Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16141 til 16160 af 48964
-
Prøve på 1. år
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 1.g på gymnasiet, og har nogle spørgsmål vedrørende eksamen. Min studieretning er således at jeg har matematik på C og fysik på C. Jeg har fået mig fortalt at alle de fag man har på C SKAL afsluttes det første år, er det korrekt? Ellers har jeg hørt noget med at der er 9... -
HEJ!!!
ForumindlægKÆRE ALLE SAMMEN JEG HAR BRUG FOR JERES HJÆLP. JEG ER IKKE EN KLOG STUDENT OG MIT SNIT ER KOMMET NED PÅ 1,7 :( JEG ER VIRKELIG SKUFFET OG KED AF DET, DA JEG IKKE VED HVA JEG SKAL GØRE!!! MIN SIDSTE EKSAMEN ER NU PÅ TIRSDAG OG DET ENGELSK, JEG SKAL HAVE 7 FOR AT MIT SNIT LIGGER PÅ 2. MEN ER IKKE S... -
Matematik A mundtlig?
ForumindlægSkal man vise eksempler til eksamen? eller skal man bare nøjes med at bevise? -
Faglige ting....!
ForumindlægEr startet i 9. og vil gerne være foreberedt på hvad for nogle emner man ligesom tager op i 9. altså hvilke ting vi SKAL have lært i 9. klasse. Så jeg tænker i dansk fx, ved jeg man fx skal op i Dan Turell. Men afhænger det af skole til skole hvad man skal op i? for alle 9. klasser (tror jeg) kom... -
Års/eksamenskarakter
ForumindlægHej, Jeg skal op i samfundsfag her i juni måned. Jeg har selvfølgelig fået en årskarakter. Mit spørgsmål er om årskarakteren bliver slettet og eksamenskarakteren bliver sat ind istedet? Det siger vores samfundsfag lærer nemlig, (vores matematik lærer har sagt det samme) men ifølge denne side står... -
hvem vil se på min problemformulering ?
ForumindlægHej alle Da jeg er igang med min At opgave, i fagene Religion og historie, er mit overemne Pilgrimsfærd til Mekka. jeg har forsøgt at lave et udkast til en problemformulering, men er ikke helt sikker på hvor god den er ,og om kombinationen af fagene er klart. Er der en som gider at se den igennem... -
1 sætning - Geschichte Deutschlands?
ForumindlægEr følgende korrekt opstillet: "Grundriss der geschichte Deutschlands nach 1945" (-Overblik/grunrids over Tysklands historie efter 1945) -
SRP- Mat og Hist?
ForumindlægHej Jeg skal til og igang med SRP og jeg har tænkt mig at vælge matematik og historie. Er der nogen som har nogle gode idéer til emne? -
Tage et fag et ekstra år..
ForumindlægJeg står til at Dumpe Dansk A.. men klarer mig godt i alle andre fag.. Det er virkelig irreterende at Dansk skal trække mig ned.. Så jeg ville spørge om tage eksamen i alle de andre fag, og tage Dansk A et ekstra år, og derved tage eksamen på det bagefter.. -
Opgaver uden hj. midler
ForumindlægEr der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P -
BIOLOGI
ForumindlægHvad er stivelse og hvordan ser det ud? Hvordan nedbrydes i kroppen og hvordan indgår det i vores stofskifte? Redegør med dine egne ord, for hvordan meiose forløber. Hvor i menneskekroppen foregår meiosen??? Redegør for forskellene i hvordan en autosomal og kønsbunden recessiv egenskab ne... -
Er det snyd?
ForumindlægHvis jeg laver en analyse og fortolkning i dansk stil, og jeg bruger sekundær litteratur, skal jeg så angive det i kildefortegnelsen?Må man overhovedet benytte sig af andre bøger end lige netop den, man skal analysere? -
normalfordelingspapir
ForumindlægMå man benytte normalfordelingpapir til prøven uden hjælpemidler? -
Abort
ForumindlægHejsa SP Kender I nogle teologer eller kristne personer har lavet udtalelser omkring at de er for abort? Det er til religionsfaget i AT. Jeg synes ikke at jeg finde nogle kristne der er for abort, håber I kan hjælpe mig. -
integrale
Forumindlæghej hvordan bestemmer man integralen i 1'eren i opgave 5 i denne her opgave?? har lidt svært ved at se en løsning!! :s [Link] -
Romerriget
ForumindlægHej Jeg har trukket et kildemateriale som omhandler romerrigets forfald og undergang. Kilderne ser ud således: 1. Billede af Forum Romanum med folkeforsamlingspladsen. 2. Bondestanden svinder ind - Appian (kort tekst på ca. en side der beskriver resultatet af bondesamfundets hierarki, me... -
INDUKTION HJÆLP
ForumindlægJeg har fået af vide af min fysik lærer at jeg skal vide hvilke strøm der bliver lavet ved induktion og hvorfor . Jeg har hørt at det er VEksel strøm men hvorfor er det lige vekselstrøm. mvh. moha2100 -
lineære sammenhænge
Forumindlæghej der står i min eksamsspøresmål at jeg skal fortælle særlig egenskaber ved lineære sammenhænge funktioner hvad kunne det ? håber får svar -
Erhvervscase
ForumindlægHej. Om 2 uger skal vi i gang med at skrive erhvervscase. Mit spørgsmål er så, om denne opgave foregår grupper eller som en individuel opgave? På forhånd tak :) -
Uden hjælpemidler - igen
ForumindlægKunne jeg få nogle hints til opgave 5 :) Freud
