Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16181 til 16200 af 28854
  • Fruktose

    Forumindlæg
    Hejsa. har spekuleret over denne opgave i et stykke tid. men har ikke kunnet kommet med noget. det er en en del af en eksamens opgave, biologi på højt niveau. : Giv forslag til, hvilken produktionsforhold der vil være de bedste til fremstilling af fruktose ud fra glukose. Tak på forhånd.
  • 7-helix receptorens funktionsmåde.

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave om 7-helix receptorens funktionsmåde. Er der en der kan forklare 7-helix receptorens funktionsmåde. Jeg har læst i min bog ”Rusmidlernes biologi”, men fatter ikke noget af det, da virker noget indviklet.
  • AT 2016 - grænser - stamceller

    Forumindlæg
    Hej, Skriver i AT 2016 om stamceller i biologi og religion. Jeg har afleveret synopsen, men ville høre om der er en der er interesseret i at læse den igennem for mig og hjælpe mig med at skrive et talepapir? og har gode ideer til ny viden?
  • Hvordan får I gjort cellevægen og membranen permeabel?

    Forumindlæg
    hej. Er i gang med biologi opgave, hvor jeg skal svare på ovenstående spørgsmål..? Forstår dog ikke helt. Håber der er nogen der - meget pædagogisk - kunne forklare? "Hvordan får I gjort cellevæggen og membranen permeabel?" Tusind tak på forhånd
  • opgave

    Forumindlæg
    Hejsa Har en opgave i biologi som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Har prøvet at sidde mig ned og tænke, men synes bare ikke rigtig at det går nogen steder :S http://peecee.dk/?id=20790
  • Kræft (sso) mangler bøger, søger råd.

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive sso om kræftens biologi, jeg fordyber mig i brystkræft og hvordan det arves. ville høre om der var nogen som kendte nogle gode bøger som ikke handlede om hvordan en mor kom igennem hendes sygdom! da det ikke her helt så meget med celler osc at gøre!
  • Videnskabsteori - AT om jordskælvet i Haiti

    Forumindlæg
    Jeg skal til AT-eksamen på mandag og arbejder med emnet Jordskælvet i Haiti (og den efterfølgende koleraepidemi) i Samfundsfag (A) og Biologi (A). Her har jeg lidt svært ved at se, hvordan jeg skal komme ind på videnskabsteori. Det ville være smukt, hvis der var en, der kunne hjælpe mig på vej.
  • styrke svaghed

    Forumindlæg
    Jeg har rigtig svært ved at se svaghederne i biologi ved brug af den induktive metode. Jeg referer til hvordan forskere i mange har lavet dna-profilanalyse. Men hvilke svagheder er der ved en så anerkendt metode?
  • Lungemaskine

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver en opgave i biologi om børnelammelse/polio, og jeg skal bruge noget information om den såkaldte lungemaskine. Er der en der ved hvordan den bruges, eller kan give mig henvisninger til et sted hvor jeg kan læse om den? Jeg kan ikke selv finde noget. På forhånd tak
  • Donorblods holbarhed

    Forumindlæg
    Hey jeg sidder lige og laver biologi... Tænkte om der var nogle der kunne svare på dette spørgsmål.. Vurder, Hvilken indflydelse en højere opbevaringstemperatur end 4 grader ville have på donorblods holbarhed.... Tak på evt. forhånd
  • Gensplejsning og planter

    Forumindlæg
    Hej, er igang med at forberede til mundtlig biologi og jeg har dette spørgsmål: Raps er en tokimet plante, hvordan kan denne gensplejses? OG Diskuter fordele og ulemper ved gensplejsede planter (GMO-afgrøder) Nogen der kan hjælpe?????
  • Metoder gensplejsning?!!!

    Forumindlæg
    Jeg sider og forbereder mig til biologi eksame, og der er et sprøgsmål som lyder sådan her: - Gør rede for hvilke metoder der anvendes til fremstilling af gensplejsede (=transgene) planter Hvad mener de med metoder? Så vidt jeg husker er der ikke nogle metoder til fremstillingen af gensple...
  • Alkohol (ethanol)

    Forumindlæg
    Hej Har fået til opgave i min SSO, som jeg skriver i biologi, at beskrive alkohols opbygning og vurdere hvilken betydning det har for stoffets optagelse. - jeg ved at alkohol har formlen C2H5OH og det er vand- og fedtopløseligt.. Hvad mere kan jeg beskrive???
  • Fødekæde

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder med et biologi spg og har lidt svært ved at svare: Beskriv hvordan de forskellige organismer i en fødekæde skaffer sig energi til deres livsprocesser. er det fotosyntese og respiration, jeg skal fortælle om eller noget andet, som de leder efter?
  • Eksamen - Hjælp :)

    Forumindlæg
    Skal til mudtlig biologi nu her fredag har styr på stort set det hele bortset fra processerne i en plantecelle... Har kigget på fotosyntese og respiration , men skal kunne forklare dette billede.. nogle der kunne hjælpe mi på vej og evt forkalre det for mig?
  • Analyse af krydsningsskema

    Forumindlæg
    "Forklar hvordan man opstiller og analyserer et krydsningsskema for to gener – hvor forældrene er fra F1generationen" Jeg skal op i biologi årsprøve her på onsdag, og er stødt på det her spørgsmål. Er der nogle der kan hjælpe mig? :) Ellers tak!!!! Håber nogle svare!
  • Udspaltningsforholdet

    Forumindlæg
    "Diskuter hvilke undtagelser der kan være i forhold til den klassiske udspaltning 9:3:3:1" Hej igen, skal stadig op i biologi på onsdag og er nu stødt på dette spørgsmål! Håber nogle kender svaret, for er helt blank her :( Ellers tak :)
  • Koncentration af Laktat

    Forumindlæg
    Hej er ved at skrive en rapport i Biologi som omhandler laktat (Mælesyrer) men er gået lidt i stå ;) a. Ved hvilke processer skaffer musklen energi, når arbejdsbelastningen udgør 5% af den maksimale statiske styrke?
  • Forklaring af mutationer - HJÆÆÆLP!!!

    Forumindlæg
    Jeg har en 24-timers forberedelse til en biologi eksamen og der er et bilag jeg simpelthen IKKE kan forstå! Jeg skal forklare om de to mutattionstyper der fremstår i figuren (som jeg har vedhæftet), men ved ikke hvad jeg skal gøre D: Er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig???? Venlig Hi...
  • Alkohol - kroppens egen produktion

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en biologi 24-timers opgave omkring alkohol, og jeg har fået en artiklen der siger at kroppen selv producerer alkohol i forbindelse med metabolismen. Er der nogen der kan uddybe/forklare det? På forhånd tak!