere hvis der er ? Tak på forhånd ? -
Eksamensbevis efter fag-løft som valgafg
ForumindlægHvordan tæller årskarakter i fag der er blevet løftet op som valgfaa, fra B til A. Det står på Lectio under "Eksamensbevis", men var under forståelsen at det ikke talte med i gennemsnit. -
Talepapir AT - Materiale
ForumindlægNår man skriver talepapir i AT og når til punktet materiale. Hvad skriver man så? Alle sine kilder? Eller at man har brugt bøger og internet? - Altså er det sådan noget man skriver under materiale, eller hvad skal man skrive om? -
Adaptation i en sensorisk receptor
ForumindlægPLS hjælp, forklar gerne! -
Hvilket valgfag skal jeg vælge??
ForumindlægHej, Jeg går nu i 2g og skal derfor bruge min sidste blok på et eller andet.. Her er jeg kommet frem til at det skal være innovation C eller informationsteknologi C, men kan virkelig ikke bestemme mig. Er der nogen der har haft de pågældende fag der gider sige lidt om dem? Har læst om dem, men k... -
Serviceøkonom udd.
ForumindlægJeg skal skrive min hovedopgave på min serviceøkonom uddannelse indenfor sport og event. Min spørgsmål er såmænd bare, om der er nogen som har en idé til, hvad jeg kan skrive om???? Jeg er bedst til at skrive noget om event, men indenfor sport interesserer jeg mig mest for fodbold! Opgaven ska... -
Idiomer eller ikke????
ForumindlægJeg har nogle sætninger i min analyse, jeg ikke helt forstår om, de er idiomer eller ikke? Det drejer sig om essayet "En københavner i Jylland" af Dan Turell. Sætningerne er således: "at have en kindmands chance" "ikke helt tabt bag af en vogn" Er det idiomer el... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej Jeg ville lige hører om der er nogle der har en ide om hvor mange analysepunkter det er klogt at have, ved nemlig det er dumt at have alt for mange, men er meget i tvivl om hvor grænsen går henne -
Sansynlighedsregning
ForumindlægHvad vi det sige at en stokastisk variabel er binomialfordelt? Begrund formel: P(X=r)K=(n,r)*p^r*(1-p)^n-^r som bruges til udregning af binomialsansynligheder. -
terminsprøve
ForumindlægEr der nogle der ved, hvilket år de tager opgavesættet til terminsprøven i engelsk B stx? Er det fra sidste års opgaver 2012 juni? :) På forhånd tak. -
krydsningsskemaa
ForumindlægJeg skal via et krydsningskema vise at et forældrepar kan få afkom /et barn med svær anatæmi. Hertil skal genotyper angives og symptomer for alle i familien. nogle der kan hjælpe på veej -
afvikle terminsprøverne 2x om året
ForumindlægHej jeg går lige nu i tiende klasse, og har sidste gået i niende klasse. Lige nu havde vi terminsprøver i december måned, men også vil vi i marts måned igen afvikle ny terminsprøver for 10. klasse. Det samme havde vi sidste år med niende klasserne. Hvorfor skal man afvikle terminsprøverne 2x, o... -
Snit til universitet
ForumindlægHej alle. Jeg er snart færdig med 9.kl, og tænker på om, hvilke karakter der tæller når man skal videre fra gym til uni.er det standpunkt karakter eller de sidste eksaminer, som afgør ens snit til, at søge ind til uni. -
Egnet
ForumindlægHej Alle. Jeg har fået at vide at jeg er uddannelseparat, og skal på HTX efter sommerferien :-) det jeg vil spørge jer om er, om lærerne kan ændre på det? Og er afgangseksamen meget vigtigt, da jeg har fået at vide, at jeg er egnet? Håber på et svar. Tak på forhånd ;-) -
Optagelse.dk besvær (videregående uddannelse ansøgning)
ForumindlægHje med jer! Jeg skal til at søge ind på en uddannelse via kvote 2. Uddannelsen kræver at jeg skal have bestået Mat B. Mat B skal jeg have suppleret via GSK, og jeg starter på kurset her den 31. Marts. Inde på optagelse.dk er der noget, der forvirrer mig. Der står: "Beståede og forventede be... -
Outlier
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave og er blevet lidt i tvivl om hvordan man finder ud af om noget er en outlier Jeg håber der er nogen derude som kan hjælpe Opgaven lyder således Bestem kvartilbredden, og benyt denne til at undersøge, om den højeste elev i klassen er en outlier. Det udviedek...
