Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16101 til 16120 af 22746
-
klagebrev
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
sorte huller
ForumindlægJeg har lige fået min SRP-karakter og vil gerne klage. Før jeg klager vil jeg gerne undersøge om den karakter jeg har fået givet er retfærdigt eller ej. Jeg skrev i Fysik B og Matematik A, og det meste af min opgave fokuserede i fysikkens del. Jeg vil derfor gerne spørge, om der er nogen de... -
AT2 : Længdegrad og matematik
ForumindlægJeg er igang med at skrive en problemformulering om overemne " Kampen om længdegrad" Her indgår 3 fag : Engelsk, matematik og fysik. Engelsk og fysik har jeg styr på, men nu mangler jeg at skrive spørgsmål som omhandler den matematiske del af længdegrad... Det eneste spørgsmål so... -
Tidsrejse -H.G wells
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en AT-synopsis i dansk og fysik i emnet tidsrejser. Jeg har fint styr på fysikken, og min oprindelige plan var, at finde en bog der beskrev en tidsrejse og så at undersøge hvorvidt den var mulig efter de kendte fysiske teorier. Jeg har så læst H.G well´s Tidsmaskinen, men jeg... -
Kildekritik
ForumindlægJeg skal lave kildekritik, og har sådan et trin - trin hæfte over hvordan man vudere sin kilde.. Jeg har brugt min Fysik lærer bog, som jeg har sagt var en god kilde , da vi selv brugte den til undervisning osv. men så jeg lige i hæftet at min bog, kunne være en forenkling af sandheden, og kunne ... -
Mangler du hjælp til Mat/Fys eller Kemi?
ForumindlægHej mit navn er Frederik og jeg er 31 år. Jeg er uddannet Cand.Scient i Matematik og Fysik og har Kemi som et ekstra fag. Jeg har flere års erfaring med at undervise Gymnasie-elever og Universitets-studerende i Matematik og Fysik men også Kemi. Min undervisning er pædagogisk og jeg opgiver ... -
Samme emner som for 1 år siden
ForumindlægFor et år siden fulgte jeg med i spørgsmålene om fysik i 9. klasse. For tiden ser jeg de samme spørgsmål gentaget igen og igen. Brug søgemuligheden, der er mange, der allerede har svaret på jeres spørgsmål. Skulle der undtagelsesvis dukke et nyt spørgsmål op, vil jeg (tidlegere fysik/kemi-lærer) ... -
hjælp til SRP
ForumindlægHej alle!!! jeg har valgt at skrive min SRP i fagene Fysik A og Dansk A.....jeg havde faktisk en idé om hvad jeg kunne skrive om inden for de to fag, men efter en snak med min vejlder fik jeg at vide at jeg skulle finde på et nyt emne "område" i løbet af denne her uge, da min første idé... -
SRO - Computer
ForumindlægHej Jeg skal til at vælge SRO fag. Jeg går i matematisk klasse og har fysik på højniveau. Jeg interresere mig meget for computere og kunne godt tænkt mig at skrive et eller andet om dem. Jeg havde forstillede mig at kombinere et af fagene sammen med historie og evt. lave en opgave om computerens... -
HJÆLP TIL AT FORLØB OM FORBRÆNDINGSMOTOREN
ForumindlægHej folkens. Jeg har valgt at have om "Forbrændingsmotoren" i dette års AT-forløb til eksamen. Fagkombinationen er Fysik & Samfundsfag. Jeg ville derfor høre om nogle af jer kendte nogle teoretikere, gerne indefor tidsperioden 1851-1914, inden for det samfundsfaglige som har lavet t... -
Terminsprøve endelige karakter???
ForumindlægHej SP, Vi har for ikke så lang tid siden, været op i matematik, fysik samt andre terminsprøver. Endte med at score rimelige gode karakter i terminsprøverne, dog kan det samme ikke siges i Fysik A. Endte med at få 4, og harr 12 skr / 10 mdt i standspkt. Tror i dette vil have påvirkning på årska... -
VIGTIGT !!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Samt, skal vi også finde nogle formuleringsspørgsmål omkring vores emne, hvor de også skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der n... -
Solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter
ForumindlægJeg har lige trukket fysik, og skal give en præsentation af solen som en stjerne og opbygning af solsystemet og tage udgangspunkt i bestemmelse af solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter. Her vil jeg komme ind på solarkonstanten, årstider, dag og nat, solformørkelse og har fået af... -
VIGTIGT !!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Samt, skal vi også finde nogle formuleringsspørgsmål omkring vores emne, hvor de også skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Er der n... -
5 A fag?
ForumindlægHello people. Ja som overskriften lyder overvejer jeg, at afslutte min studentereksamen med 5 A fag. Det skal siges, at jeg starter i 1.G efter denne sommferie. Mit spørgsmål til jer er så: Bliver det for hårdt for mig? Min overvejende studieretning: Matematik A, Fysik A & Engelsk A. Stud... -
Vedvarende energi
ForumindlægJeg sidder og ændre de sidste små ting i min problem formulering om vedvarende energi. Jeg har valgt historie og Fysik. Har alle de fysik spørgsmål som jeg vil besvarer, men jeg manger en god historisk artikel om vedvarende energi hvor jeg kan analyserer direkte ned i. Jeg har allerede en hel b... -
Fe (Jern) 's reaktion med ild
ForumindlægHey Jeg skal have skrevet en Fysik repport med hoved emne Sten og Metal til i næste uge. Jeg har valgt som underemne Fe's reaktion med ild i forskellige former. Heri som pulver og som en fast form. Det skal dog siges at jeg er virkelig dårlig til Fysik, og det interesere mig overhovet ik... -
SRP - bøger om svingninger?
ForumindlægHej, Jeg har Fysik A og Byggeri og energi A som min SRP fag. Mit emne er dæmpede- og tvungne svingninger i broer, hvor jeg gerne vil undersøge og beskrive med fysik, hvad det er, der sker når en bro er under påvirkning af sådanne svingninger. J eg skal finde noget litteratur, som jeg kan anvende,... -
seneste frist for supplering af fag
ForumindlægHej Her i 2011 søger jeg ind på medicin. Jeg ansøger både ved aarhus og københavns universitet (mit snit er 10,8). Jeg regner med at søge ind på februarholdet. Har hørt der for nogle studier gælder specielle regler i forhold til hvornår man senest skal have suppleret eventuelle fag op (for mit ve... -
Hjælp til SRP emne Manhatten-project
ForumindlægHej, jeg har valgt at skrive min SRP i fagende Engelsk og Fysik, mit studieretningsfag er Engelsk. Mit overordned emne er Manhatten projektet, fysik delen har jeg egentlig godt styr på, men jeg er ikke helt sikkert på hvad præcis jeg skal skrive om i Engelsk delen, da jeg er bange for at det bliv...
