Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16181 til 16200 af 179351
-
Tysk eksamen
ForumindlægHej tænkte på om der er nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal forberede mig til en eksamen i denne tekst http://www.zeit.de/2009/51/C-Tuerken Det er et interview og går under emnet "Ausländer In Deutschland" Da det er et interview kan jeg ikke rigtig analysere og fortolke det som ... -
Eksamen imorgen!!
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik hvor jeg blandt andet skal snakke om nogle væsentlige kilder til energiforsyning i DK og på globalt plan, herunder vedvarende energikilder og kerneenergi. Fx. er kul, gas og olie jo væsentlige kilder til Energiforsyning i Danmark. Men hvad er det så på globalt... -
Eksamen i IØ
ForumindlægHej! :) I morgen tidlig skal jeg op i mundtlig eksamen i international økonomi B på HHX. Dette er en 24-timers prøve og jeg sidder derfor nu med et "langt" kompendium med tekster og diverse modeller af regnskab, grafer og tabeller. Emnet jeg har trukket hedder "Introduktion t... -
KS eksamen
ForumindlægHej. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe min Ks eksamen an. Jeg føler mest for at lave en powerpoint præsentation, men vores lærer mener det skal bruges med omtanke. Hvis jeg ikke laver en powerpoint skal jeg jo have talepapir med ind som bliver på 3-4 sider.. Det synes jeg er for meget.. ... -
Dansk eksamen hjælp!
ForumindlægHej, jeg går i 10. Klasse og jeg har lige trukket mit emne til mundlig eksamen i dansk... Vi har prøveform B så vi har 14 dage til at finde vores tekst. Jeg har trukket temaet "os og dem" og jeg vil helst op i enten et eventyr eller et digt. Problemet er bare at jeg nu har ledt i flere ... -
Eksamen - Disposition
ForumindlægJeg skal inden længe op til Teknologi B eksamen, og jeg ved at under min fremlæggelse skal jeg tage udgangspunkt i mit projekt jeg har lavet. Dog sidder jeg her med en undren... -Hvad skal der som punkter inkludere i min præsentation? Skal jeg blot kopiere visse punkter fra min rapport af? Skal j... -
Hjælp til eksamen i epidemiologi
ForumindlægHej Jeg skal til 4-timers skriftlig eksamen i faget "Introduktion til Epidemiologi" på onsdag d. 19. august. Jeg får udleveret den videnskabelige artikel 24 timer før. Jeg søger en, der vil kunne hjælpe et par timer i løbet af dagen d. 18, så jeg kan stille spørgsmål, snakke artiklen i... -
Haster ! Dansk eksamen
ForumindlægHej alle.. Har virkelig brug for noget hjælp, jeg har en synops til dansk eksamen, jeg skal have afleveret mandag. Mit uddybnings område er folkeeventyr. Jeg skal derfor have fundet et folkeeventyr hurtigst mulig, og jeg ved bare ikke hvad jeg skal vælge! Det skulle gerne være en historie som jeg... -
Dansk eksame
ForumindlægJeg snart op i mundtlig dansk eksame, og skal op i én af de her tekster: Den højes ord Kingo: Nu rinder Solen Overby: Snart dages det brødre Wivel: Der truer os i tiden Marianne larsen: Velfærdet gør hvad det kan Ivan Malinowski: fremmed i Danmark Janus Kodal: Maretropolis Maja Lee Langvad: Dett... -
Historie eksamen
ForumindlægOm et par dage skal jeg op til historie eksamen. Vores pensum er alt historisk fra 1945-2008. Tænkte på, om der var nogle af jer som havde nogle gode noter til den tidsperiode? Måske nogle, som selv har været oppe til historieeksamen, og som har nogle noter tilovers?! .. I så fald må I meget gern... -
fransk eksamen
ForumindlægSkal op til fransk eksamen i morgen og ville lige forhøre mig om der evt. sidder nogle med analyse/resumeer/noter til mine tekster som jeg kan supplere egne noter med? Au revoir les enfants - Louis MalleQue le bête meure - Chabrol/GégauffLe petit prince - ExupéryLe sang des autres - Simone de Bea... -
HJÆLP FYSIK EKSAMEN!!!!!!!
ForumindlægHey derude. Jeg skal til min obligatoriske fysik/kemi eksamen, som er meget snart. Jeg har valgt at lave en disputation over alle de emner vi har haft. Dog er jeg helt fortabt med ''Atomer og Stråling'' og '' Samfundets elforsyning''. Er der en sød sjæl, som vil k... -
Eksamen imorgen!
ForumindlægJeg står her og skal til eksamen imorgen, og det er mundtlig dansk. Jeg skal analysere/perspektivere/fortolke et folkeeventyr, og jeg valgte prinsessen med de 12 par guldsko. Jeg er kommet lidt dårligt fra start og har en halvlavet analyse osv. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man kan... -
Stress eksamen
ForumindlægHej alle. Vi er to, som har trukket spørgsmålet "Stress og coping" og sidder med bilag 1, som omhandler en 12-talspige / supermor. Hun stræber efter at være perfekt på ALLE områder og hendes mor er selv en "supermor". Vi har brugt flere forskellige teorier, men er nu nået til... -
Oversætning til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen, så sidder lige nu og forbereder svarene på min disposition. Jeg har bare problemer med oversætning af 3 sætninger, som handler om kriminalitet: 1. In einem Gefängnis werden sie krimineller, weil sie viel von dem knackis lernen. 2. Die Erziehung ung Aufklarung sind... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op til dansk eksamen her imorgen tidlig, og sidder lige og kæmper med det sidste. Jeg har trukket fordybelsesområdet Den Moderne Ungdomslitteratur. Jeg mangler at få fortalt til det punkt hvor jeg fortæller lynhurtig om mit fordybelsesområde i generalt. Men jeg er helt lost, ... -
Hjælp til NG eksamen.
ForumindlægHej, jeg har lige trukket i NG eksamen, og har 24timers forberedelse. Jeg er kommet op i emnet "Storm over Danmark" og i min disposition skal jeg bl.a. inddrage geofaglige begreber som dynamisk lavtryk, det primære vindsystem, nedbørdannelse. Coreolis effekt, stormudvikling, varsling ... -
Historie eksamen
ForumindlægJeg skal til historieeksamen d. 22. som afsluttende fag. Jeg har dog lidt problemer med det fag. Vi har haft en utrolig dårlig lærer, så næsten al læsning og forståelse står man selv for - også i timerne. Men det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg er bare mere interesseret i at vide hvordan m... -
Eksamen i Naturgeografi
ForumindlægHej. Jeg har trukket overenmnet Global opvarmning til 24 timers eksamen i naturgeografi. Min problemstilling lyder således: Global opvarmning opfattes som en af vor tids største udfordringer. - Redegør for teorierne bag og diskuter nogle konsekvenser af glbal opvarmning. - Diskuter muligheder for... -
biologi eksamen
ForumindlægHej, Jeg har lige trukket i biologi hvor jeg har 24 timers eksamen. Det overordenede emne er gødning, herunder skal jeg diskutere hvordan man gøder rismarker optimalt, både i forhold til naturen og i forhold til landmandne, billigt og klimavenligt. Jeg har fået to figurer om begreænsede faktorer ...
